Jump to content

Hur mycket fildelar du?


Jacker
 Share

Fil....  

96 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 107
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Mmm...

Saken är den att om jag inte hade laddat ner det hade jag inte köpt det heller. I det fallet påverkas ingen part.

Så långt är vi helt överens.

Däremot om folk laddar ner ALLT, och inte ens köper några spel alls, ens om de anser att de är jättebra, då påverkas industrin, eftersom att personen hade köpt det i butik om möjligheten att ladda ner inte fanns.

Jag hade inte köppt bloodlines om det hade funnits i butik.

Det är här du tappar mig. Jag fattar inte hur du resonerar. Man kan inte kringgå det faktum att de du inte köper ifrån förlorar intäkter. Om du vill rädda industrin som helhet måste du köpa ALLA spel du vill ha, inte bara några stycken. Jag förstår egentligen hur du resonerar, men din logik är bristande. Hela spelindustrin kommer inte att florera bara för att du stödjer några få företag. Det funkar inte riktigt så.

Det är väl som att säga att man bara våldtog en tjej lite... "Jag kunde ju ha gjort mer, men det kändes inte rätt iom att det är ett brott. Släpper ni mig nu?"

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är här du tappar mig. Jag fattar inte hur du resonerar. Man kan inte kringgå det faktum att de du inte köper ifrån förlorar intäkter. Om du vill rädda industrin som helhet måste du köpa ALLA spel du vill ha, inte bara några stycken. Jag förstår egentligen hur du resonerar, men din logik är bristande. Hela spelindustrin kommer inte att florera bara för att du stödjer några få företag. Det funkar inte riktigt så.

Å andra sidan är det ju bättre att man köper några spel än inga alls. Förresten: jag vill inte vara språkfascist, men "hypokrit" är inget ord (många missöversätter det från engelskans "hypocrite", som betyder hycklare).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Å andra sidan är det ju bättre att man köper några spel än inga alls. Förresten: jag vill inte vara språkfascist, men "hypokrit" är inget ord (många missöversätter det från engelskans "hypocrite", som betyder hycklare).

hypokrithycklare, skenhelig person, skrymtare

Fast sen vet jag inte hur ansedd synonymer.se är, heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Å andra sidan är det ju bättre att man köper några spel än inga alls. Förresten: jag vill inte vara språkfascist, men "hypokrit" är inget ord (många missöversätter det från engelskans "hypocrite", som betyder hycklare).

hypokrit

hypokri´t subst. ~en ~er

ORDLED: hypo-krit-en

• hycklare [litt.]

HIST.: sedan 1621; av grek. hypokrit\s 'skådespelare; hycklare'

NE.se > your sorry ass.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag laddar ner för mycket men ändå inte allt, ibland köper jag dvd-filmer, böcker samt nedsatta spel (har dock inte köpt ett fullprice pc-spel sen Mafia). Jag har ibland "moraliska kval" om min fildelning eftersom jag innerst inne inser att det inte är "rätt" men samtidigt kan jag ju inte säga att jag direkt är emot fildelning eftersom jag själv håller på med det. Vad jag däremot ÄR emot är att fildelning har blivit så förbannat mainstream de senaste åren, med skit som tpb och andra allmänna skräptrackers samt bittorrent i allmänhet. Det har blivit för lätt att fildela och det är inte bra, jag drömmer tillbaka till en tid då endast personer med mycket know-how om datorer (läs:nerds :naughty: ) kände till hur man piratiserar spel och filmer m.m. Är det egoistiskt att tänka så? Ja, det är det - och isf är jag egoist.

Det har definitivt spårat ur när Elin 11 och Dagny 62 sitter och tankar.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Röstade "Mycket men inte allt", för att jag laddar inte ned e-books och sådant tjaffs.

Men det är inte så pollen är riktad. Den är mer riktad åt "Köper du saker eller laddar du ner allt du vill ha?" Nu tror du att han frågar om du laddar ner allt som finns tillgängligt, och det säger ju sig självt att det verkligen inte är många som gör.

Du ska alltså svara efter om du någonsin köper något alls, eller om du laddar hem precis allt du vill skaffa och inte köper någonting någon gång.

Jävlar vad svårt det var att förklara. Hoppas nu bara att det inte är jag som missförstått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så långt är vi helt överens.

Det är här du tappar mig. Jag fattar inte hur du resonerar. Man kan inte kringgå det faktum att de du inte köper ifrån förlorar intäkter. Om du vill rädda industrin som helhet måste du köpa ALLA spel du vill ha, inte bara några stycken. Jag förstår egentligen hur du resonerar, men din logik är bristande. Hela spelindustrin kommer inte att florera bara för att du stödjer några få företag. Det funkar inte riktigt så.

Ja.

Enkellt förklarat:

Alla måste köpa lika många spel som dom skulle köpa även om man inte hade möjligheten att ladda ner. Om du DÄRUTÖVER laddar ner spel, så är det skit samma, det säger sig självt att spelen ändå inte hade laddats ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Å andra sidan är det ju bättre att man köper några spel än inga alls.

Ja, helt klart.

Är det egoistiskt att tänka så? Ja, det är det - och isf är jag egoist.

Det är vi alla.

Enkellt förklarat:

Alla måste köpa lika många spel som dom skulle köpa även om man inte hade möjligheten att ladda ner. Om du DÄRUTÖVER laddar ner spel, så är det skit samma, det säger sig självt att spelen ändå inte hade laddats ner.

Jo, det är sant. Men då borde du egentligen presentera din syn på det hela i en annan ordning, så att säga.

En svenskalärare på min skola ska få stryk.

Svensklärare :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar närma mig 1 TB uppladdat på torrentbytes och runt 700 GB nedladdat (och då är ju det bara en av många sidor) så wärchar gör jag för fullt.

Fast även om jag är på piraternas sida i debatten så kan jag inte moraliskt försvara min fildelning till 100%. Men jag slutar inte för det eftersom det ger mig så mycket underhållning och livskvallite.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...