Jump to content

Årets forumgala?


Vice.
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 125
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En klapp på ryggen till dig Vice. du fixar sådant här bra :unsure:

Tack. :(

Vi andra som har erbjudit att hjälpa till då? Eller ska vi bara rycka in om det blir för mycket att göra? I sådana fall missuppfattade jag dig lite. :D

Oj, ursäkta inte meningen att köra över er. :/

Menar bara att just nu är det inget att göra. Det som sedan skall göras är att sortera alla rösterna, och sedan räkna dem. Och sedan göra det igen vid finalen. Det kan vara tidskrävande.

Att voterna skall skickas till x personer krånglar nog bara till det. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu tycker jag att folk bara slänger fram förslag för att utvidga listan. :/

15box_926910_0.png

Förslag:

Årets Siana:

Tilldelas forumit, som under året, har varit sianagast samt i övrigt uppträtt på ett exemplariskt sianamässigt sätt.

Tack. :unsure:

Oj, ursäkta inte meningen att köra över er. :/

Menar bara att just nu är det inget att göra. Det som sedan skall göras är att sortera alla rösterna, och sedan räkna dem. Och sedan göra det igen vid finalen. Det kan vara tidskrävande.

Att voterna skall skickas till x personer krånglar nog bara till det. :/

Det är helt rätt.

Ju fler kockar... :D

edit: grammatik

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15box_926910_0.png

Förslag:

Årets Siana:

Tilldelas forumit, som under, året har varit sianagast samt i övrigt uppträtt på ett exemplariskt sianamässigt sätt.

Årets siana låter som en skitbra idé! Eller är det bara jag som tycker att han har en utpräglad stil här på forumet i form av beteende och uttryck och att han har ett särskilt tillvägagångssätt i debatter, organisering och formulering? Helt klart värt att sätta någon i hans skugga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack. :mf_doof:

Oj, ursäkta inte meningen att köra över er. :/

Menar bara att just nu är det inget att göra. Det som sedan skall göras är att sortera alla rösterna, och sedan räkna dem. Och sedan göra det igen vid finalen. Det kan vara tidskrävande.

Att voterna skall skickas till x personer krånglar nog bara till det. :/

Skapa en mailadress med ett lösenord som endast de involverade får ta del av. Fast det blir kanske lite krångligt att dela upp arbetet i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har känts som att Vice. hållt i den länge. Men men, man kan inte hålla reda på allt.

Vice. höll bara fjolårets forumgala. 2005 har jag ingen aning om, men vad jag minns efter att ha sett nån gammal tråd tror jag det var P-C...

Har alla tillgång tillwebradio då?

Resultatet måste pressenteras skriftligt i alla fall.

Webbradion kan ju gå ut med resultatet några timmar tidigare. Låter det okej?

Jag fattar inte riktigt. Vart ska man lyssna på webbradion? På nån hemsida eller...? :mf_doof:

Lite av en hedersmedalj då?

Den forumiten som blir utvald till det, bör få någon typ av medalj/stjärna under sitt namn.

Inte så bra idé att bara en medlem från en kategori får nåt sådant. Då borde istället båda vinnarna (1:a och 2:a) från varje katgori få typ en stjärna under sitt namn. Ungefär som admin/mod-skyltarna.

Frågan är bara om Hultenius vill fixa det?

Att voterna skall skickas till x personer krånglar nog bara till det. :/

Du har en poäng där. Blir bara krångligt i det fallet att två ska sköta om rösträknandet. Det kan bara leda till att röster räknas två gånger istället för en. Det kunde säkert gå bra med rösterna finns i en tråd, men när de sedan börjar skickas till en email-adress blir det bara krångligt. Så jag anser att det bör slopas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte så bra idé att bara en medlem från en kategori får nåt sådant. Då borde istället båda vinnarna (1:a och 2:a) från varje katgori få typ en stjärna under sitt namn. Ungefär som admin/mod-skyltarna.

Frågan är bara om Hultenius vill fixa det?

Det där var det ju snack om förra året, och jag slängde iväg ett mail till Hultenius. Han svarade senare där han förklarade att han inte skulle gå med på att göra det, iaf inte allt för likt - för att dessa personer då skulle kunna förväxlas med admins och mods.

Tror jag drog iväg ett mail med frågan om det bara var en text, som hedersmedlem, fast med kategorin och året eller en stjärna eller så. Men det fick jag nog aldrig ett svar på.

Han sa bara att "någonting skulle vi ju kunna ordna", men mer kommer jag inte ihåg / blev det nog inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har en poäng där. Blir bara krångligt i det fallet att två ska sköta om rösträknandet. Det kan bara leda till att röster räknas två gånger istället för en. Det kunde säkert gå bra med rösterna finns i en tråd, men när de sedan börjar skickas till en email-adress blir det bara krångligt. Så jag anser att det bör slopas.

Jag anser att du i detta anseende anser rätt.

--

-Vice räknar nomineringar och röster och skickar resultatet till:

-Siana-san som sänder resultatet i webradio. Eller?

-sedan presenterar Vice resultatet i en tråd.

Real smooth, yes. yes_645834_0.gif

Det där var det ju snack om förra året, och jag slängde iväg ett mail till Hultenius. Han svarade senare där han förklarade att han inte skulle gå med på att göra det, iaf inte allt för likt - för att dessa personer då skulle kunna förväxlas med admins och mods.

Tror jag drog iväg ett mail med frågan om det bara var en text, som hedersmedlem, fast med kategorin och året eller en stjärna eller så. Men det fick jag nog aldrig ett svar på.

Han sa bara att "någonting skulle vi ju kunna ordna", men mer kommer jag inte ihåg / blev det nog inte.

Något i den här stilen isf:

emptyorangestar_946805_1.gif

bluestar_946805_2.gif

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...