Jump to content

HBO's Entourage


The Dude
 Share

Recommended Posts

Entourage

Svinskön serie som bara blir bättre och bättre. Både löjligt och politiskt inkorrekt, men jag gillar den verkligen. Är det några fler här som följer den?

http://www.hbo.com/entourage/about/index.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Entourage_%28TV_series%29

UuV758A0e1Fd.jpg

SVT (jag följer dock senaste avsnitten med alternativa metoder):

Groupies. Ögontjänare. Paparazzi. Kvällspress. Droger. Sex. Sprit. Pengar. Det är inte lätt att vara känd.

Vince Chase är en ung skådespelare på väg mot det stora genombrottet. Med sig på färden genom Hollywood-djungeln

har han den slipade Hollywoodagenten Ari och sina barndomsvänner från Queens: managern Eric, halvbrodern Johnny

Drama och polaren Turtle.

Tillsammans får de uppleva fram- och baksidorna av det glamorösa livet, där insatserna är höga och frestelserna många.

Men det kommer inte att hindra dem från att ha roligt under resans gång.

Serien bygger på skaparnas, bland andra Mark Wahlberg och Doug Ellins, egna erfarenheter från drömfabriken. Tittarna

får följa med in i Hollywoodstjärnornas extravaganta lyxliv, men får också se svårigheterna med att hitta kärlek och

framgång i nöjesbranschens Mecka.

Vince, som är ett av de senaste stjärnskotten på Hollywood himlen, försöker slå sig fram till berömmelsens översta

toppskikt. Vince bästa polare Eric har antagit rollen som manager och försöker hjälpa honom att fatta de rätta besluten

för att nå dit.

Den aggressive och högeffektive agenten Ari har en helt annan uppfattning om vad som är bäst för Vince och förbannar

oftast Erics välmenande råd. Trots att Johnny Dramas egna skådespelarambitioner hamnat i skymundan efter Vince

framgångar, fortsätter han enträget att leta efter jobb och gå på provspelningar i hopp om att det stora genombrottet

skall komma även till honom.

Turtle, den minst erfarne i gruppen, har som främsta mål i livet att ha kul och träffa tjejer. Nu när killarna har börjat

vänja sig vid kändislivet, är det upp till Eric och Ari att se till att fatta rätt beslut för Vince karriär. Detta i en stad där

berömmelse kan försvinna över en natt.

Denna vassa Mark Wahlberg-producerade komedi har bland annat belönats med en Golden Globe för bästa komedi-serie.

Serien har även nominerats för tre Emmys 2005 för bästa ensemble i en komediserie, bästa regi och bästa biroll

(Jeremy Piven som agenten Ari Gold).

I rollerna:

Vince - Adrian Grenier (Drive Me Crazy, Harts War)

Eric - Kevin Connolly (Antwone Fisher, John Q)

Ari - Jeremy Piven (Old School, The Larry Sanders Show)

Johnny Drama - Kevin Dillon (The Doors, Platoon),

Turtle - Jerry Ferrara (Grounded for Life, Leap of Faith).

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Enligt IMDb så kommer nästa och sista avsnittet på säsongen 3 Juni, sen blir det uppehåll i två veckor (inte så farligt) tills S04 börjar.

Edit: Nu verkar det förvisso bara vara jag som följer (karatemorfar sådär..), men men :unsure:

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min favoritserie! Så jäkla bra. Är inne på säsong 3, avsnitt 13. Sitter alltid och ler en stund efter ett bra avsnitt. :P

Edit: Kommer nog ha kollat klart på säsong 3 lagon tills nästa säsong kommer. :D

Mer Edit:

Vad hände men den feta villan de köpte innan Aqua Man? Några avsnitt senare flyttade de in i Jessica Albas crib och är fortfarande kvar där.

:rolleyes:

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Mer Edit:

Vad hände men den feta villan de köpte innan Aqua Man? Några avsnitt senare flyttade de in i Jessica Albas crib och är fortfarande kvar där.

:rolleyes:

Det står i episode guide att de blev utsparkade, minns inte varför.

Jag läste någonstans att Snoop Dogg ska medverka i någon episod sen, det kommer bli najs =D

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett säsong 1 och 2. Ska börja på tre när jag kommer hem! (w00t) Serien måste älskas, jag kan se typ 8 avsnitt i en rad bara sådära. Jag KAN inte bli less på den. Rekommenderas till alla som inte ser på det! (w00t)

Har också missbrukat det, är på s3 nu, började kolla för två dagar sen (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett två första, och redan märks det lättsamma av - så jävla skönt! :rolleyes:

Till exempel, han får en dålig recension och sen i vilken annan serie som helst börjar allt gå piss helt plötsligt, här blir han istället kallad nya Johnny Depp i nästa recension :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...