Jump to content

Tråden om tv-serier


KalleR
 Share

Recommended Posts

Drog previs hem Vikings. Är den värd att se?

Jag har sett de första fyra avsnitten av säsong ett, det är en okej serie. Det är inte den bästa jag sett, men det är heller inte den sämsta. Jag hoppas att det ska ta lite fart då den kan vara lite långsam emellanåt.

Polaren har sett båda säsongerna och verkar vara helt lyrisk i väntan på säsong 3, så någonting skoj borde ju hända kan man tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drog previs hem Vikings. Är den värd att se?

Jag har sett både säsong ett och två än så länge. Jag tycker den är värd att titta på i varje fall, är man lite intresserad utav historia i ren allmänhet tycker jag den faktiskt är okej - dock kanske inte så där superbra om du vill ha sex, komedi & sånt. Men absolut, en bra serie.

Fastnar du inte så lätt i serier så kan jag lätt tänka mig att du kommer tänka dig att den är sådär dock.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Någon som sett första avsnittet av Better Call Saul?

Har precis sett det, var förvånansvärt bra faktiskt. Blir definitivt att fortsätta följa!

Ska precis börja titta på det, kommer defintivt följa den serien!

Såg avsnitt ett igår, ganska bra var det faktiskt dock så har jag nog inte riktigt kommit "in" i serien så jag fullkomligt älskar den, kommer dock fortsätta se på den! Och lär se avsnitt två senare idag.

Redigerad av iweX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Polaren fick mig att titta p[ Blue Mountain State under bakishänget i söndags. Det slutade med att vi brända igenom de två första säsongerna utan avbrott.

Det är tidernas lökigaste serie, men den är samtidigt tillräckligt rolig till och från för att man ska börja skratta. Perfekt en bakisdag med andra ord!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tycker Better Call Saul har varit väldigt bra överlag sen den började. Gårdagens avsnitt var dock jääävligt bra, mycket nöjd och det var najs att få lite backstory på

Mike

!

Jag håller med. Tycker Better Call Saul blir bättre för varje avsnitt man ser, man får se mycket backstory och det är inte heller supersegt även om det inte är action hela tiden. Mycket bra material.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Är det någon här som tittar på Silcion Valley? Vad tycker ni? Jag fullkomligt älskar serien och humorn i den, även om vissa avsnitt S2 har varit lite dåliga så tycker jag rent generellt serien håller väldigt bra mått.

Kul att du nämner det nu, jag har precis sett ikapp den serien. Jag tycker om den! Den kan vara lite hit & miss och som du säger var säsong 1 lite starkare, men den är fortfarande bra underhållning och en av mina nya favoriter i genren "Serier att slå på när man äter" aka 25 minuter långa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Kul att du nämner det nu, jag har precis sett ikapp den serien. Jag tycker om den! Den kan vara lite hit & miss och som du säger var säsong 1 lite starkare, men den är fortfarande bra underhållning och en av mina nya favoriter i genren "Serier att slå på när man äter" aka 25 minuter långa avsnitt.

Ja, precis. Väldigt bra serie att kolla på om man gillar lite kortare serier att se på när man äter eller gör någonting bara och inte vill spendera en hel timme åt det. Jag tycker att den, tyvärr är väldigt hit or miss. Vissa avsnitt är jättebra medans några håller väldigt dålig kvalité. Dom verkar inte direkt tänka på vissa saker ibland, menmen jag gillar den ändå!

Är det någon här som har börjat titta på "The Island"? Serie som handlar om tolv stycken amerikaner åker till en Ö och ska bo där i en månad utan några egentliga saker, dom filmar allting själva med. Bear Grylls är programledaren som mest pratar lite i bakgrunden och inte hjälper dom så mycket, riktigt okej survival-serie faktiskt. Man får se att dom gör misstag & så, får ingen direkt hjälp heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...