Jump to content

Ett jävla loj här!


SlewME
 Share

Recommended Posts

SlewME har rätt. Det är för mycket trams, för många oneliners och för många trådar utan, eller med klent, diskussionsunderlag.

Olika listtrådar bör naturligtvis låsas direkt, eventuellt också t.ex. "tråden om saker du...", vidare bör enradsinlägg som inte tillför något leda till varningar.

Ja, och när vi ändå håller på kan vi införa 18-års gräns.. :)

(General: I beg your pardon, sire. Won't we hit our own troops?

Longshanks: Yes, but we'll hit theirs as well. We have reserves.

Attack. )

Nej men seriöst, forumet borde kanske profiliera sig som ett mer moget sådant, det är inte lekar, vilket Hultenius verkar tro, som avskräcker äldre medlemmar (18+) det är omogna snorun... hrm... unga personer som gör det.

--

Orsaker till att debatter lyser med sin frånvaro:

1. Lathet

2. Dumhet

3. Omöjligt att föra en seriös debatt med oseriösa personer

4. Man vill inte trampa folk på tårna

Dessutom är ju den intressantaste debatten i hela GTAsajtens historia raderad (Legalisera Cannabis-tråden) och istället fick vi dessa regler och massa reklam i ansiktet: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=900291

Lätt att föra en intressant debatt när man inte får posta negativt innehåll om organisationer eller personer?

Aye, det är synd och skam.

Jag tror det tråden delvis handlar om folket som bara skriver några rader i debatt- trådarna, så det blir nån sorts låtsasdebatt. Sagt förut, och sägs nu igen - man behöver inte vara insatt eller sätta sig in i ett ämne för att tala ut.

Hmm.. Ja, det låter ju fint men jag tror att risken är stor att man blir idiotförklarad om man börjar debattera sånt man inte är insatt i. :)

Och nej, jag var osäker om GTASajten var ett av sveriges största forum, dock bara så att det är det enda svenska forumet jag besöker, och någonsin besökt - och enligt mig är ca 8000 medlemmar en hel del. Nåja.

Nåja, av de 8000 är det väl högst sisådär 30 som man kalla aktiva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 191
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

SÄger det igen:

"Slew, jag må ogilla dig men du har faktiskt en bra poäng här. Det är inte många debatter på GTASajten och det är inte mycket annat som händer. Men själv har jag märkt på de få debatter som jag faktiskt ser att trådarna stängs ner. Detta ser jag rätt ofta och det beror mestadels på att folk inte debatterar så som en debatt ska vara. Istället för att säga något i stil med "Lyssna, såhär menade jag bla bla bla hoppas att du förstår bättre nu" så blir det "MEN DIN JÄVLA IDIOT LYSSNA PÅ VAD JAG SKRIVER JAG HAR RÄTT DU HAR FEL JAG ÄR KUNG ÖVER ALLA MUHAHAHAHAHAHA!!!!!!!11" och det är ingen debatt. Och ja, visst har jag också gått utanför debattens regler ibland också och gjort vissa saker mer eller mindre personligt, det måste jag erkänna. Och, som vi har sett i flertal trådar, jag har fått trådar låsta. Men i de flesta fall har jag även kollat in vad andra har skrivit och min teori håller. Det är inte debatter, det är försök till personliga angrepp. Därav mindre debatter, för det vissa ser som debatt ser moddar/admins som "lås-tråd-skrift" vilket är helt rätt. Så folk slutar helt enkelt att debattera för de låses ju bara. Det är iallafall min teori.

Men samtidigt kan du inte förvänta dig en debatt i varje tråd

EDIT: Just det, Slew, glömde en sak: Sluta leka stor stark pojke. Du kanske har makten på Modarkivet men inte här.

Och när vi ändå snackar om dåliga forum, kolla Modarkivet. Hur många medlemmar? Hur många aktiva? Nej, just det "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
SÄger det igen:

"Slew, jag må ogilla dig men du har faktiskt en bra poäng här. Det är inte många debatter på GTASajten och det är inte mycket annat som händer. Men själv har jag märkt på de få debatter som jag faktiskt ser att trådarna stängs ner. Detta ser jag rätt ofta och det beror mestadels på att folk inte debatterar så som en debatt ska vara. Istället för att säga något i stil med "Lyssna, såhär menade jag bla bla bla hoppas att du förstår bättre nu" så blir det "MEN DIN JÄVLA IDIOT LYSSNA PÅ VAD JAG SKRIVER JAG HAR RÄTT DU HAR FEL JAG ÄR KUNG ÖVER ALLA MUHAHAHAHAHAHA!!!!!!!11" och det är ingen debatt. Och ja, visst har jag också gått utanför debattens regler ibland också och gjort vissa saker mer eller mindre personligt, det måste jag erkänna. Och, som vi har sett i flertal trådar, jag har fått trådar låsta. Men i de flesta fall har jag även kollat in vad andra har skrivit och min teori håller. Det är inte debatter, det är försök till personliga angrepp. Därav mindre debatter, för det vissa ser som debatt ser moddar/admins som "lås-tråd-skrift" vilket är helt rätt. Så folk slutar helt enkelt att debattera för de låses ju bara. Det är iallafall min teori.

Men samtidigt kan du inte förvänta dig en debatt i varje tråd

EDIT: Just det, Slew, glömde en sak: Sluta leka stor stark pojke. Du kanske har makten på Modarkivet men inte här.

Och när vi ändå snackar om dåliga forum, kolla Modarkivet, Hur många medlemmar? Hur många aktiva? Nej, just det "

Kan bero på att ingen använder Modarkivet då allt intresse försvann och att jag inte brydde mig mer.. Förstår inte varför du drar in ett inaktivt forum. Svårt att hävda dig, tog argumenten slut? Du har redan kallat mig stora pojken ett otal gånger. Hitta på något nytt.

Riktigt tattiga argument från dig hittills måste jag säga.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en drogdebatt med en kille som skrev dråger så tycker jag den policyn verkar vettig. Det visar att personen i fråga inte vet ett piss om ämnet.

Klart att personen visste vad droger är sen att han stavar fel det är en annan sak. Ett annat exempel är ju när någon skriver "äns" då förstår man att de menar "ens".

Du fattar väl inte äns vad jag menar! :)

Och ja, jag är helt off-topic men nu diskuterar jag iallafall!

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Umberto: 18+ Var väl att ta i? Då skulle ni inte vara många kvar. Dessutom är vi nördar, vi tar oss nog in ska du se :):)

Och när vi ändå snackar om dåliga forum, kolla Modarkivet. Hur många medlemmar? Hur många aktiva? Nej, just det

Vad fan har det med det här att göra?

...bara undrar.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart att personen visste vad droger är sen att han stavar fel det är en annan sak. Ett annat exempel är ju när någon skriver "äns" då förstår man att de menar "ens".

Du fattar väl inte äns vad jag menar! :)

Men booga-boo. Skulle du föra en diskussion om fascism om jag skriver farzism? Det är väl då ganska obvious att jag inte VET något om fascismen då jag om jag skulle ha läst om ämnet åtminstone kommit ihåg hur man stavar till det.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm.. Ja, det låter ju fint men jag tror att risken är stor att man blir idiotförklarad om man börjar debattera sånt man inte är insatt i. :)

Därför behöver man inte röra ut sig på allt för djupt vatten när man uttalar sig, utan hålla sig till en mer "allmän" nivå. Då blir det också lättare för fler att haka på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Men booga-boo. Skulle du föra en diskussion om fascism om jag skriver farzism? Det är väl då ganska obvious att jag inte VET något om fascismen då jag om jag skulle ha läst om ämnet åtminstone kommit ihåg hur man stavar till det.
Får jag säga min åsikt?

Jag håller faktiskt med dig där. En diskussion blir mycket seriösare om man stavar rätt till det man diskuterar om.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men booga-boo. Skulle du föra en diskussion om fascism om jag skriver farzism? Det är väl då ganska obvious att jag inte VET något om fascismen då jag om jag skulle ha läst om ämnet åtminstone kommit ihåg hur man stavar till det.

Då vet vi t.ex. att alla dyslektiker inte har någon åsikt om något alls? Att alla som lite halvtrötta skriver någon bokstav fel här och där inte kan ha något att komma med i en riktig debatt?

...kul att veta.

Menar inte att folk ska skriva felstavningar för att det är så jävla roligt. Att ta "Du kan inte stava till *halvsvårt ord*" som argument att inte diskutera med personen är däremot en tråkig inställning.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

SlewME har rätt. Det är för mycket trams, för många oneliners och för många trådar utan, eller med klent, diskussionsunderlag.

Olika listtrådar bör naturligtvis låsas direkt, eventuellt också t.ex. "tråden om saker du...", vidare bör enradsinlägg som inte tillför något leda till varningar.

Why, oh, why? Listtrådar... vi kan låtsas att det finns en topic med ämnet Dina 5 favoritalbum genom tiderna. Folk listar där sina favoritalbum och kan argumentera vad det är som gör just de albumen+låtarna så bra, osv... samma sak med gitarrist-tråden, där man kan diskutera tekniker, snabbhet osv. Även om diskussionsunderlaget inte är de största i sådana trådar, so what? Måste allt handla om diskussioner? Det är, som Tweak sa tidigare, skönt att det inte är stenhårda diskussioner överallt här.

"Tråden om saker...": Absolut inte! Där finns ju faktiskt bra diskussionsunderlag. Kolla bara på kicken's och samuelzson's långa debatt om militära styrkor några sidor bak. Det är lite av en samlingstopic för allmäna frågor. T.ex. så undrade jag igår om H.S.T var religiös, efter fyra minuter så fick jag ett boktips av P-C. Gött.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Då vet vi t.ex. att alla dyslektiker inte har någon åsikt om något alls? Att alla som lite halvtrötta skriver någon bokstav fel här och där inte kan ha något att komma med i en riktig debatt?

...kul att veta.

Tror inte vi behöver utgå från det värsta scenariot. Antar att P-C syftar på en helt vanlig grabb i sina bästa da'r Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Why, oh, why? Listtrådar... vi kan låtsas att det finns en topic med ämnet Dina 5 favoritalbum genom tiderna. Folk listar där sina favoritalbum och kan argumentera vad det är som gör just de albumen+låtarna så bra, osv... samma sak med gitarrist-tråden, där man kan diskutera tekniker, snabbhet osv. Även om diskussionsunderlaget inte är de största i sådana trådar, so what? Måste allt handla om diskussioner? Det är, som Tweak sa tidigare, skönt att det inte är stenhårda diskussioner överallt här.

"Tråden om saker...": Absolut inte! Där finns ju faktiskt bra diskussionsunderlag. Kolla bara på kicken's och samuelzson's långa debatt om militära styrkor några sidor bak. Det är lite av en samlingstopic för allmäna frågor. T.ex. så undrade jag igår om H.S.T var religiös, efter fyra minuter så fick jag ett boktips av P-C. Gött.

Visst är det diskussionsunderlag, tänk dig ämnena i egna trådar.

Det är inte alltid det enklaste att diskutera ett ämne om det står i samma tråd som 140 andra frågor.

Tror inte vi behöver utgå från det värsta scenariot. Antar att P-C syftar på en helt vanlig grabb i sina bästa da'r

Antagligen, men kollar man på att han tvunget skulle påpeka Vicke's felstavning -som förövrigt antagligen ingen annan varken uppmärksammade eller brydde sig om mitt i natten- kan man ju inte vara för säker.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men booga-boo. Skulle du föra en diskussion om fascism om jag skriver farzism? Det är väl då ganska obvious att jag inte VET något om fascismen då jag om jag skulle ha läst om ämnet åtminstone kommit ihåg hur man stavar till det.

Förmodligen inte. Däremot skulle jag föra en diskussion med någon som stavade det fazcism eller fascizm då det antagligen är felstavningar av vanligt slag. Din felstavning var i överkant. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det diskussionsunderlag, tänk dig ämnena i egna trådar.

Det är inte alltid det enklaste att diskutera ett ämne om det står i samma tråd som 140 andra frågor.

Nu behöver kanske inte varje liten fråga en egen topic?

For example:

Jag undrar en sak. När de öppnar brev på Prison Break så river de av ena kortänden och sedan blåser in i kuvertet.

1. Varför gör de så? Rädda för giftigt terroristpulver?

2. Gör man så i USA, eller är det bara just i den serien de gör så?

Behöver brevöppning i Prison Break/USA en egen topic?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var endast min åsikt. Jag tycker att tråden har nått sitt syfte, därav inte speciellt valid längre.

Men som sagt, skrev bara min åsikt.

Du behöver inte förklara att det är din åsikt du uttrycker, jag är inte dum i huvudet.

Jag sa aldrig att du hade fel, jag sa att jag inte höll med.

Nu behöver kanske inte varje liten fråga en egen topic?

For example:

Behöver brevöppning i Prison Break/USA en egen topic?

Nej naturligtvis inte, jag tycker heller inte att tråden ska bort.

Vad jag tyckte var att folk borde göra egna trådar av de ämnen som verkligen kan bjuda in till diskussion.

...ber om ursäkt om jag var otydlig.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Qouad: Han predikar om hur forum ska vara medans hans sjunker som en sten till skitens botten. Därför

@Slew: Se ovanstående för en sak. Och ja, har kallat dig stor pojke m.m flera gånger men sluta agera som herre över världen så slutar jag kalla dig det. Och att bara påpeka det efter all den texten verkar som om du inte vågar/kan svara på något anant. Tog svaren slut? Tattiga svar ifrån din sida

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Därför behöver man inte röra ut sig på allt för djupt vatten när man uttalar sig, utan hålla sig till en mer "allmän" nivå. Då blir det också lättare för fler att haka på.

Alright. *Springer och skämmer ut sig i Hiphop-tråden.*

Why, oh, why? Listtrådar... vi kan låtsas att det finns en topic med ämnet Dina 5 favoritalbum genom tiderna. Folk listar där sina favoritalbum och kan argumentera vad det är som gör just de albumen+låtarna så bra, osv... samma sak med gitarrist-tråden, där man kan diskutera tekniker, snabbhet osv. Även om diskussionsunderlaget inte är de största i sådana trådar, so what? Måste allt handla om diskussioner? Det är, som Tweak sa tidigare, skönt att det inte är stenhårda diskussioner överallt här.

"Tråden om saker...": Absolut inte! Där finns ju faktiskt bra diskussionsunderlag. Kolla bara på kicken's och samuelzson's långa debatt om militära styrkor några sidor bak. Det är lite av en samlingstopic för allmäna frågor. T.ex. så undrade jag igår om H.S.T var religiös, efter fyra minuter så fick jag ett boktips av P-C. Gött.

Listtrådar är ok så länge man kan motivera/argumentera för sina åsikter men när det bara blir ett evigt uppräknande ser jag ingen mening med dem i ett diskussionsforum.

Problemet med "Tos" är att folk ställer frågor i den tråden som kunde varit trådmaterial - därmed motarbetar man meningen med själva forumet. Lösningen kan vara att införa strängare regler om vilken typ av frågor som kan behandlas i tråden och för vilka man bör starta en helt ny tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
@Qouad: Han predikar om hur forum ska vara medans hans sjunker som en sten till skitens botten. Därför

@Slew: Se ovanstående för en sak. Och ja, har kallat dig stor pojke m.m flera gånger men sluta agera som herre över världen så slutar jag kalla dig det. Och att bara påpeka det efter all den texten verkar som om du inte vågar/kan svara på något anant. Tog svaren slut? Tattiga svar ifrån din sida

Har valt att helt sonika välja bort de inlägg av omogen karaktär. De inlägg som varit av bra karaktär har jag även svarat på. Sedan är jag ingen robot som kan besvara allt med två tryck. Det vällde in 100 olika inlägg mot mig en tid där.

Tänker inte ändra på mitt sätt att vara. Trivs du inte med mig, ungås inte med mig. Enkelt.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Listtrådar är ok så länge man kan motivera/argumentera för sina åsikter men när det bara blir ett evigt uppräknande ser jag ingen mening med dem i ett diskussionsforum.

Sant.

Problemet med "Tos" är att folk ställer frågor i den tråden som kunde varit trådmaterial - därmed motarbetar man meningen med själva forumet. Lösningen kan vara att införa strängare regler om vilken typ av frågor som kan behandlas i tråden och för vilka man bör starta en helt ny tråd.

Det har du rätt i, militärdiskussionen var kanske lämpligt trådmaterial, men samtidigt så är en låsning av "Tos" onödig, eftersom småfrågor (som Kebab's brevöppnings-fråga) inte behöver enskilda trådar.

EDIT: Kalla det antingen tråd eller topic, inte blanda, plx.

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...