Jump to content

Google-reklam


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 115
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har inga problem med det men jag tror att donationssystem skulle vara mycket bättre på alla sätt. Nästan alla jag känner har adblock eller liknande så det är mycket få som ens kommer att se annonserna. Sorgligt för en webbsideägare, javisst men så ser det ut år 2007.

Dom som ser annonserna stör sig på var dom är placerade, dom är lite ivägen.

Du får ha hur mycket annonser du vill men jag tror fortfarande att det finns bättre sätt att lösa det ekonomiska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DAAAYUUUM!!!

Så här kan det inte riktigt vara.

Jag som ser gtasajten som en ren plats.

En älgplats.

Älgövergångsställ.

Skämt å sido: det vore bättre om det vore mindre, eller placerat någon annan stans. Verkligen.

Hela GTAsajten lider av förfall just nu...

Inte nog med att man blir påprackad reklam av Google, forumet måste dessutom censureras pga detta (http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...st&p=889527)

Läs mer om GTAsajtens finansiering: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...=42266&st=0

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DAAAYUUUM!!!

Så här kan det inte riktigt vara.

Jag som ser gtasajten som en ren plats.

En älgplats.

Älgövergångsställ.

Skämt å sido: det vore bättre om det vore mindre, eller placerat någon annan stans. Verkligen.

Jag har alltid sett GTAsajten som en slags fristad från blinkande, förförsiska banners men nu när så påtagliga banners lyser en rakt i ansiktet när man scrollar plus att vi ska bli ett nytt Lunarstorm med VIP-medlemskap och annat mojs känns det mindre och mindre lockande att besöka forumet.. Nåja, det kanske bara är en fas men den dagen då det dyker upp banners vid sidan om forumdelarna á la Flashback så försvinner jag härifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Placeringen på Google-reklamen är inte slutgiltig, jag kommer att testa olika platser med olika villkor.

Så reklamen kommer att flytta på sig många gånger denna månad, hade tänkt mig testperioder på ca 7 dagar.

Var reklamen finns och i vilket utförande kan spela stor roll, så det är värt att hitta en bra placering.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får forumet olika mycket betalt beroende på var på sidan som reklamen ligger?
Ja, beroende på klick och alt. visningar av den. Ju fler som klickar desto mer inkomster. Hultenius vill därför ha dessa på ett ställe där folk klickar. Vart är bättre än två gånger i en tråd? :rolleyes:

Längt ned på sidan noteras den inte, höst upp vänjler man sig och tittar inte på den. På sidan av sidan är det bra, men störande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De flesta väljer att lägga annonserna efter första inlägget, själv tycker jag det skulle se bättre ut om den placerades längst upp mellan Logged in as: och GTAsajtens Forum.

Du skulle oxå kunna skapa ett användarkonto på forumet för just google och använda dig utav RSS flöden.

Lägga in annons i signaturen osv. Skapa ett forum för just nyheter där endast googlebot kan starta trådar men där övriga medlemmar kan läsa och svara på inlägg.

Ett annat alternativ som du borde ha är wesellcd, jag brukar köpa mina skivor där, tror många gör det här oxå.

Skulle kunna inbringa lite pengar om du fixade ett konto där.

BOT

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det variarar, allt från ett par cent (vanligast) till någon eller några dollar (mycket ovanligt).

Jag är tyvärr nekad att lämna siffror vad som gäller GTAsajten, men kan säga att det än så länge är lite berg-och-dalbana.

Lite för tidigt att dra slutsatser efter 3-4 dagar dock :rolleyes:

Det sägs att temporära och nya besökare i betydligt större omfattning fångar upp reklamen, helt enligt min egen uppfattning (aktiva medlemmar lär sig omedvetet att ignorera reklamen).

Så det kan ju bli så att gäster får se mer reklam än medlemmar, medan medlemmar drar sina strån till stacken på andra sätt (profiluppgraderingar, engångs-donering etc).

Sitter just nu och hittar på lite olika testfall, vilket jag egentligen inte har tid med i dessa stressiga tentatider, men men :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du var inne på ett bra spår där Hultenius. Ha reklam för gäster men inte för medlemmar. Det gör också att många fler registrerar och eftersom det är så många gäster så kanske det hjälper till att få fler registrerade.

Registrerade medlemmar vill nog gärna donera pengar och på så sätt bidra på sitt sätt. Sätt upp ett bankkonto att donera till eller fixa via SMS så kommer pengarna börja rulla in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du var inne på ett bra spår där Hultenius. Ha reklam för gäster men inte för medlemmar. Det gör också att många fler registrerar och eftersom det är så många gäster så kanske det hjälper till att få fler registrerade.

Registrerade medlemmar vill nog gärna donera pengar och på så sätt bidra på sitt sätt. Sätt upp ett bankkonto att donera till eller fixa via SMS så kommer pengarna börja rulla in.

Håller med till 100%! Även jag kan nog ta och betala in ett par riksdaler.

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...