Jump to content

L.A. Noire


Kiedis
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

* The game will be a free-roaming title with a historically-accurate recreation of Los Angeles in 1947.

* Team Bondi has even hired a costume designer to research the clothing of the era so the game's attire can be accurate.

* Aside from main story, side missions will be based on actual cases pulled straight of the newspapers of 1947.

* A US Marine plays a big role in the story.

* Not so exclusive...but LA Noire definitely ain't coming to Xbox 360, the size of the game is an obstacle to this.

http://www.kotaku.com.au/games/2007/10/la_...r_xbox_360.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

* The game will be a free-roaming title with a historically-accurate recreation of Los Angeles in 1947.

* Team Bondi has even hired a costume designer to research the clothing of the era so the game's attire can be accurate.

* Aside from main story, side missions will be based on actual cases pulled straight of the newspapers of 1947.

* A US Marine plays a big role in the story.

* Not so exclusive...but LA Noire definitely ain't coming to Xbox 360, the size of the game is an obstacle to this.

http://www.kotaku.com.au/games/2007/10/la_...r_xbox_360.html

Spelet verkar ha en schön känsla. Hoppas det kommer till PC iafl.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De e helt rätt dom vet inte ett piss.

när ps3 nyss hade kommit ut fråga jag en om man kunde gå in på internet då sa han ne bara på Playstaion.Store ...WROONG

nu säger dom att den nya ps3 40 gb inte kan spela ps2 och ps1 spel .MEN de står överallt på onternet att man kan spela ps1 spel .

dom vet ingenting .

OBS: L.A. Noire kommer bara till ps3 för att den e för stor för Xbox 360 -- dags att skaffa sig en ps3 passa på nu när den billiga versionen kommer den 10 october. :mf_doof:

Redigerad av armin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De e helt rätt dom vet inte ett piss.

när ps3 nyss hade kommit ut fråga jag en om man kunde gå in på internet då sa han ne bara på Playstaion.Store ...WROONG

nu säger dom att den nya ps3 40 gb inte kan spela ps2 och ps1 spel .MEN de står överallt på onternet att man kan spela ps1 spel .

dom vet ingenting .

OBS: L.A. Noire kommer bara till ps3 för att den e för stor för Xbox 360 -- dags att skaffa sig en ps3 passa på nu när den billiga versionen kommer den 10 october. :mf_doof:

Eller så väntar man i två år, tills spelet kommer. Om man vill vara ekonomisk. :mf_doof:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har länge väntat på ett spel som kan slå Mafia på fingrarna och göra det Godfather totallt misslyckades med. Det kommer till "nextgen-consoles" om man kollar på utvecklarnas hemsdia. :lol:

Mafia 2? :mf_doof:

* Not so exclusive...but LA Noire definitely ain't coming to Xbox 360, the size of the game is an obstacle to this.

A-HA!!!!!! DÄR har vi en anledning till att PS3 är bättre än 360. Det är vad jag alltid tyckt.

De e helt rätt dom vet inte ett piss.

när ps3 nyss hade kommit ut fråga jag en om man kunde gå in på internet då sa han ne bara på Playstaion.Store ...WROONG

nu säger dom att den nya ps3 40 gb inte kan spela ps2 och ps1 spel .MEN de står överallt på onternet att man kan spela ps1 spel .

dom vet ingenting .

OBS: L.A. Noire kommer bara till ps3 för att den e för stor för Xbox 360 -- dags att skaffa sig en ps3 passa på nu när den billiga versionen kommer den 10 october. :mf_doof:

Grejen med PS3 och PS3 är att saker läggs till allteftersom de släpper nya firmwares. Visserligen tror jag definitivt inte att PS3 saknade webbrowser vid releasen, men jag vet att PSP gjorde det. Så visst hade han fel, men i teorin är det möjligt att säga att något inte finns, när det istället släpps senare. :(

____

Tycker det verkar riktigt nice iaf, de har öga för detaljer. Jag hinner inte kolla alla länkar; är det 2009 som gäller? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mafia 2? :(

A-HA!!!!!! DÄR har vi en anledning till att PS3 är bättre än 360. Det är vad jag alltid tyckt.

Grejen med PS3 och PS3 är att saker läggs till allteftersom de släpper nya firmwares. Visserligen tror jag definitivt inte att PS3 saknade webbrowser vid releasen, men jag vet att PSP gjorde det. Så visst hade han fel, men i teorin är det möjligt att säga att något inte finns, när det istället släpps senare. ;)

____

Tycker det verkar riktigt nice iaf, de har öga för detaljer. Jag hinner inte kolla alla länkar; är det 2009 som gäller? :(

Kommer det 2009 så lär det inte vara ett större problem att det är till PS3...

En PS3 kommer från och med den 12:e att kosta 4500... Så om två år, vågar man tro 2000?

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer det 2009 så lär det inte vara ett större problem att det är till PS3...

En PS3 kommer från och med den 12:e att kosta 4500... Så om två år, vågar man tro 2000?

Två saker:

1. Var har du hört den 12e? 10e är det väl? Och har nån butik sagt något om svensk prissänkning?

2. 2000 för en PS3 om ett år är extreeeemt överoptimistiskt. Vad kostade 360 vid release, och vad kostar den nu? Vänta dig inga prismirakel av sänkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två saker:

1. Var har du hört den 12e? 10e är det väl? Och har nån butik sagt något om svensk prissänkning?

2. a)2000 för en PS3 om ett år är extreeeemt överoptimistiskt.

b ) Vad kostade 360 vid release, och vad kostar den nu? Vänta dig inga prismirakel av sänkningen.

1. Jag visste att det var något av de två datumen... därav edit:en (Hade skrivit 10:e innan)

2. a)Om man importerar en PS3 från japan om 1 månad kommer den kosta runt 2500...

b ) Xbox har funnits i två år. Om två år har PS3 funnits i tre år. Sen såg du nog att jag skrev en optimistisk gissning, ingen realistisk :)

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...
Lol at you guys. L.A Noire kommer till 360 också. :unsure:

http://www.rockstarbase.com/?p=3787

Kool. Då kan jag också spela det.

Kommer det 2009 så lär det inte vara ett större problem att det är till PS3...

En PS3 kommer från och med den 12:e att kosta 4500... Så om två år, vågar man tro 2000?

En 120Gb PS3 kostar idag 2900kr.

Runt $300 i Japan, i augusti 2009, vilket motsvarar runt 2350kr idag, eller ungefär 1995kr när posten skrevs!

Ganska träffsäkert, men lite för optimistiskt. Jag tror inte att denna konsolgeneration kommer gå ner i samma pris som föregående generation. Detta insåg jag givetvis inte då posten skrevs. Visserligen kan priset gå ner till samma som förra konsolgeneration, men då inte i siffror utan i relativ kostnad.

Ganska bra pris!

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack och helvetejävlalov, jag blev skitarg för exklusiviteten till PS3... och nu när "exklusivitet" inte betyder exklusivitet är det ju ännu löjligare.

BRA SPELAT AV ROCKSTAR! :unsure:

Kool. Då kan jag också spela det.

Håller med till 100%!!

Blir lätt ett köp på releasedagen, bara för att jag varit hypad så länge pga den första awesome debut trailern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...