Jump to content

Google-reklam


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 115
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Man lägger knappt märke till reklamen längre.

Så länge som det är textbaserade gör man inte det. Men smileysar som skuttar runt och kläder till riddare får mig faktiskt att undra vad vi snackar om på det här forumet.*

*Goggle ska väl tydligen söka igenom trådar etc. för att kunna visa passande reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så länge som det är textbaserade gör man inte det. Men smileysar som skuttar runt och kläder till riddare får mig faktiskt att undra vad vi snackar om på det här forumet.*

*Goggle ska väl tydligen söka igenom trådar etc. för att kunna visa passande reklam.

Vi pratar väl om smilysar ibland och i nästan varje inlägg så är det en smily :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar roll, nödvändigt inlägg

sleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gif

sleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gifsleep_905995_0.gif

Varför om man får fråga?

Det är så fruktansvärt många som ska vara så noga och petiga så fort någon skriver fel.

Detta är bara den andra gången jag gör ett sådant inlägg, medans andra gör detta ganska mycket oftare än mig....

Och ja, det var väl inte nödvändigt, så ursäkta mig för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nya GTAsajten med google-reklam får mig faktiskt att må en smula dåligt.

Sitter och slötittar på Weeds just nu och kände att jag ville kommentera vilka bra poänger serien har, men då kom jag på att det är det förbjudet att DISKUTERA politik med ämnet droger så fick jag avstå från att sprida denna åsikt, det är helt vansinnigt om ni tänker efter...

Bort med den jävla reklamen, tack. Sätt oss på nån adsl-server i din källare istället Hultenius, ja vad som helst för att vi ska slippa den här skiten!

// The Dude

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nya GTAsajten med google-reklam får mig faktiskt att må en smula dåligt.

Sitter och slötittar på Weeds just nu och kände att jag ville kommentera vilka bra poänger serien har, men då kom jag på att det är det förbjudet att DISKUTERA politik med ämnet droger så fick jag avstå från att sprida denna åsikt, det är helt vansinnigt om ni tänker efter...

Bort med den jävla reklamen, tack. Sätt oss på nån adsl-server i din källare istället Hultenius, ja vad som helst för att vi ska slippa den här skiten!

// The Dude

Ja, hur ska vi klara oss om vi inte får diskutera knark? rant_911458_0.gif

Nåja, heil GTAsajten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är mycket man kan klara sig utan, men rätten att fritt diskutera vad man vill är imho inte en av de sakerna...

CANNABIS, ECSTASY, LSD, MAGIC MUSHROOMS, COCAINE - BUY IT HERE, CLICK ME!!

Oj, vänta. Sa jag nåt olämpligt? Kommer Big Brother Google och censurerar oss nu? :ermm:

- - -

Rent av larvigt att kan disskutera ett ämne som droger, då det ändå är en ganska stor grej i samhället. Kan man inte ens skriva termer relaterade till narkotika, trots att ämnet i sig inte direkt handlar om det? På vilket vis hjälper detta förbud?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du undrade om det var lämpligt skrivet och nej, "CANNABIS, ECSTASY, LSD, MAGIC MUSHROOMS, COCAINE - BUY IT HERE, CLICK ME!!" Är inte lämpligt skrivet. Jag förstår inte syftet med ditt inlägg och du får gärna förklara det.

Jag utgår från att du tittat på länkens innehåll. Om man inte ens skriva sånt trots att det är på skoj, ja... Då har det gått för långt. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag utgår från att du tittat på länkens innehåll. Om man inte ens skriva sånt trots att det är på skoj, ja... Då har det gått för långt. :ermm:

Ah okej, du syftade alltså på att själva orden var bannlysta, ja det är också rätt knäppt, man måste alltså begränsa sin skämtrepertoar till saker som handlar enbart om lagliga ämnen. . .

Man får heller inte rapportera om nyheter kring narkotikabrott, smuggelhärvor etc? Jag måste säga att googles regler är ganska konstigt utformade.

Edit: Nu läser jag reglerna igen och då slår det mig att google såklart syftar på att sidor som säljer bongar, cannabisfrön med mera är förbjudna.. Knappast nyhetsbyråer eller forum som framför information eller driver debatt kring det! Eller hur tolkar ni det?

Webbplatser som visar Google-annonser får inte innehålla:

  • Otillåtna droger eller drogtillbehör

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...