Jump to content

HBO's Entourage


The Dude
 Share

Recommended Posts

Ja, men jag antar att det The Dude mena var, att det borde väl inte vara så farligt att banden läckte? Alla vet väl att Ari har en jävla käft...

Alla som arbetar med honom ja. Det är ju pressen, media, folket, "vi" om du så vill. Nu är det en ficktiv tidning skulle jag anta, men alla som läser det kommer ju bara veta att Ari Gold är en snubbe som hatar sina anställda, om det nu är vinklat så. Det är en skandal, även om det inte är det för bolaget i sig, men för Ari själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar det likna något igen!

Billy

är skön,

Ari

är arg på

terapeuten

och

Eric

taggar till!

Tycker bara att

Drama

har visats alldeles för lite i de senaste avsnitten. :)

Edit: Fast jag saknar verkligen laidback-känslan som var förr, när ett helt avsnitt kunde handla om en tjej som Turtle och Drama ville ligga med eller när Eric hade sina dispyter med Seth Green...

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Eric har blivit så jäkla cool och vuxit till sig rejält efter att han förlovat sig med Sloan. Billy är dock min favorit nu när han blivit en mycket lugnare och skönare kille efter han blivit ren.

Sasha Grey har väl varit helt okej som skådespelare tills detta avsnitt, här märke man att det föll ganska pladask, kändes inte alls bra.

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Har kollat igenom sista säsongen nu! :) Riktigt nice, mycket drama. Det enda jag störde mig på var Sasha Grey, så sjukt dålig skådespelare (och skabbig). De kunde väl lika gärna ta in en riktig skådespelare som kunde spela porrskådis. I början störde jag mig som fan på Scott Lavin, men i efterhand märkte man att han hade sin del i pusslet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har kollat igenom sista säsongen nu! :) Riktigt nice, mycket drama. Det enda jag störde mig på var Sasha Grey, så sjukt dålig skådespelare (och skabbig). De kunde väl lika gärna ta in en riktig skådespelare som kunde spela porrskådis. I början störde jag mig som fan på Scott Lavin, men i efterhand märkte man att han hade sin del i pusslet.

Jag tycker det var härligt när Scott fick 'vara med'. Efter att han slutade vara en total douchebag och innan han gav kokain till Vince. Var det i sista avsnittet där E

Spoiler
sade till Scott att han skulle hjälpa till att ta ner Murphy?
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Hahaha, på Entourages Facebooksida ställde de för ungefär en timme sedan frågan "Do you want to see more of Sasha Grey next season?" samtidigt som de postade den här länken: http://pub.vitrue.com/C01

Just nu har 2500+ kommentarer gjorts och efter att ha ögnat igenom ett par hundra så kan jag säga att ALLA har svarat något i stil med "NOOOOO! Horrible actress, such a waste of a good role". ^_^

Undrar om de hade förväntat sig det där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Såja, då var det klart! Efter två månaders tittande har jag nyss sett säsongsavslutningen av säsong sju. Jag kunde lika gärna tittat på en säsong per dag, men jag ville ta det lugnt och inte stressa fram avsnitten (vilket jag dock började misslyckas med någonstans vid början av säsong fem). För att vara ärlig blev jag totalt fast i serien redan från och med piloten. Och när man gillar piloten är det en stor indikation av att man antagligen kommer att gilla resten av serien. Sedan finns det undantag (typ The Event), men ja, jag älskade piloten.

Sedan har det rullat på. Feelgood-faktorn har varit ständigt hög och de flesta avsnitten (80 %?) har varit absolut underbara. Jag älskar verkligen alla säsonger och ni ska bara veta hur sorgsen jag kände mig efter att ha sett klart Lose Yourself. Här hade jag i två månader matat på med massor av Entourage, men helt plötsligt kunde man inte göra det längre.

Entourage tillhör nu en av mina absoluta favoritserier och jag kan inte beskriva i ord hur mycket jag ser fram emot säsong åtta + en eventuell film någon gång i framtiden. Jag funderar faktiskt nu på att se om de tre första säsongerna, bara för att.

Det enda - och verkligen enda - tråkiga är väl som några redan påpekat i tråden att gänget blir lite för självständigt. Man älskade när de gjorde exakt allting tillsammans i de första säsongerna. Sedan kan man förstå att det inte skulle hållt i sju säsonger. I slutändan var det bara normalt att alla gick åt sina egna håll.

Bara för att Entourage är typ det enda jag kollat på den senaste månaden måste jag ju lista mina höjdpunkter från serien:

Favoritavsnitten: S0302 (One Day in the Valley) - S04E09 (The Young And The Stoned) - S07E10 (Lose Yourself).

Favorit-MILF: Amanda Daniels.

Snapshot: Eric sittandes på terassoffan.

Bästa outrolåt (som passat perfekt in i slutet): Jamie T - Salvador(S03E15) | Robin Thicke - Dreamworlds (S05E11) | N.E.R.D - Lapdance (S03E13)

Punkten där man fastnade: Slutet av piloten. "E": Colin Farrell is doing Madahorn. Drama: He's good. Vince: I hope you know what you're doing piece of boy.

Skönaste karaktären i gänget: Ari Gold / Johny Drama (omöjligt att välja!)

Skönaste karaktären utanför gänget: Bob Saget (S06-07)

Skönaste linen: Finns EXTREMT många, men det här är en av mina absoluta favoriter. S06E12 - Matt Damon ringer upp Vince för att kolla om han checkat broschyrerna för välgörenhetsprojektet. Drama svarar. | Damon: Is Vince there? Did he look at the materials yet? Drama: It's Damon, he wants to know about that charity thing? Vince vill inte svara. Drama: Yeah, he must've slipped out, but I can see the brochures are opened up here at the table. Damon: Put him on the fucking phone John. Drama: .... Okey .... (tittar mot Vince som ser uppgiven ut) - Sorry, he Jason Bourne'd me :D:lol:

Största feel-good känslan: När Drama får reda på att han är med i en "hit tv-show" (de höga tittarsiffrorna). Nästan så man fick en tår av glädje

Mest dramatiska scenen (favoriten). Hela säsongsavslutningen av säsong sju (S07E10). Älskade avsnittet. Slutet är fantastiskt.

Favoritscen: Finns ännu en gång extremt många, men det finns en scen jag verkligen älskar. Allt har gått åt helvete för alla och Vince vill att alla hänger på tillbaka till Queens. Scenen fr.o.m. Turtle kommer in i flygplanet och sätter sig är så himla rörande (S05E11).

Roligaste scenen/scenerna: S06E12 - Ari går loss med ett paintball-gevär i säsongsavslutningen (I'm back - and you're fired! :D ). S04E07 - Drama har sex med en Fury!

Roligaste skämten: S07E05 - Ari Gold talar med Mike Tyson | Ari: And if Bobby doesn't listen to you, you bite his ear off! ... (pinsam tystnad) ... It was a joke Mike. Mike: Well, it wasn't funny Ari, it wasn't funny. Mike Tysons ansiktsuttryck är såååååå roligt!

S07E07 - När Ari går till Dana i hopp om att fixa ett jobb åt flickan han sparkade från sitt företag. När Dana går med på det säger hon att hon vill ha en "favor" tillbaka. Då säger hon att hon vill skaffa barn via Aris sperma. Hahaha!

Bästa trailern: Season 7 - What Next? Jag vet inte varför jag älskar den, men platsen, vinklarna, skratten, feelgood-känslan och utsikten sammanfattar egentligen hela serien.

Mest störande karaktären: "Dom" (fr.o.m. S03E03).

Snyggaste tjejen: Uhm, väldigt svårt, men jag tyckte UCLA-tjejen som Turtle gillade i S06E12 var både otroligt söt och otroligt snygg. Bara i det avsnittet dock.

Favoritscenen i kategorin "där-fick-du-allt": S03E13 (Vegas Baby, Vegas) - I slutet av episoden blir Drama alldeles till sig när hans barndomskompis helt plötsligt vill ligga med honom (det fanns dock en hel del anledningar om ni vet vad jag menar...).Låten som går på när han stegar ut ur rummet är fantastisk och när han sedan nitar Seth Green kände man bara en enda stor kärlek för Drama.

Den absolut bästa scenen: Att välja den bästa scenen ur sju säsonger av en fantastisk serie är svårt, men jag tror att jag har en absolut favorit om man väljer att räkna med exakt allting som händer. S02E07. Om man tar till vara på allt som händer i slutscenen kan man ingenting annat göra än att älska den. James Cameron ringer Vince - från en helikopter(!) - och erbjuder honom rollen som Aquaman. Ari blir alldeles till sig och knyter näven, hoppar, slår och sprudlar av glädje som ett litet barn på julafton. Vince agerar sedan iskallt och tackar ja till rollen. Sedan vidarebefordrar han meddelandet till resten av gänget med en extrem nonchalans (vilket man bara kan älska). När han sedan erbjuder 10k för den som kommer först ner och grabbarna blir alldeles till sig kan man ingenting annat göra än att njuta. Sedan kastar sig alla ner för backen en för en och outrolåten drar igång. Fantastiskt.

  • Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Punkten där man fastnade: Slutet av piloten. "E": Colin Farrell is doing Madahorn. Drama: He's good. Vince: I hope you know what you're doing piece of boy.

Fliker in efter månader av lurkande och undrar om det inte vara:

"E": Colin Farrell is doing Matterhorn. Drama: He's good. Vince: I hope you know what you're doing pizza boy. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fliker in efter månader av lurkande och undrar om det inte vara:

"E": Colin Farrell is doing Matterhorn. Drama: He's good. Vince: I hope you know what you're doing pizza boy. :)

Meh! Hade svårigheter att höra vad han sade i slutet. Filmen kunde jag inte stava till :( Hur som helst roligare när man förstod sista ordet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra genomgång! Måste dock påstå att outrolåten till S05E07 (Gotta look up to get down) är den bästa de har fått in. Radioheads Fake Plastic Trees när Ari blir erbjuden jobbet som, vad det nu är, och möter Vince-hänget i en hangar innan de åker iväg i varsitt privatplan i solnedgången.

Åh, fuck yes. Blev har sällan blivit så rörd av en scen i en tv-serie. Undantaget var väl då Chouji

nästan dog

i Naruto - det var bannemig jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Hahaha, på Entourages Facebooksida ställde de för ungefär en timme sedan frågan "Do you want to see more of Sasha Grey next season?" samtidigt som de postade den här länken: http://pub.vitrue.com/C01

Just nu har 2500+ kommentarer gjorts och efter att ha ögnat igenom ett par hundra så kan jag säga att ALLA har svarat något i stil med "NOOOOO! Horrible actress, such a waste of a good role". ^_^

Undrar om de hade förväntat sig det där?

De ställde precis samma fråga för fyra timmar sedan och nu har 2000 nya, arga kommentarer gjorts. :lol: Tar de med Sasha i nästa säsong så är det fan katastrof.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...