Jump to content

EA SKATE


JSHC
 Share

Recommended Posts

Varför göra ett skateboard spel verkligt? Då kan man lika gärna åka skateboard på riktigt. När jag "skatea"(jag hatar att blanda engelska med svenska) så spelade jag Tony Hawk-serien för att komma bort från fysikens lagar och göra galna saker som inte går i verkligheten. Samma sak gäller den där Wii skiten där man ska stå med kontrollen och spela virtuell tennis. Jag förstår verkligen inte vad som är roligt med verkliga spel, förklara det för mig.

Vissa människor gillar att spela spel som är realistiska medans vissa inte gillar det, c'est la vie.

...man kan skriva "när jag åkte skateboard". Blir väl ändå svenska blandat med engelska, men det är ju mer "korrekt".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 445
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ok messerschmidt men du svarade inte direkt på min fråga.

då gör jag det; därför att bara för att man kan åka skateboard på riktigt så betyder inte det att man blir lika bra som på spelet? plus att trillar du på riktigt så gör det mer ont :ph34r:

och sen det med wii... kanske e roligt ibland.. men annars ser ja inte meningen me det heller..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår verkligen inte vad som är roligt med verkliga spel, förklara det för mig.

Vi tar tenniset på Wii t.ex, folk som kanske aldrig nånsin har spelat tennis, eller är hindrad på nått sätt så att dom inte kan spela kanske tycker det är roligare då dom kan leva sig mer in i själva spelandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför göra ett skateboard spel verkligt? Då kan man lika gärna åka skateboard på riktigt. När jag "skatea"(jag hatar att blanda engelska med svenska) så spelade jag Tony Hawk-serien för att komma bort från fysikens lagar och göra galna saker som inte går i verkligheten. Samma sak gäller den där Wii skiten där man ska stå med kontrollen och spela virtuell tennis. Jag förstår verkligen inte vad som är roligt med verkliga spel, förklara det för mig.

Varför göra krigsspel?

Varför göra bilspel?

Varför göra GTA?

... Du kan göra allt i verkligheten, men om du går runt på stan och skjuter ner männsikor/kör en bil i 300 km/h så måste du ta ansvar för konsikvenserna, det behöver du inte i ett spel. Om du spelar ett skatespel blir du antagligen mycket bättre på det än vad du skulle bli IRL.

Edit: La till de 2 sista meningarna.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

So can I, efter jag har fått ner, går så jävla slött som vanligt. Min kusin körde sitt amerikanska konto, tog 10 min sen hade han spelet, mitt är väll kanske på 65 % nu.

Tss.. Finns folk som väntat i 10-11 timmar och fortfarande inte fått ner sitt..

EDIT: Skate.reel is teh upzors: http://skate.share.ea.com/blogs/

Redigerad av JSHC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför göra ett skateboard spel verkligt? Då kan man lika gärna åka skateboard på riktigt. När jag "skatea"(jag hatar att blanda engelska med svenska) så spelade jag Tony Hawk-serien för att komma bort från fysikens lagar och göra galna saker som inte går i verkligheten. Samma sak gäller den där Wii skiten där man ska stå med kontrollen och spela virtuell tennis. Jag förstår verkligen inte vad som är roligt med verkliga spel, förklara det för mig.

Varför spela Postal när man kan gå ut på gatan och skjuta ihjäl folk?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...