Jump to content

Google-reklam


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Edit: Nu läser jag reglerna igen och då slår det mig att google såklart syftar på att sidor som säljer bongar, cannabisfrön med mera är förbjudna.. Knappast nyhetsbyråer eller forum som framför information eller driver debatt kring det! Eller hur tolkar ni det?

Webbplatser som visar Google-annonser får inte innehålla:

  • Otillåtna droger eller drogtillbehör

Väldigt otydlig regel om du frågor mig... Men så länge det inte är olagligt (vilket diskussion inte är) ser jag ingen anledning till att ta bort det.

Mord är också olagligt. Ska vi ta bort alla trådar i GTA- forumen som handlar om hur man bäst dödar folk i de uppdrag som kräver det? Tänk om Google missuppfattar det?

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 115
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Edit: Nu läser jag reglerna igen och då slår det mig att google såklart syftar på att sidor som säljer bongar, cannabisfrön med mera är förbjudna.. Knappast nyhetsbyråer eller forum som framför information eller driver debatt kring det! Eller hur tolkar ni det?

Webbplatser som visar Google-annonser får inte innehålla:

  • Otillåtna droger eller drogtillbehör

Problemet är väl hur Hultenius tolkar det =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En allmän debatt (för/emot, utan olämpliga detaljer) är ok, enligt min tolkning.

Tråden som spärrades började så men övergick till en "ge oss dina tips"-tråd, vilket inte är ok.

Har dragit ur de sista två sidorna från tråden som exempel, finns att hämta här.

Inte vad jag kallar debatt i alla fall.

Google skyddar bara sina annonsörer.

Tror ni företag/organisationer, exempelvis Röda Korset vill synas i samband med tråden som blev spärrad?

Det hela blir ju extra pinsamt då google söker genom tråden efter samtalsämnen och försöker hitta passande reklam.

Sen så är denna tråd främst ämnad om reklamen i sig, inte om Google-avtal/riktlinjer eller vad som får finnas på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En allmän debatt (för/emot, utan olämpliga detaljer) är ok, enligt min tolkning.

Tråden som spärrades började så men övergick till en "ge oss dina tips"-tråd, vilket inte är ok.

Har dragit ur de sista två sidorna från tråden som exempel, finns att hämta här.

Inte vad jag kallar debatt i alla fall.

Tack Hultenius, då är vi helt överens. Tråden hade glidit ifrån sitt ämne, och hjälp om hur vi stoppar våra pipor kan få gå över PM :rolleyes:

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En allmän debatt (för/emot, utan olämpliga detaljer) är ok, enligt min tolkning.

Tråden som spärrades började så men övergick till en "ge oss dina tips"-tråd, vilket inte är ok.

Har dragit ur de sista två sidorna från tråden som exempel, finns att hämta här.

Inte vad jag kallar debatt i alla fall.

Google skyddar bara sina annonsörer.

Tror ni företag/organisationer, exempelvis Röda Korset vill synas i samband med tråden som blev spärrad?

Det hela blir ju extra pinsamt då google söker genom tråden efter samtalsämnen och försöker hitta passande reklam.

Sen så är denna tråd främst ämnad om reklamen i sig, inte om Google-avtal/riktlinjer eller vad som får finnas på forumet.

Men skulle det vara tillåtet att berätta om sina drogupplevelser?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men skulle det vara tillåtet att berätta om sina drogupplevelser?

Det finns inget som säger emot det i varken GTAsajten eller Googles regler, så det borde ju vara tillåtet om man gör det i lämplig tråd. Får man beskriva en fylla i festtråden borde man ju få göra det samma fast under inverkan av andra droger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns inget som säger emot det i varken GTAsajten eller Googles regler, så det borde ju vara tillåtet om man gör det i lämplig tråd. Får man beskriva en fylla i festtråden borde man ju få göra det samma fast under inverkan av andra droger.

Håller med. Dessutom kan berättelser både locka/påverka folk och avskräcka dem, så på "uppmaningsbiten" är det jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det "lockar" är det betydligt värre, det får inte på något sätt vara reklam för droger.

Däremot är det en annan sak att debattera om ämnet.

Så jag skulle vara mycket försiktig när det gäller positiva drogberättelser om jag vore dig.

Bättre att vara tyst än riskera att dra på sig en ban.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det "lockar" är det betydligt värre, det får inte på något sätt vara reklam för droger.

Däremot är det en annan sak att debattera om ämnet.

Så jag skulle vara mycket försiktig när det gäller positiva drogberättelser om jag vore dig.

Bättre att vara tyst än riskera att dra på sig en ban.

Men just nu är väl reglerna rätt oklara, så du och/eller de som bestämmer här på forumet får bestämma vad som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det "lockar" är det betydligt värre, det får inte på något sätt vara reklam för droger.

Däremot är det en annan sak att debattera om ämnet.

Så jag skulle vara mycket försiktig när det gäller positiva drogberättelser om jag vore dig.

Bättre att vara tyst än riskera att dra på sig en ban.

Du har ett litet problem Hultenius... Dina två mest inflytelserika administratorer är "förespråkare" av cannabis, Nord är inaktiv, Arvid vettifasen var han håller hus och du själv läser inte allmänt; så vem ska banna? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ett litet problem Hultenius... Dina två mest inflytelserika administratorer är "förespråkare" av cannabis, Nord är inaktiv, Arvid vettifasen var han håller hus och du själv läser inte allmänt; så vem ska banna? :)

Arvid gör lumpen.

Förresten, hur ska man avgöra vilka historier som är "lockande" och vilka som inte är det? Alla vet ju att folk tycker olika...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har märkt att reklamen försvunnit när man använder Firefox/Mozilla.

Trodde först att det var på grund av annonstorka (iom sommar) eller skoningslös hämnd för vår reklamfiltreringen.

Men det visar sig vara en känd krock mellan IPB och senaste uppdateringen av Google Adsense (6-7 augusti).

Ska se om det finns nån bra lösning, tills vidare är det annonsfritt med Firefox :)

Andra webbläsare som IE/Opera/Safari är inte "drabbade" av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har märkt att reklamen försvunnit när man använder Firefox/Mozilla.

Trodde först att det var på grund av annonstorka (iom sommar) eller skoningslös hämnd för vår reklamfiltreringen.

Men det visar sig vara en känd krock mellan IPB och senaste uppdateringen av Google Adsense (6-7 augusti).

Ska se om det finns nån bra lösning, tills vidare är det annonsfritt med Firefox :)

Andra webbläsare som IE/Opera/Safari är inte "drabbade" av detta.

Se på fan. Hade inte ens märkt att den var borta.

Det betyder ju alltså att jag inte tänker på den längre. Hooray!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se på fan. Hade inte ens märkt att den var borta.

Det betyder ju alltså att jag inte tänker på den längre. Hooray!

Reklamblindhet, man förväntar sig att det ska finnas reklam där så man lär sig ignorera hela reklamområdet :)

Lite tråkigt att det ska vara så, därför bildreklamen kan vara ganska bra (lindrar iaf reklamblindheten lite).

Har en lösning till problemet nu, den är inte jättesnygg men det verkar inte finnas något bättre.

Mer info kommer i en separat tråd i detta forum då lösningen påverkar säkerheten (minimalt) hos en del besökare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ett litet problem Hultenius... Dina två mest inflytelserika administratorer är "förespråkare" av cannabis, Nord är inaktiv, Arvid vettifasen var han håller hus och du själv läser inte allmänt; så vem ska banna? :)

Tro för all del att jag inte finns här bara för att jag inte skriver något.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...