Jump to content

Karaktärerna i IV


LunCh
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 53
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Instämmer, hoppas verkligen inte att det har lika stor del av GTA IV som SA.

Men risken att det är så finns ju. Kanske inte samma gansta kultur som i SA eftersom att man spelade en av dom, men eftersom att man förmodligen hänger med några smågangstas innan man kommit upp i högre rang i IV, och i dagens samhälle är det väl väldigt mycket invandrare i en stor stad som NY som har sina gäng och håller till i gatuhörnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Instämmr med föregående talare på båda punkterna: jag hoppas verkligen inte att det blir lika jävla hip-hop dominerat som San Andreas var!

Och ja, Vlad verkar bli en jävla cool lirare... :confused: Är det bara jag som tycker att han verkar påminna om Toni Cipriani som var med i GTA III? Inte till utseendet, men personligheten - han hade ju även han en tendens att tro sig vara störst, bäst och vackrast (och inget stämde ju av det - speciellt inte den sista punkten... ^_^ Haha! >_<)!

Nåväl, bilden på honom blev jag väldigt, väldigt imponerad av! Mycket detaljerad och vacker grafik!

Satan vad jag längtar efter det här jävla spelet!! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ärligt talat, var San Andreas så mycket hiphop, förutom första och sista delen av spelet?

New York är en väldigt Hiphop stad, det är trots där Hiphop-kulturen föddes, så det är logiskt att det finns den typen av thugs där.

Om ni syftar på musiken så har den alltid varit varierad. Ända sen första spelet hasr det funnits techno, hiphop, rock, country etc.

Variation är bättre än töntig trångsynthet, det tycker R* också, så ni får nog vänja er vid tanken på lite hiphop i IV också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som snackar om "att nu kommer det in för mycket hiphop igen" vart fan fick ni det ifrån, bortsett från TVÅ karaktärer i den senaste trailern, det är nästan pinsamt hur ni dömmer saker som ni inte har en aning om hur det bli... och dessutom, San andreas va lite gangsta i första och sista delen av spelet, hur mycket mellan san fierro och las venturas va så hiphop relaterat?

VAd vill ni se? en nerkoksad hårrockare som ska försöka ta sig toppen!

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som snackar om "att nu kommer det in för mycket hiphop igen" vart fan fick ni det ifrån, bortsett från TVÅ karaktärer i den senaste trailern, det är nästan pinsamt hur ni dömmer saker som ni inte har en aning om hur det bli... och dessutom, San andreas va lite gangsta i första och sista delen av spelet, hur mycket mellan san fierro och las venturas va så hiphop relaterat?

VAd vill ni se? en nerkoksad hårrockare som ska försöka ta sig toppen!

Åh herregud alltså.

Att döma av både andra och trailern har vi sett mycket hip-hop. Det kan du inte förneka. Ghettot, driveby's, hip-hoppare osv. Hur vi drömmer saker? Åååh, det kanske är du som drömmer. Det där tog du direkt från Johny's post och om du inte kommer med något som du själv har resonemang för så är det där bara copypaste på skiten. Sedan var hela Los Santos och den stilen (självaste ghettona och karaktärerna) sjukt mycket rap/hip-hop. San Fierro var mindre sådan kultur, men fortfarande spelade man CJ som själv har en sorts LS-anda över sig. Sedan är det mycket mer än bara slutet och början i SA som är hiphop.

Nej, vi vill inte se en nerkoksad (Vafan är det?) hårdrockare. Det är olika vad människor vill se. Jag tror R* har gjort det bra med Niko och allt, men det varierar från person från person vad man vill se. Jag tyckte mycket om Tommy Vercetti och hela storyn i Vice City. Det är vad jag vill ha, sedan vill någon annan ha något annat.

Och snälla, använd iaf någon sorts stavningskontroll på dina texter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jazz: Det vore faktiskt rätt så kul. I hur många spel har man väl kört som kingpin efter ett tag? Det känns inte alltid helt trovärdigt att en man som tex Tommy Vercetti som blev rätt så stor efter ett tag i VC skulle göra allt dirty work själv. Don Corleone rusade ju inte in mitt i Stracci smeten med en tommy-gun i Gudfadern direkt. Det lät han oss spelare göra eftersom vi var hans "män". Som sagt, tycker det känns konstigt när jag i de flesta GTA tvingas döda gangster efter gangster efter gangster fast det är jag som är bossen. Visst, det hade inte varit mycket till spel om man skickat andra att klara av alla uppdrag. Därför hoppas jag att man åtminstone får hålla sig på botten av den kriminella världen ett bra tag i IV.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...