Jump to content

EA SKATE


JSHC
 Share

Recommended Posts

Japp, då var det dags igen, EA lanserar ett nytt spel, detta, verkar dock som ett av de mer intressanta spelen. Denna gången är det Skate, och som ni kanske hör så är det, ja, ett skateboardspel. Annorlunda med detta, är att det inriktar sig lite mer på "känslan" i att åka bräda.

Det som skiljer sig mest från den dominanta Tony Hawk-serien är kontrollerna och kameran, istället för att vara hög och att den följer efter dig i varje drag du gör så har du en kamera som agerar som en kameraman som åker bredvid dig, den är alltså låg och lite mer levande.

Sen har vi kontrollerna, som man använder genom att, t.ex när man ska göra en ollie, så drar man först den högra "sticken" bakåt, sen trycker du den snabbt framåt. Ju snabbare och hårdare du trycker den framåt, desto mer kraft får du i din ollie. (Mer om detta i filmer som kommer längre ner)

En annan ny sak är "Skate.Reel" som låter dig skapa helt egna filmer med skate. När som helst när du är ute och åker, och du hittar ett riktigt grymt ställe där du gör en riktigt snygg "line" (Heter lines i skate istället för combos) så kan du direkt hoppa in i videoredigeraren och klippa ihop det, när du är klar med din film, ja då slänger du upp den direkt på skate's hemsida och kan därifrån ladda ner den, visa för dina vänner och massor av annat skoj. Det kommer även att arrangeras tävlingar inom detta, t.ex bästa videon, bästa timing osv.

Onlinespelandet är också en stor del utav skate, förutom att ladda upp filmer online kan du även köra med dina polare fritt i staden eller köra "downhill-race" och andra sorters kompetetiva saker.

Staden spelet skate utspelar sig i heter San Vanelona och är en blandning utav San Francisco, Vancouver och Barcelona och är, enligt utvecklarna en enorm stad. I en intervju med en av utvecklarna så säger han att det skulle ta 10-11 minuter från den punkten längst upp i norr till den längst ner i söder, och det är om man inte tappar bort sig, ramlar eller slår i någon bil. Och sen har vi ju väst till öst som är minst lika långt. Hela staden är upplåst för dig från början, det är bara några få ställen du måste förtjäna att komma in på. (T.ex "Danny Ways Mega-Compound")

Proffsen och liknande har också en stor del i Skate, när du börjar så är du.. ingen. Så du får åka runt och leta upp några proffs som ger dig några lektioner om hur du gör tricks osv, och när du börjar bli riktigt bra så erbjuder de dig en sponsor, som du sedan kan välja om du vill åka för. Till slut kommer man även till X-Games där man tävlar mot alla proffsen som är med i spelet.

I karriärläget får du skapa din egen åkare och kan anpassa allt från hans ansikte till hur stora och hårda hjulen ska vara, hårda hjul rullar snabbare och är mer gjorda för vert-skating, (ramper och liknande) mjuka hjul funkar bättre till street.

Kommer faktiskt inte på något mer nu även fast jag vet att det är så mycket mer, ni får helt enkelt kolla på filmer osv och säga till om ni vill att jag ska lägga till något.

Hemsida: http://www.ea.com/skate/home.jsp

De flesta filmerna: http://www.ea.com/skate/theater.jsp

Om kontrollerna: http://www.ea.com/skate/flickit.jsp

Den officiella reklamen: http://www.ea.com/skate/skater.jsp

Finns även en hel del filmer på game-trailers, youtube, IGN, gamespot m.m.

Lite bilder

0wk2zuo89879.jpgodzk3nqkjb5k.jpglpo58nsdane3.jpg

EA Skate kommer till PS3 och Xbox360

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 445
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hur många gånger har vi inte "när du börjar så är du.. ingen. Så du får åka runt och leta upp några proffs som ger dig några lektioner om hur du gör tricks osv, och när du börjar bli riktigt bra så erbjuder de dig en sponsor, som du sedan kan välja om du vill åka för. Till slut kommer man även till X-Games där man tävlar mot alla proffsen som är med i spelet"? :cry:

Megatrist, att dom inte kunde hitta på någonting nyskapande på den planen.

Och det där med kameran, verkar bara väldigt jobbigt enligt mig, det samma med olliesaken, sen får det mig att fundera. Kan man inte nöta ut på joysticken om man ska hålla på och trycka jättehårt och jättesnabbt för att få en så bra ollie som möjligt. Nej. Inte bra.

Annars verkar det bra, men kameran och ollie och. Ja urs. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många gånger har vi inte "när du börjar så är du.. ingen. Så du får åka runt och leta upp några proffs som ger dig några lektioner om hur du gör tricks osv, och när du börjar bli riktigt bra så erbjuder de dig en sponsor, som du sedan kan välja om du vill åka för. Till slut kommer man även till X-Games där man tävlar mot alla proffsen som är med i spelet"? :cry:

Megatrist, att dom inte kunde hitta på någonting nyskapande på den planen.

Och det där med kameran, verkar bara väldigt jobbigt enligt mig, det samma med olliesaken, sen får det mig att fundera. Kan man inte nöta ut på joysticken om man ska hålla på och trycka jättehårt och jättesnabbt för att få en så bra ollie som möjligt. Nej. Inte bra.

Annars verkar det bra, men kameran och ollie och. Ja urs. :>

Du kan ta och berätta för mig aaaaaaalla dessa spel som använder sig utan den storyn som du just berättade om. Vad är det för "kamera" som du tycker är så dålig?

På hemsidan står "In stores 12 sep" och det måste varit mycket svårt att se.

Antagligen några dagar senare i europa. Eller inte.

HööÖHÖÖHÖÖHÖÖHÖöHöHÖHÖÖHH töffingg!112

------------------

Förresten, har du fått en flaggstång uppkörd någonstans? För du verkar vara sur som farao själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ta och berätta för mig aaaaaaalla dessa spel som använder sig utan den storyn som du just berättade om. Vad är det för "kamera" som du tycker är så dålig?

HööÖHÖÖHÖÖHÖÖHÖöHöHÖHÖÖHH töffingg!112

------------------

Förresten, har du fått en flaggstång uppkörd någonstans? För du verkar vara sur som farao själv.

Nej, har bara väldigt tråkigt och har blivit lite less på det. Ursäkta mig.

Jag vet inte, det finns väll inte så många skate spel, mer än Tony Hawks-serien. Och jag tycker alla bygger på det i grund och botten. Detsamma med Dave Mirras BMX eller vad det heter. Du är dålig och blir bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är dålig och blir bättre.

Välkommen till livet där du måste träna dig för att bli bättre.. Hur många har ställt sig på en skateboard och genast börjat dra double-kickflips? -.-

Kameran tycker jag är en genial idé, tycker bara att det är jobbigt med en stel kamera som typ "hänger" sig ovanför dig när du hoppar upp i en ramp.

Film som kan vara värd att se: http://www.youtube.com/watch?v=7252i2jRj9k...ted&search=

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många gånger har vi inte "när du börjar så är du.. ingen. Så du får åka runt och leta upp några proffs som ger dig några lektioner om hur du gör tricks osv, och när du börjar bli riktigt bra så erbjuder de dig en sponsor, som du sedan kan välja om du vill åka för. Till slut kommer man även till X-Games där man tävlar mot alla proffsen som är med i spelet"? :cry:

Megatrist, att dom inte kunde hitta på någonting nyskapande på den planen.

Vad finns det för annat man skulle kunna ha som story än det? Det är ju i princip just det där dom flesta seriösa skatare strävar efter, så jag tror verkligen inte att dom ska behöva göra mer nytänkande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad finns det för annat man skulle kunna ha som story än det? Det är ju i princip just det där dom flesta seriösa skatare strävar efter, så jag tror verkligen inte att dom ska behöva göra mer nytänkande.

Nej, det kanske är svårt. Men jag tycker det känns som man redan gjort det flera gånger. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortfarrande tveksam fall detta bli nått bra. Kamerna verkar vara lite jobbig att den ska vara så inzoomad på gubben. Och att göra trix verkar vara lite svårt. Men får väll testa demot som skulle komma nu någon gång till Marketplace och hoppas på att det ändrar min syn.

Men har alltid gillat Tony Hawk spelen, så köper Tony Hawk Proving Ground när det kommer. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm.. WOW! Detta är lungt det snyggaste mest realistiska Skate spelet som jag sett..! :cry:

ser Riiiktigt härligt ut faktiskt! detta med den nya kameran, tycker det är en skitbra idé! för jag var så trött på alla dom jääävla tony hawks spelen som såg likadana ut allihopa! senaste tony hawk ja spela var nog THUG 2, och sen dess har ja inte ens tittat på dom nya, för det blev bara mer och mer besvikelse på dom! samma spel i stort sätt fast lite mer trick, nån liten ny funktion, eller något annat som man inte precis blir inponerad av.. :>

detta deremot!! :lol: det ser fräsht ut, nytänkande, fiiiin grafik!! :) (snyggaste NG-spelet än kanske?)

vet dock inte om ja plockar upp detta spel och slänger ut 650:- ? ska köpa GTA IV plus Assassins Creed med lixom! men får se..

tyckte dock detta såg MYCKET intressant ut!

PS. på gametrailers står det att det släpps 25e sep? aja.. ska ja inte köpa, not my probs :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför göra ett skateboard spel verkligt? Då kan man lika gärna åka skateboard på riktigt. När jag "skatea"(jag hatar att blanda engelska med svenska) så spelade jag Tony Hawk-serien för att komma bort från fysikens lagar och göra galna saker som inte går i verkligheten. Samma sak gäller den där Wii skiten där man ska stå med kontrollen och spela virtuell tennis. Jag förstår verkligen inte vad som är roligt med verkliga spel, förklara det för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...