Jump to content

EA SKATE


JSHC
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 445
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag behöver svar på en fråga ang. Xgames.

När jag kör xgames med mina polare så får jag oftast fetaste farten av alla i första hoppet. Jag gör något trick ner i rampen så jag hamnar långt ner, då får man mest fart. Sen så gör jag en ollie precis innan jag lämnar första "hoppet" ("avskjutningrampen" som jag kallar den)

Jag kommer alltid så jävla högt upp, och har en bra jävla fart, men när jag landar så landar jag inte så himla mjuk, utan gubben kränger/wobblar till så han tappar fart.

Hur ska jag göra så jag landar riktigt mjukt?

Och, kan även berätta att min polare fick 15.800 poäng på ett enda trick, utan manual eller något sånt..

Han gjorde en Christ Air 900, men varför han fick så mycket det vet jag inte, för när jag gör det fårj jag typ bara 10 - 11.000 :/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver svar på en fråga ang. Xgames.

När jag kör xgames med mina polare så får jag oftast fetaste farten av alla i första hoppet. Jag gör något trick ner i rampen så jag hamnar långt ner, då får man mest fart. Sen så gör jag en ollie precis innan jag lämnar första "hoppet" ("avskjutningrampen" som jag kallar den)

Jag kommer alltid så jävla högt upp, och har en bra jävla fart, men när jag landar så landar jag inte så himla mjuk, utan gubben kränger/wobblar till så han tappar fart.

Hur ska jag göra så jag landar riktigt mjukt?

Och, kan även berätta att min polare fick 15.800 poäng på ett enda trick, utan manual eller något sånt..

Han gjorde en Christ Air 900, men varför han fick så mycket det vet jag inte, för när jag gör det fårj jag typ bara 10 - 11.000 :/

Jag tror att höjden kan göra så att gubben kan börja wobbla, eftersom att du flyger så högt. Men det kan även vara sättet du landar på, försök alltid att landa med både fram och bakhjulen samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att höjden kan göra så att gubben kan börja wobbla, eftersom att du flyger så högt. Men det kan även vara sättet du landar på, försök alltid att landa med både fram och bakhjulen samtidigt.

Kan vara så..

Klarade även detta med några öl i kroppen :naughty:

Vad gjorde jag då undrar ni?

I Xgames, första droppen gjorde jag en Christ Air så jag fick x3.. Sparkade på gubben en gång, gjorde en Christ Air 720 i "mega-jumpen", landade i manual och gjorde en Christ Air 720 eller 900, minns ej.

Gick ganska bra...

post-347-1202002473_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara så..

Klarade även detta med några öl i kroppen :naughty:

Vad gjorde jag då undrar ni?

I Xgames, första droppen gjorde jag en Christ Air så jag fick x3.. Sparkade på gubben en gång, gjorde en Christ Air 720 i "mega-jumpen", landade i manual och gjorde en Christ Air 720 eller 900, minns ej.

Gick ganska bra...

Ett hett tips är att mixa tricksen mer. Gör en Christ air frontflip i backen ner till avskjutningsrampen (Ja, det går. Var extra noga med att göra en så rak volt som möjligit dock), och improvisera efter det. Jag tror att man får mer poäng ju mer kreativ man är, men det behöver inte stämma. Gör precis som du vill, jag ville bara lägga in ett gott tips! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara så..

Klarade även detta med några öl i kroppen :o

Vad gjorde jag då undrar ni?

I Xgames, första droppen gjorde jag en Christ Air så jag fick x3.. Sparkade på gubben en gång, gjorde en Christ Air 720 i "mega-jumpen", landade i manual och gjorde en Christ Air 720 eller 900, minns ej.

Gick ganska bra...

Jag försöker få 20.000, har fått 16.600 eller någonting sånt som bäst. Har inte försökt på ganska länge nu. Tror jag skulle kunna klara det ganska lätt. Men det där är bra!

Ang. filmen så är ju det en av dem mest kända skate.filmerna som finns. Iaf så vitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Bump. Hur går det med skatandet för er?

Ni som kör på 360, vilka acheivments har ni klarat av?

Och till sist, skulle ni kunna rösta på någon av de här filmerna (gärna alla)? Behöver en acheivment nämligen.

http://skate.share.ea.com/profiles/42428/posts/744111.aspx

http://skate.share.ea.com/profiles/42428/posts/934693.aspx

http://skate.share.ea.com/profiles/42428/posts/744113.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump. Hur går det med skatandet för er?

Ni som kör på 360, vilka acheivments har ni klarat av?

Och till sist, skulle ni kunna rösta på någon av de här filmerna (gärna alla)? Behöver en acheivment nämligen.

http://skate.share.ea.com/profiles/42428/posts/744111.aspx

http://skate.share.ea.com/profiles/42428/posts/934693.aspx

http://skate.share.ea.com/profiles/42428/posts/744113.aspx

Har klarat ut det runt 6 gånger, sjukligt simpelt när man klarat ut det en gång. Och jag har en achievment kvar, Enduration - Man ska få 2000 EXP points. Dock tog mitt live guld slut nu, men hade runt 1300-1400.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har klarat ut det runt 6 gånger, sjukligt simpelt när man klarat ut det en gång. Och jag har en achievment kvar, Enduration - Man ska få 2000 EXP points. Dock tog mitt live guld slut nu, men hade runt 1300-1400.

Köp nytt guld! Vi måste ju spela både Skate. och GTA IV när det kommer!

Och det var någonting på 1400. Kollade igår faktiskt.

Jag har bara Race Icon (kanske 350exp kvar) och Enduration (kanske 400exp kvar) sen har jag alla också. :unsure:

Och sen den där Skate celebrity också, att få 20reviews på en bild / film.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp nytt guld! Vi måste ju spela både Skate. och GTA IV när det kommer!

Och det var någonting på 1400. Kollade igår faktiskt.

Jag har bara Race Icon (kanske 350exp kvar) och Enduration (kanske 400exp kvar) sen har jag alla också. :cry:

Och sen den där Skate celebrity också, att få 20reviews på en bild / film.

Haha, den fick jag av en bugg. :unsure:

Men jag funderar på att beställa IV över den där sidan, så man får guld i ett år med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Bump.

Vet inte om ni lagt märke till det, men i introfilmen till Skate så gör Mark Gonzales ett trick "genom" ett räcke dvs han gör en kickflip/heelflip och låter brädan flyga under räcket medan han själv flyger över det.

Är detta möjligt i själva spelet, i så fall; hur gör jag?

EDIT: Youtubade det lite fort, och här ser ni en film hur han gör det i verkligheten:

http://www.youtube.com/watch?v=1TkcsletAmM...feature=related

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bump.

Vet inte om ni lagt märke till det, men i introfilmen till Skate så gör Mark Gonzales ett trick "genom" ett räcke dvs han gör en kickflip/heelflip och låter brädan flyga under räcket medan han själv flyger över det.

Är detta möjligt i själva spelet, i så fall; hur gör jag?

EDIT: Youtubade det lite fort, och här ser ni en film hur han gör det i verkligheten:

http://www.youtube.com/watch?v=1TkcsletAmM...feature=related

Yes, det är möjligt. Har gjort det själv ett par gånger, dock ganska svårt. Du måste hoppa tillräckligt högt för att gubben ska komma över stången när du gör kickflippen men tillräckligt lågt så inte brädan tar i räcket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du måste hoppa tillräckligt högt för att gubben ska komma över stången när du gör kickflippen men tillräckligt lågt så inte brädan tar i räcket.

Makes sense.

Finns det några bra "nybörjarspots" om man vill testa detta? Finns ju tonvis med räcken i hela staden, men det måste väl finnas en del som är lättare att lyckas med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Makes sense.

Finns det några bra "nybörjarspots" om man vill testa detta? Finns ju tonvis med räcken i hela staden, men det måste väl finnas en del som är lättare att lyckas med?

Jag gjorde det först vid stupet nära Slappy's skateshop, där man får en Pro Challenge av Ali B****la. Problemet där är att man inte kan landra efteråt, om man inte använder 'grabbuggen'.

Vet ni inte vad det är så kan jag snabbt beskriva det som; 'en bugg som gör att du kan landa från vilken höjd och vinkel som helst, så länge det är skateboarden som nuddar marken först (det behöver inte ens vara hjulen).

Det du gör är att hålla in en grab med vänster eller höger hand, och precis när du landar tycker ner den motsatta triggern för att göra en double grab.

Edit: Har för mig att det där tricket kallas "Hippieflip"

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt wiki så står det lite info om 2an, inte mycket, men lite!

Det pratas om att det ska utspela sig 5 år efter det första, tre teasers har släppts och tydligen så är det nånting som har hänt i stan eller nåt liknande. Svårighetsgraden ska tydligen också vara "tweaked". Vad dom nu menar med det vet jag inte.

Skate It verkar också intressant! För nintendo wii och DS. Hemsida!

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt wiki så står det lite info om 2an, inte mycket, men lite!

Det pratas om att det ska utspela sig 5 år efter det första, tre teasers har släppts och tydligen så är det nånting som har hänt i stan eller nåt liknande. Svårighetsgraden ska tydligen också vara "tweaked". Vad dom nu menar med det vet jag inte.

Skate It verkar också intressant! För nintendo wii och DS. Hemsida!

Låter bra. Hoppas på att det är svårare att göra manuals. Ska kolla upp dom där retarna. Skate It kanske rent ut av är Skate 2 fast bara en simpel port till Wii och DS. Jag menar, om det har hänt någonting i staden.

Några pro's kanske kommer och bosätter sig i staden, med tanke då på att det inte är någon som bor där, så att det är fritt och man kan göra som man vill. Wooho.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter bra. Hoppas på att det är svårare att göra manuals. Ska kolla upp dom där retarna. Skate It kanske rent ut av är Skate 2 fast bara en simpel port till Wii och DS. Jag menar, om det har hänt någonting i staden.

Några pro's kanske kommer och bosätter sig i staden, med tanke då på att det inte är någon som bor där, så att det är fritt och man kan göra som man vill. Wooho.

Jag tror snarare att det med att staden är tom är för att dom inte kan göra ett fullstort San Velona med en massa peds till DS! ;) Smart sätt att spara utrymme och kraft, spelet blir ju intressantare också!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...