Jump to content

Årets forumgala?


Vice.
 Share

Recommended Posts

Jo men jag kan hålla i det. Kanske kan vi hjälpas åt lite, men vi kan ju planera lite mer detaljerat längre fram.

Likadant med kategorierna, som ni säger så bör de kanske göras om lite.

Sen ska jag snacka med Hultenius om att vinnarna kan få någon form av utmärkelse, kanske en stjärna eller nått.

Återkommer om det...

Edit: Ah, BobboViking, jag rapporterar dig för spamm så slipper du i forumgalan helt och hållet... :wub:

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 125
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det har fungerat överträffligt med Vice. som överhuvud alla andra år, så varför bryta traditionen? ;P

Sällan. :wub: Första galan (för 2004, inträffade 2005) hölls av Diezl (jag tror det var han, på den tiden med Yoda i siggen), och P-C (November 2005) anordnade väl året därpå?

Att Vice. är duktig är det inget snack om, men lura inte i forumet en massa rövarhistorier.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sällan. :wub: Första galan (för 2004, inträffade 2005) hölls av Diezl (jag tror det var han, på den tiden med Yoda i siggen), och P-C (November 2005) anordnade väl året därpå?

Att Vice. är duktig är det inget snack om, men lura inte i forumet en massa rövarhistorier.

Har känts som att Vice. hållt i den länge. Men men, man kan inte hålla reda på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att Vice ska hålla i galan iom att han är äldst. :wub:

----

Alright, mina förslag angående kategorierna, säg gärna er åsikt. Jag tog mig friheten att skriva några korta motiveringar:

"Årets hjälpsammaste forumit"

Tilldelas forumit som har hjälpt andra forumiter med problem och frågor på ett föredömligt sätt.

"Årets trevligaste forumit"

Tilldelas forumit som med sin blotta närvaro har spridit en anda av trivsel och gemenskap på forumet.

"Årets Admin/Moderator"

Tilldelas administratör/moderator som i egenskap av sin roll har gjort betydande prestationer för forumet.

"Årets nykomling"

Tilldelas nyregistrerad medlem (registrerad efter fjolårets gala) som har funnit sin plats i forumgemenskapen och i övrigt uppträtt på ett exemplariskt sätt.

"Årets avatar"

Tilldelas forumit som har/haft den mest tilltalande eller mest passande avataren.

"Årets signatur"

Tilldelas forumit som har/haft den mest tilltalande eller mest passande signaturen.

"Årets tråd"

Tilldelas tråd, skapad efter fjolårets forumgala, som har "det lilla extra" och som utmärker sig från övriga trådar.

"Årets mest respekterade medlem"

Tilldelas forumit som av övriga medlemmar åtnjuter största respekt och anseende.

"Årets mest ägda medlem"

Det här är en negativ utmärkelse. Ta bort.

"Årets roligaste medlem"

Tilldelas forumit som med sin färdighet för humor har gjort forumet till en mer underhållande plats.

"Årets roligaste intervju"

Tilldelas forumit som har medverkat i den mest underhållande intervjun i "Veckans forumit".

"Årets hederspris"

Mycket otydlig. Hederspris för vad?

Ta bort.

"Årets lol, från dagens lol."

Tveksam. Dels pga att det är extremt svårt att plocka ut några enskilda skämt ur den myriad av inlägg som har gjorts i humortråden, dels pga att det ju egentligen inte har något med en forumit/forumet att göra iom att det nästan alltid handlar om länkar till/material från utomstående sidor.

Ӂrets citat"

Tilldelas forumit för ett mycket fyndigt, underhållande eller annars bara bra citat.

"Årets Comeback"

Tildelas inaktiv medlem som under året har blivit aktiv eller sporadiskt aktiv medlem som har blivit aktivare.

"Årets offtopic tråd"

Mycket otydlig. Vadå offtopic? Spam?

Ta bort.

"Årets gräl"

Nja, eventuellt om man byter namn till årets diskussion/debatt

"Årets debattör"

"Årets skribent"

Här måste göras en åtskillnad. "Årets skribent" är en utmärkelse för användning av god och levande svenska medan "Årets debattör" är en utmärkelse för god förmåga att kunna argumentera för sin sak:

"Årets debattör"

Tilldelas forumit som med god argumentationsteknik och skicklig retorik har argumenterat för sina åsikter på ett exemplariskt sätt.

"Årets skribent"

Tilldelas forumit som i sitt skriftspråk har utmärkt sig med att använda god, färgstark och levande svenska.

"Årets konstnär"

Tilldelas forumit som har gjort en förträfflig konstnärlig bedrift.

Förslag på några nya kategorier:

"Årets fotograf"

Tilldelas forumit som har gjort en förstklassig prestation inom området fotografisk konst.

"Årets medlem"

Tilldelas den enskilde forumit som, under året, har gjort mest för forumet som helhet och bidragit till en gynnsam utveckling.

"Blaque Memorial Award"

Tilldelas den inaktive forumit som är mest saknad av de övriga forummedlemmarna.

"Forummedaljen"

Utdelas av administrationen till den forumit de tycker har uppträtt på ett exemplariskt sätt.

What say ye?

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite osäker på om "Årets mest ägda medlem" skall vara med eller inte. Jag tar inte illa upp om jag blir ägd, men det kanske vissa gör.

Inget fel me det...

men okej, vi gör så här.

Vi gör en poll om kategorin "Årets mest ägda medlem" skall vara med eller inte.

På onsdag ser vi om det skall vara med eller ej.

På fredag 16/11 börjar nomineringarna i en nomineringstråd, Fredag 23/11 stänger tråden och 4:a av de som fått flest nomineringar i varje kategori går vidare.

De 4:a finalisterna presenteras i en tråd den 26/11.

Medlemarna skickar mail med sin röst på vinnaren/na, till mail adressen xxx@xxx.com

Rösttråden kommer att stänga 8 december, då skall samtliga röster vara inne.

8 decmeber börjar räkningen av alla röster och vinnarna i de olika kategorierna presenteras 14 december 21:00

Detta är ungefär samma tidsperiod som förra året!

Låter detta okej?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite osäker på om "Årets mest ägda medlem" skall vara med eller inte. Jag tar inte illa upp om jag blir ägd, men det kanske vissa gör.

Inget fel me det...

men okej, vi gör så här.

Vi gör en poll om kategorin "Årets mest ägda medlem" skall vara med eller inte.

På onsdag ser vi om det skall vara med eller ej.

Om någon blir nominerad till "Årets mest ägda medlem" så får ju denne själv bestämma om han eller hon vill vara med eller inte, vilket självklart också gäller för andra kategorier; det är inte så svårt att skicka ett PM. Om en person blir ensam kvar vinner denne och om ingen är med tas kategorin bort.

Sen är det ju en självklarhet att forumpappan ska leda detta. -_-

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart vi ska ha forumgala, men inte än. Jag tycker att det skulle vara roligt att hålla i en, men Vice är ju redan framröstad så go for it tiger. -_-

Faktum är att vi började tidigare förra året, 7 nov.

Och det är klart runt 13-15 december, så frågan är hur länge till vi kan vänta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Året är ju inte slut förräns den 31:e så jag tycker man kan börja runt den 16:e så får man två veckor på sig att rösta.

Ja, men det funkar inte att pressentera vinnarna på nyårsafton.

Och en vecka på sig måste man ha för att sorteraoch räkna alla rösterna.

Fredagen 21/12 som senast i så fall, så har man en vecka på sig att kolla rösterna, alltsä pressenteras vinnarna 28/12.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, jag tycker att det tidsschema som Vice föreslog är bäst. Dessutom är det ju jul i slutet av december vilket gör att många forumiter (t.ex. yours truly) kanske inte har samma tid och möjligheter att följa med forumgalan. Före julhelgen bör allt vara avslutat imo.

Btw. Vill man göra det extra spännande kan ju någon begåvad forumit sända en liten webradiosändning med resultaten varvat med lite musik istället för att bara skriva resultaten i ett inlägg. -_-

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...