Jump to content

Vad ska du köpa på julrean?


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 102
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har nog aldrig handlat på mellandagsrean. ^_^ Är det verkligen billigare under dessa dagar?

Vet inte om det är så, men jag har hört att butiker numera räknar med konsumentstorm efter jularna, så att även icke-insatta ska köpa bl.a. TV och andra kapitalvaror. Därför HÖJER de priset istället :)

Smart, men jäkla elakt. Om det ens stämmer, dvs. Annars har det åtminstone förr blivit mycket billigare efter jul, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Taskiga erfarenheter du har :)

Jag går på stan med några vänner, har feta julkänslan och hittar snygga kläder billigt. ^_^

Du har uppenbarligen inte varit på Marieberg Köpcentrum utanför Örebro under en mellandagsrea... Det räcker med att åka dit under en lönehelg för att lära sig hata shopping. Fast egentligen kanske jag bara stör mig på alla white trash- familjer som tävlar i att köpa onödiga och opraktiska saker, och sedan vem som kan svettas mest i kön på McDonalds.

Fast Marieberg är faktiskt ett bra ställe, ändå... När det inte är mellandagsrea eller lönehelg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nog aldrig handlat på mellandagsrean. ^_^ Är det verkligen billigare under dessa dagar?

Per tradition är det billigare ja. Detta på grund av alla pengar som folk slösat inför julen. Det gör de alltså fattiga under mellandagarna, varpå det blir nedsatta priser i butikerna för att folk inte ska tappa lusten att köpa totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det du som har dåliga erfarenheter. ^_^

I Linköping brukar det faktiskt vara riktigt, riktigt bra reor.. Affärerna lägger väl undan kläderna som de vill sälja till fullpris eller något, för jag har i alla fall fått uppfattningen av att det allra mesta har 30 eller 50 procents rabatt. :)

Nu kan jag ha fel men är det inte smartast av butikerna att låta allt vara framme eftersom rea = massa potentiella köpare, potentiella köpare som kan få upp ögonen för varor som ändå inte är sänkta i pris..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wiiie.

Har planerat in en Stockholmsresa med några kompisar nu runt mellandagarna. :wub: Kommer givetivs vara fanatiskt mycket folk ute, men hoppas ändå på att hitta något lite billigare.

Dessvärre så är det även damsällskap så det blir att bedömma hur pass fin olika mascara är ett antal timmar troligtvis alldeles för många timmar på den värdefulla dagen också... :confused:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har uppenbarligen inte varit på Marieberg Köpcentrum utanför Örebro under en mellandagsrea... Det räcker med att åka dit under en lönehelg för att lära sig hata shopping. Fast egentligen kanske jag bara stör mig på alla white trash- familjer som tävlar i att köpa onödiga och opraktiska saker, och sedan vem som kan svettas mest i kön på McDonalds.

Fast Marieberg är faktiskt ett bra ställe, ändå... När det inte är mellandagsrea eller lönehelg.

har vart på mellandagsrea på marieberg en gång och de va bra dumt.. fast ja fick iallafall klart för mig vad dom menar med "risk för köbildning" ute på motorvägen lol_741493_0.gif

jag funderar på att köpa en ny lcd-tv

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...