Jump to content

Hur mycket fildelar du?


Jacker
 Share

Fil....  

96 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag fildelar en hel del, men långt ifrån allt. Det jag laddar ned är mest musik och film, och spel då och då. Anledningen till att jag inte laddar ned så fruktansvärt mycket spel är att inte köper så mycket spel nuförtiden. Visst, jag spelar mycket men inte många spel, och jag spelar bara de spel jag absolut intresserar mig för = jag köper spelen som stöd till utvecklarna. Jag tycker faktiskt det är värt att lägga pengar på viss spel, musik och film. Men det beror också på vem som skapat/utgivit det. Om ett spel kommer från t.ex. EA Games köper jag det aldrig, eftersom jag vet att EA inte lystrar till spelarna ett dugg. Man skulle kunna säga att jag dels ser fildelning som en sorts "konsumentmakt".

Förövrigt anser jag faktiskt att en hel del fildelares argument mest består av bull. Det tjatas ständigt om att "information och kultur borde vara fri" och att "företagen ska anpassa sig, inte vi". Hur jävla svårt kan det vara att erkänna att man laddar ned för att det är gratis?! Det är en fullgod anledning för min del. Folk är rövhål, så räkna inte med nåt annat.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 107
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Allt jag vill ha, och som går att ladda ner, laddar jag ner. Varför? Självklart på grund av snålhet, men också till stor del på grund av lathet. Det är så mycket enklare att hitta sakerna på internet än att springa runt i affärer.

Var faktiskt inne i en skivaffär i förrgår och såg att priset på en helt nysläppt skiva är 190 (190!!!) kronor. Helt sjukt, om de nu är rädda om sina kunder ska de väl inte ha så nedrans höga priser?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAG SKA ANMÄLA HELA BUNTEN..!! antingen gör jag sådant eller ljög jag. aja det var kul att diskutera!

Fildelar allt som är dynga och det som kommer från E.A games. Skulle exempelvis inte lägga ned en slant på Crysis.

Jag stred just mot mina ord ovan... Blabla. Är rätt så trött nu så då

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAG SKA ANMÄLA HELA BUNTEN..!! antingen gör jag sådant eller ljög jag. aja det var kul att diskutera!

Fildelar allt som är dynga och det som kommer från E.A games. Skulle exempelvis inte lägga ned en slant på Crysis.

Jag stred just mot mina ord ovan... Blabla. Är rätt så trött nu så då

Lämna in dig själv. Tänk på din heder! Eller... bahah.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAG SKA ANMÄLA HELA BUNTEN..!! antingen gör jag sådant eller ljög jag. aja det var kul att diskutera!

Fildelar allt som är dynga och det som kommer från E.A games. Skulle exempelvis inte lägga ned en slant på Crysis.

Jag stred just mot mina ord ovan... Blabla. Är rätt så trött nu så då

Du har missuppfattat det här med trollning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här ska vi se.

Mycket, men inte allt

Förklaring: Jag laddar hem allting som har med musik och film att göra, men inte alla spel. De spelen som är till mina konsoller (Förutom PSP:t) köper jag. Sedan de spel som jag vill ge pengar till gör jag, jag köpte t ex Tekken 5 till PSP trots att jag sett det flera gånger på internet.

Varför jag laddar hem är väl helt enkelt för att det är gratis och för att det går snabbt.

Säg att jag vill ha en film, jag måste antingen tigga skjuts in till stan eller ta bussen. Ska jag ta bussen så blir det 50+ tur och retur, åker jag bil så blir det kostsamt för pappa, bensin, slitage av däck och andra delar på bilen osv. Sedan måste jag punga ut pengar för filmen, nu vet jag inte riktigt vad det ligger på men det ligger väl mellan 150 - 200 kr. Allt som allt går det på cirka 200 - 300 kr för en och en halv timma - två timmars nöje. Om ens det.

Räknat i tid, ska jag ta bussen tar det 60 - 100 minuter tur och retur beroende på buss, sedan ska man vandra runt på stan och leta upp en butik som har filmen, för att sedan vänta på en buss hem. Om jag åker klockan 12 så är jag aldrig hemma innan två. Så säg 2 timmar + för lite nöje på en och en halv timma - två timmar.

Med internet: 0kr (Förutom bredbandet men den betalas ju även om jag inte laddar hem) och det går på 1½ - 3 timmar beroende på seed.

Under de timmarna kan jag dessutom göra något vettigare än att vänta på en buss/sitta på en buss/leta rätt affär. Jag har t ex tid att göra läxor den tiden jag väntar på filmen till skillnad mot om jag är på stan och letar efter filmen. Att det aldrig händer hör inte hit.

Kort och gott, jag sparar pengar och tid på att ladda hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...