Jump to content

Kvinnor som badar topless?


Cyper
 Share

Tycker du att det är rätt att kvinnor får bada topless?  

78 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Man kanske borde göra ett vetenskapligttest om hurvida tuttar har blivit ett sexuellt föremål genom arv eller miljö. Jag tror faktiskt på det förstnämnda, men det skulle inte kunna vara helt omöjligt att samhällets "tuttpropaganda", Slitz som någon nämnde, har gett oss den inställningen vi har till bröst. Jag menar jag, som är svart, ser en kvinnas rumpa som mer attraktiv än hennes bröst. Jag kanske bara gör det för att normen för svarta säger att vi ska digga göttar och därför har jag i mitt undermedvetna gjort det valet. Precis som "ni vita svenskar" har fått det intutat i er att ni ska gilla bröst. Det låter inte helt vansinnigt, eller? Tuttfilosofi.

Hursomhelst så tvivlar jag på att det går att bryta trenden, bröst kommer alltid att ha en stämpel som sexuella.

Exakt de banorna jag tänkte i! Jag vet att män tros ha anlag för att gilla kurviga kvinnor då det ska symbolisera fruktbarhet, men jag tror ändå att en stor del av idealen och vad som anses tilltalande är skapat av oss själva. Och om det känns stenålder, bör det inte tas hänsyn till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 122
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Jag bryr mig inte direkt. Fast det vore kanske lite synd om den sexuella spänningen som finns kring bröst skulle försvinna eftersom jag gillar den, men det lär väl inte hända under min livstid.

Det finns ingen anledning till att vara rädd när man går till badhuset. Om man får mardrömmar (eller stånd) av hängpattar kan man alltid titta åt ett annat håll. Det är ju inte värre än att gå till stranden. (Det kommer antagligen inte bli mer synliga bröst än på stranden eftersom man inte solar inomhus.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bryr mig inte direkt. Fast det vore kanske lite synd om den sexuella spänningen som finns kring bröst skulle försvinna eftersom jag gillar den, men det lär väl inte hända under min livstid.

Jag med, usch så hemskt om dagen kommer då man tycker att de "inte är något speciella".

Tror inte att vi kommer se mycket mer tuttar på badhuset, gör vi det är det bara gamla tanter som kommer visa taxöronen, vilket inte är så svårt att se bort ifrån, då det knappast är något jag vill se.

Sedan kan man ju inte jämföra det med att vi killar 'får' gå topless.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, knappast alla. Men det är underförstått - ungefär som att man inte får skita i bassängen osv.

Sociala normer..

Haha! :D usch vad kul.

@Gizmo: Det handlar ju för det första inte om stranden, för det andra kommer inte yngre tjejer att vilja.

Regeln handlar om att de som redan, av någon anledning, vill ska få göra det. Inte att alla som vanligtvis inte vill kommer göra det. Tror inte man kommer märka av någon större skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Exakt de banorna jag tänkte i! Jag vet att män tros ha anlag för att gilla kurviga kvinnor då det ska symbolisera fruktbarhet, men jag tror ändå att en stor del av idealen och vad som anses tilltalande är skapat av oss själva. Och om det känns stenålder, bör det inte tas hänsyn till.

Jupp, intressant, intressant. Jag förstod inte riktigt vad du syftade på med sista meningen, dock, hehe. Utveckla den, är du snäll.

Eget antagande eller? Läst artikeln? :P

Han snackar lagar, inte badhusregler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jupp, intressant, intressant. Jag förstod inte riktigt vad du syftade på med sista meningen, dock, hehe. Utveckla den, är du snäll.

Egentligen var den sjukt felformulerad då bröst snarare inte var tabu på stenåldern.

Det jag menade var att om idealen och de sociala normerna som vi själva skapat känns förlegade och gammalmodiga, att de inte passar in i dagens samhälle egentligen, bör man inte ta hänsyn till dem när man skapar lagar och regler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu en gång, lagar inte regler. Enligt darkjak så finns det "lagar som säger att man inte får bete sig på ett stötande vis".

Jaha? Det går inte att tolka hans inlägg på något annat sätt än att han dementerar att en del badhus inte har regler för ämnet i fråga, utan endast att "lagar som säger att man inte får bete sig på ett stötande vis" existerar.

Jag syftar såklart på hans "Nej" som jag kursiverade i mitt förra inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu en gång, lagar inte regler. Enligt darkjak så finns det "lagar som säger att man inte får bete sig på ett stötande vis".

Ah, jag antar att du syftar på allmän uppförelsekod/beteendekod :teehee:

Inte bara enligt darkjak.

Kan iofs passa på att tillägga att en del räknas som lagar, t.ex. att man inte ska skita i simbassängen. Det är en lag. (En som jag inte kommer på namnet just nu :P)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Argumentet "för att män får det" måste nog vara årets mest korkade argument. Eller har femenisterna glömt att det finns vissa biologiska skillnader mellan män och kvinnor på den biten?

Jag är rätt kluven ändå. Min personliga åsikt, baserad på min moral, säger att det är fel. Bröst är sexuellt upphetsande, och jag skulle inte vilja att min flickvän (om jag hade en) "delade med sig" av sina bröst till en massa okända personer. Det känns som det borde vara exklusivt för mig som hennes partner. Och jag tror inte heller hon, eller andra kvinnor, skulle vilja att jag sprang runt och delade mig av de saker hon anser vara exklusiva för henne inom sexuella sammanhang till andra pers.

Men sen är jag faktiskt inte en sådan som vill styra andra, för mig okända personer med min egen moral. Så jag har svårt att svara "ja" eller "nej".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha? Det går inte att tolka hans inlägg på något annat sätt än att han dementerar att en del badhus inte har regler för ämnet i fråga, utan endast att "lagar som säger att man inte får bete sig på ett stötande vis" existerar.

Jag syftar såklart på hans "Nej" som jag kursiverade i mitt förra inlägg.

Badhusen står inte över lagen, så om badhusen har regler är irrelevant. Uppenbarligen tolkade vi inte hans "nej" likadant. Jag uppfattade det endast som en meningsfyllnad.

@Tweak: Okej, då förstår jag. Eftersom bröst idag är tabubelagt så gäller inte det du sa, i just den här frågan. Men allmänt så tycker jag att du har rätt.

@Sniper: Jag syftar inte på sociala koder, jag syftar på lag. Det finns ingen lag där det står "Man får inte skita i bassängen". Utan det går under en stor lag som bär ett namn jag inte har en aning om. Antagligen räknas det som vandalisering. Jag kan tyvärr inte lagboken.

Argumentet "för att män får det" måste nog vara årets mest korkade argument. Eller har femenisterna glömt att det finns vissa biologiska skillnader mellan män och kvinnor på den biten?

Exakt.

Redigerad av Mr.Magic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Sniper: Jag syftar inte på sociala koder, jag syftar på lag. Det finns ingen lag där det står "Man får inte skita i bassängen". Utan det går under en stor lag som bär ett namn jag inte har en aning om. Antagligen räknas det som vandalisering. Jag kan tyvärr inte lagboken.

Exakt.

Man blir iaf bestraffad med böter, inget värre. Men om man blir bestraffad av staten -> lagbrott.

Back to Ontopic;

Håller med Jacker att det är ett oerhört korkat argument.

Bara för att sverige tillåter semi-nudister i allmänna badhus betyder inte det att bröst som "sexuellt" försvinner över världen, eller ens i någon sketen håla i övre Norrland.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...