Jump to content

Klädskåpet!


Renard
 Share

Recommended Posts

Köpte två bälten och 3st Björn Borg kalsonger i Turkiet. Dock falska men mig kvittar det :).

P.S: Köpte lite annat också... ifall ni vill se det så kan jag uploada det (Björn Borg tröja, D&B Tröja, D&B Byxor).

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla fina 08:or, jag behöver hjälp men inte nog för att skapa en egen tråd, kan ta det här :rolleyes:

Ska till Stockholm tillsammans med en kompis på måndag, och vi hittar i princip ingenstans - senast jag var i Stockholm rörde jag mig väl runt NK och två karter därifrån och hittade inte mycket alls.

Jag vill ha jättemycket nya kläder nu, allt jag har känns tråkigt och fult (nja, kanske inte allt men ändå) och vill hitta så pass mycket som möjligt, så om några stockholmare har några bra affärer med snygga kläder att tipsa om, runtomkring i Stockholm med en liten vägbeskrivning eller liknande så vore det skitschysst.

Vill ha lite av varje, såg att några snackade om någon Adidas-originalbutik någonstans till exempel? Och Kiedis, var hade du köpt den där Stone Island-tröjan/jackan? :D

Samuelszon, du brukar vara bra på sånt här! :D tipsa om dina favoritaffärer!

Ser fram emot hjälp, vore skitschyst! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla fina 08:or, jag behöver hjälp men inte nog för att skapa en egen tråd, kan ta det här :D

Ska till Stockholm tillsammans med en kompis på måndag, och vi hittar i princip ingenstans - senast jag var i Stockholm rörde jag mig väl runt NK och två karter därifrån och hittade inte mycket alls.

Jag vill ha jättemycket nya kläder nu, allt jag har känns tråkigt och fult (nja, kanske inte allt men ändå) och vill hitta så pass mycket som möjligt, så om några stockholmare har några bra affärer med snygga kläder att tipsa om, runtomkring i Stockholm med en liten vägbeskrivning eller liknande så vore det skitschysst.

Vill ha lite av varje, såg att några snackade om någon Adidas-originalbutik någonstans till exempel? Och Kiedis, var hade du köpt den där Stone Island-tröjan/jackan? ;)

Samuelszon, du brukar vara bra på sånt här! :) tipsa om dina favoritaffärer!

Ser fram emot hjälp, vore skitschyst! :D

Hm, oj, ja vart skall jag börja. Kan väl först och främst tipsa om NK då, de har mycket bra grejer men vissa grejer kan väl vara lite väl dyra (just för att det är NK).

Det finns ett stoort Åhlens varuhus också, i stil med NK. Har väl inte pallat gå in där så mycket men varje gång jag har vart där (alltså ungefär 5 gånger) så har jag hittat något jag verkligen gillar. Konstigt att jag inte har vart där fler gånger. Rekommenderas starkt! Det ligger mitt i city, vägbeskrivning kommer.

Adidasaffären ligger som bekant på Kungsgatan, också mitt i stan. Du hittar väl kartan här någonstans i tråden, med den borde du hitta. :) Det finns en annan Adidasaffär på Söder också, men det är inte riktigt mitt i smeten och det tar ett bra tag och gå och tunnelbana och det kan vara krånglig, så den kan du skippa. Den på Kungsgatan är enligt mig bättre också.

Birger Jarlsgatan har några bra affärer och erbjuda också, men den gatan kan man väl kalla "brattig" och där finns mer dyra märken. Lite längre bort ligger ju också Stureplan som väl är Stockholms "brattigaste" del. Här finns Sturegallerian, som har ganska många schysta saker. Också värt en titt. :)

MQ och sådana affärer finns ju lite varstans, de kommer dyka upp så det behövs ingen närmare beskrivning för.

Om jag nu ändå skall tipsa om en affär på Söder, eller galleria så får det väl bli Brunogallerian. Den ligger på Götgatan, gång avstånd från Slussen. Här ligger t.ex. den där andra Adidasaffären men också en Energieaffär, Filippa K och en som heter "STUK". Här har de ganska mycket Acne, Evisu, Paul Smith och sådana grejer. Tror att de brukar ha några bord också med reapriser där man kan fynda. Bra affär om du vill spendera pengar, alla jeans ligger väl runt 1000-lappen och uppåt. :D

SOLO på Norrmalmstorg får man heller inte missa. Ligger ganska nära NK (som också ligger mittemot Gallerian, den är helt OK också. :) och här finns mycket snygga t-shirtar á la Whipping Floyd, Diesel m.m. Här finns det också enstaka plagg av Evisu, lite av Diesel, Cheap Monday (vem som nu vill ha det), Whipping Floyd som sagt, Acne. Schysta streetkläder helt enkelt.

Självklart måste du ju avsluta dagen med en bägare Ben & Jerry i handen, finns en glassbar i Sergelgången (kommer du från Plattan (Sergels Torg) så är det bara rakt under den där fontänen och så står det "SERGELGÅNGEN). Jag rekommenderar Fossil Fuel eller Chunky Monkey, mums. :rolleyes:

Det är de jag kommer på spontant, finns hur många fler som helst säkert men kommer inte på några fler i skrivande stund.

Kort och gott (zooma in till åttan, då ser du bra):

Åhlens, Sergels Torg. På kartan ser du en massa tunnelbanesymboler runt Sergels Torg, precis där ligger Åhlens. GÅR inte och missa.

http://hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?Sear...PlaceId=2474197

SOLO, Norrmalmstorg. Bara ta gatan ned från Åhlens. På vägen ligger också NK, perfekt.

http://hitta.se/SearchCombi.aspx?SearchTyp...r=Norrmalmstorg

Sturegallerian, Stureplan. När du är på Norrmalmstorg, gå ned till Birger Jarlsgatan och gå längs hela den gatan och kolla. :) Snart ser du stora röda flaggor som det står "STURE" på, där är det.

http://hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?Sear...berId=100393314

Adidas Concept Store, Kungsgatan/Sveavägen. Eller vid Hötorget skall man kanske säga. Hittar du det stora, blåa konsethuset så hittar du defenitivt affären.

http://hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?Sear...PlaceId=2462104

Jag gör en stor karta med alla bra affärer på den, då ser du lättare. More to come!

EDIT: Här har du, med denna borde du definitivt hitta. Du ser att det färgen är starkare, rör dig där omkring så hittar du mycket fint! :)

sc9bcq4gruls.jpg

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Affärerna som är utsatta på den senare kartan var faktiskt mycket bra. De jag besökte vill säga.

Adidasaffären, Åhlens, Gallerian och NK. I gallerian fanns en affär som jag gillade speciellt mycket, Puma-affären. Där inne fanns det mycket matnyttigt, mest inom skoväg. Men nu vet jag ju inte om vi har samma smak alls Tweak.

Om du gillar Peak så finns det ju en hel peakaffär, jag är inte riktigt säker på var den ligger. Enligt Samuelszons karta skulle jag tippa på Biblioteksgatan. (Ovanför SOLO)

Förövrigt så tyckte jag inte om adidasaffären i brunogallerian på söder, där inne fanns ju ingenting att hitta. Men som sagt, det är ju bara min smak.

Inom matväg har jag bara en sak att säga, Fridays! :rolleyes: Men det brukar vara långa väntetider så man får väl gå dit ganska tidigt. Runt sex eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska ni äta i stan ska ni göra det i Kungshallarna, ligger precis bredvid Adidasaffären och Hötorget. Grekiskt, indiskt, asiatiskt, kebab och pizza. Mycket mer "exklusivare" än Donken och Burger King, om ni inte vill se ut som ett gäng fjortisar förstås. :D Gott är det också. TGI:s känns lite.. nja, de är OK men passar bäst på just fredagkvällarna med bra väder. ;)

Simpa: Ja, håller med. Adidasaffären på Götgatan tycker jag nog inte alls har likabra saker som den vid Hötorget. Fast jag tror att de har mer limiterade kläder/skor. Gallerians bästa butik måste nog vara Gate One, lite som STUK eller SOLO. Tycker Puma var bättre för. :rolleyes:

KalleR: Håller med, en av mina favoritbutiker i stan faktiskt. Att det dessutom ligget på sköna Söder gör det ju inte sämre. :D

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

samuelszon: Herrejävlar, tack så jätte-jättemycket! Fyfan vad schyst, det här ska jag komma ihåg :D Kan tillägga att jag har 15.000 och min kompis 6000 och vi tänker inte snåla, så gör ingentig om det är dyrt :D

Du vet inte något ställe med Stone Island, Fred Perry (lär ju finnas övervallt men med myycket grejor) och liknande? :rolleyes:

Brunogallerian lät intressant, TACK!

Edit: Brunogallerian är inte med på kartan, right?

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

samuelszon: Herrejävlar, tack så jätte-jättemycket! Fyfan vad schyst, det här ska jag komma ihåg :D Kan tillägga att jag har 15.000 och min kompis 6000 och vi tänker inte snåla, så gör ingentig om det är dyrt :)

Du vet inte något ställe med Stone Island, Fred Perry (lär ju finnas övervallt men med myycket grejor) och liknande? :rolleyes:

Brunogallerian lät intressant, TACK!

Edit: Brunogallerian är inte med på kartan, right?

Hm, är inte så mycket för casualgrejer men skulle kunna tänka mig att Brunogallerian och Sturegallerian har en del SI och Fred Perry. Annars vet jag att NK har en avdelning med Fred Perry.

Nope helt riktigt, skall fixa det. :D

Edit: Here it comes. Slussen är en stor tunnelbanestation, så du kan komma upp vart fan som helst, inte ens jag har koll på det. ;) Går du efter skyltningar som det står "Götgatan" på borde du komma mitt framför Brunogallerian, fast jag är inte säker. Du kan ju fråga någon kontrollant vart du skall gå om du skall till Katarinahissen, då borde du komma dit kartan hänvisar.

yiqr7a13l3zi.jpg

Maxz: Förvisso, men nu när de bygger om där luktar det bara damm och så är det ganska svårt och hitta. Det enda bra de har är en frisörsalong, Team Sportia och MQ typ.

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade "GTASajtenträff - slim/lite/light" idag, Merkky, jag APB och Qouad. Lofon och Ma_Cipriani kunde inte komma. Men vi kanske ska göra om det någon gång då Ma_C kan. Iaf, såg dessa och tänkte på StellHell.

8smq3v9ikqbs.jpg

Cubus :rolleyes:

(Kass bild)

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi hade "GTASajtenträff - slim/lite/light" idag, Merkky, jag APB och Qouad. Lofon och Ma_Cipriani kunde inte komma. Men vi kanske ska göra om det någon gång då Ma_C kan. Iaf, såg dessa och tänkte på StellHell.

Cubus :D

(Kass bild)

Träffades ni allihopa, på riktigt? Fett! :rolleyes: Dra en sammanfattning i vardagssnack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...