Jump to content

Ett jävla loj här!


SlewME
 Share

Recommended Posts

Word. Ett forum är väll, så vitt jag vet specifikt inriktat på ett speciellt ämne, men dem flesta (iaf dem jag besökt) har även Off-Topicdelar. När Hultenius skapade GTASajten och därmed forumet har jag svårt att tänka mig att han tänkte att det skulle bli mest prat i Off-Topicdelen, och speciellt att det, som du får det att låta som - enda som ska skrivas där är någonting som diskuteras ska.

GTA-Delarna av det här forumet är forumets grund, och dem flesta GTA-spelande medlemmarna diskuterar gott där om vad som borde finnas i GTA IV. Och när spelet släppts dyker frågor upp, och folk vill ha svar, och svar är vad dom får.

Meningen med det här forumet var knappast att det skulle bli ett av sveriges största forum (?) och att det skulle vara mest populärt att vara här för att diskutera om saker.

Nu har jag skrivit av mig. Som trotts att jag tycker detta verkar helt fel, känner mig väldigt dum nu, då jag knappt kan diskutera. Det är ingenting jag letar upp direkt. Men vist är det kul när det dyker upp.

Det är föga diskussion i gta-delarna också. Men helt klart mer kläm där än här (vanligtvis :) ). Så du menar att när man skapar ett offtopic-forum på ett GTAforum (exempel) så är det bara att rocka loss? Skita i allt vad debatt heter. Folk måste ju fan vara insatta i annat än GTA, annars är det ju riktigt skrattretande. Borde inte vara svårt att få igång en vettig debatt om annat än att få igång vettiga debatter :).

GTAsajten är långt ifrån Sveriges största forum. Du gjorde inte bort dig? Det var bra mycket bättre än många andra här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 191
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tror det tråden delvis handlar om folket som bara skriver några rader i debatt- trådarna, så det blir nån sorts låtsasdebatt. Sagt förut, och sägs nu igen - man behöver inte vara insatt eller sätta sig in i ett ämne för att tala ut.

En annan sak är att vissa trådar blir några sorts allmänttrådar, där man kan disskutera saker som bara dyker upp (kolla på "Bild på dig själv" och "Screenshots"- tråden). Då går mycket diskussion förlorad, eftersom det lätt skulle kunna disskuterats mer i en egen tråd.

Och är det inte något fel när ett forum har så mycket poster, men så lite debatter? Debatten är ju inte begränsad till de ämnen som finns (militär och polis som en del verkar tro). Alla är väl intresserad av någonting, och allt som är intressant går att disskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menade inte alls så att det bara var att, som du beskriver det "rocka loss". Men att kunna prata om just 'allmäna' saker som kärlek och nyheter, och saker som händer i världen. T.ex sista Harry Potter-boken som nu släpps.

Och nej, jag var osäker om GTASajten var ett av sveriges största forum, dock bara så att det är det enda svenska forumet jag besöker, och någonsin besökt - och enligt mig är ca 8000 medlemmar en hel del. Nåja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det tråden delvis handlar om folket som bara skriver några rader i debatt- trådarna, så det blir nån sorts låtsasdebatt. Sagt förut, och sägs nu igen - man behöver inte vara insatt eller sätta sig in i ett ämne för att tala ut.

En annan sak är att vissa trådar blir några sorts allmänttrådar, där man kan disskutera saker som bara dyker upp (kolla på "Bild på dig själv" och "Screenshots"- tråden). Då går mycket diskussion förlorad, eftersom det lätt skulle kunna disskuterats mer i en egen tråd.

Och är det inte något fel när ett forum har så mycket poster, men så lite debatter? Debatten är ju inte begränsad till de ämnen som finns (militär och polis som en del verkar tro). Alla är väl intresserad av någonting, och allt som är intressant går att disskutera.

Har försökt framhäva det flertalet gånger. Tyvärr verkar det inte gå hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet med mig att intresset för annat än spel är relativt låg på detta forum och vänder mig oftast till andra hemsidor för mer djupgående debatt. Tyvärr. För övrigt är jag inte en sån som ofta skapar trådar och således finns det ännu färre debattrådar på GTAsajten än det kanske borde.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man är på ett forum vill man bara inte lämna det för att spelet börjar bli gammalt 2-3år och vänta på att ett nytt spel ska komma, sedan är nästan allt diskuterat ett år efter spelet har blivigt släppt. så man måste ha något att skriva, läsa och prata om. Därav går man till off-topic forumet som det pratas om allt möjligt. även när det nya spelet är släppt så är det många som är kvar i allmändelen, man vill som inte bara lämna den i sticket.

Det är ganska tråkigt att debatera med slewME för att jag oftast har samma åsikt som honnom. Men som sagt är det roligt att debatera i sina egna områden. men inte när trådarna spårar ut med personangrepp och "jag har rätt ffs!!!! dra iväg"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I guess so, finns ju egentligen inte så mycket att diskutera vad gäller GTA, borde tagit ett bättre exempel.

Inte nödvändigtvis, nu när jag tänker efter är ju GTA fullt av små-ämnen som skulle kunna diskuteras. Tänkte inte efter innan jag skrev mitt förra inlägg.

Skapade precis en tråd i Stunting-forumet som bjuder in till debatt t.ex. :)

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom att tänka på en sak. Många (bla. du (edit:)SlewME, tror jag) ogillar ju de officiella trådarna. Har det någonting med det här att göra?

Som om man skulle skapa en egen tråd för varje screenshot, eller liknande - skulle det då skapas mer diskutioner?

"Titta vilken fin bild jag tog på en potatisgurka igår."

"Wow så fint, men vad är det till höger om den fina potatisgurkan?"

"Hmm, vet inte."

"Ser nästan ut som en myra."

"Undrar vad det kan vara."

Det är ju diskution (om det utvecklas mer), men det är ju som du säger just där väldigt korta och nästan obefintliga svar.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom att tänka på en sak. Många (bla. du, tror jag) ogillar ju de officiella trådarna. Har det någonting med det här att göra?

Som om man skulle skapa en egen tråd för varje screenshot, eller liknande - skulle det då skapas mer diskutioner?

"Titta vilken fin bild jag tog på en potatisgurka igår."

"Wow så fint, men vad är det till höger om den fina potatisgurkan?"

"Hmm, vet inte."

"Ser nästan ut som en myra."

"Undrar vad det kan vara."

Det är ju diskution (om det utvecklas mer), men det är ju som du säger just där väldigt korta och nästan obefintliga svar.

Där har du en ganska fin poäng. Utveklas det mer och blir till utförlig kritik så har vi en debatt. Vem säger att den behöver vara 15-sidig. Räcker kanske med 2 sidor.

Officiella trådar har en tendens att skapa "listor" med bara länkar osv. Sedan att det inte går att ha en ny tråd för alla som vill visa sina bröstvårtor på GTAsajten är en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har försökt framhäva det flertalet gånger. Tyvärr verkar det inte gå hem.

Det gick hem hos mig.

Jag är intresserad av t.ex, musik, film, träning, fotografering (litegrann). Musik, film och fotografering diskuteras ju (aktivt) i Musik, Film och Grafik-forumet.

Wi-haa-hoa. 900:de posten. 100 posts kvar, sen blir det champagnefrukost hos mig!

Redigerad av KvaddadPadda
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

diskussion förlorad, eftersom det lätt skulle kunna disskuterats mer i en egen tråd.

Debatten är ju inte begränsad till de ämnen som finns (militär och polis som en del verkar tro).

Du kanske syftar på mig? men det jag då menade var att jag var intreserad av sådana saker och inte att det bara går att prata om sådan saker.

nu i slutet har det väl varit en rätt siviliserad debatt. precis som det ska vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där har du en ganska fin poäng. Utveklas det mer och blir till utförlig kritik så har vi en debatt. Vem säger att den behöver vara 15-sidig. Räcker kanske med 2 sidor.

Officiella trådar har en tendens att skapa "listor" med bara länkar osv. Sedan att det inte går att ha en ny tråd för alla som vill visa sina bröstvårtor på GTAsajten är en annan sak.

I sådanna fall så faller jag nästan över på din sida, menar då att officiella trådar bör förbjudas - men bara nästan. Tänkte då på att om man börjar kommentera en bild/sak som skrivs i en officiell tråd så klassas det ofta som off-topic. Om reglerna vidgas lite mer och det inte klassas som off-topic så borde det väll gå bra. Blir ju dock ganska messigt isf i varje tråd, men enligt mig är det nog bättre än att det skapas kanske 18 trådar varje dag (minst). Dessutom så skulle då varje inlägg, med kommentarer osv kunna döpas till (Går det här? På andra forum kan man ju döpa sina inlägg) "ANG. (exempel:) Mordos bild på potatisgurkan"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför gillar du inte att diskutera med folk som inte alltid stavar korrekt? Det är itne så att det är oläsbart diretk.

Inte och direkt.

Efter en drogdebatt med en kille som skrev dråger så tycker jag den policyn verkar vettig. Det visar att personen i fråga inte vet ett piss om ämnet. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...