Jump to content

Mopedbil


Renard
 Share

Recommended Posts

Det har nu kommit en så kallad mopedbil på marknaden. Fordonet klassas som moped men ser ut som en bil. Är rätt så dyr men grym. Man får köra den från 15 år, utan körkort och inga skatter.Den går i runt 50 km/h. Tror ni att den blir populär? Här är en hemsida om mopedbilen: Klicka

Det kanske skulle se ovanligt ut i början, men vilken känsla ändå! Man kan provköra dem i Huddinge. Funderar på att åka dit nån dag.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig sett någon på stan.

Det är för att de kostar omkring 100 000 (vilket är ett överpris utan dess like för de där plastbuttarna), är hur små som helst och allmänt fula. Man måste ha ett förarbevis för att köra den, klassas som moped klass I.

Jag bor i en kommun med 15 000 invånare och det finns flera i stan, den närmaste är tre hus bort på gatan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

KOmemr aldrig i hela mitt liv köpa en sån där ful sak, inte ens om jag hade pengar. Varför köpa en sån där svindyr ful maskin och se ut som någon handikappad stackare när man kan köpa en riktig bil?

polaren köpte en sån där som var smashad hela sidan, vi lagade den och körde runt i den. tråkigt när dne går så sakta, men den hade bakhjulsdrift och var skoj att burna med^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag skulle lätt köpt en om dom inte var så jävla dyra, fan runt 100 000 för en sån där liten ful grej ;)

men skulle va fett att ha värsta högtalarsystemet i den, sänka den, trimma, tona rutor och på med ett par finfina fälgar.

Så ska jag modifiera min Amica :lol:

Tonade rutor, färga den svart, värsta högtalar systemet (2 baser 2 diskanter 1 förstärkare).

Trimma den, men variatorn inte hålla några stora trimmningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mopedbil_868543_0.jpg

En sådan blir inte snyggare med värsta högtalarsystemet i den, sänka den, trimma, tona rutor och på med ett par finfina fälgar.

Den kommer va minst lika ful, och folk kommer skratta åt er istället. Ha en vanlig moped ffs och spara pengarna på en bil istället. Vi snackar 1 år. Köp egen bil när ni är 16 och släng dom 100.000 på en bra bil. Då har ni 2 år på er att fixa allt på den med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har nu kommit en så kallad mopedbil på marknaden. Fordonet klassas som moped men ser ut som en bil. Är rätt så dyr men grym. Man får köra den från 15 år, utan körkort och inga skatter.Den går i runt 50 km/h. Tror ni att den blir populär? Här är en hemsida om mopedbilen: Klicka

Det kanske skulle se ovanligt ut i början, men vilken känsla ändå! Man kan provköra dem i Huddinge. Funderar på att åka dit nån dag.

Kanske I Prinsarnas kvarter, men knappast någon annanstans. De är alldeles för dyra och som StellHell sa är det bättre att spara pengar till en riktig bil där du kan få en betydigt bättre och snyggare bil för hälften av de där pengarna. De åren som man har kvar tills man är 18 går alldeles för fort för att lägga ut pengar på sådant skräp. Inte min smak heller. Långt Ifrån sportig. Liknar med en bil för senilagubbar/gummor. Aja, smaken är som teh baken. Inte min stil I allafall.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjovars 2 stycken här ute i byn som har.

Båda 2 har en CP skada så det är inte så konstigt att dom har det.

Inte särskilt förnuftigt att ungdomar med cerebral-pares kör dessa tycker jag. Skulle inte vilja se en person med okontrolerade rörelser sätter sig framför ratten. Livsfarligt rent ut sagt.

Dom har möjligtvis inte downs eller någon annan mental sjukdom istället för cp?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte särskilt förnuftigt att ungdomar med cerebral-pares kör dessa tycker jag. Skulle inte vilja se en person med okontrolerade rörelser sätter sig framför ratten. Livsfarligt rent ut sagt.

Dom har möjligtvis inte downs eller någon annan mental sjukdom istället för cp?

De är cp skadade :/

Nu ska en av dem få ta körkort vad jag har hört.

Har möt honom pånär han har kört på fel sida av vägen flera gånger^^.

Samme man har man mött på cykelbanan med mopedbilen också.

Båda två är väl runt 25-30 år gamla.

PS: Klaga inte på min stavning, kollar inte på skärmen när jag skriver, den står på ett annat ställe ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...