Jump to content

Mopedbil


Renard
 Share

Recommended Posts

De är cp skadade :/

Nu ska en av dem få ta körkort vad jag har hört.

Har möt honom pånär han har kört på fel sida av vägen flera gånger^^.

Samme man har man mött på cykelbanan med mopedbilen också.

Båda två är väl runt 25-30 år gamla.

PS: Klaga inte på min stavning, kollar inte på skärmen när jag skriver, den står på ett annat ställe ;)

Så, två vuxna män med en cp-skada åker runt i en mopedbil?

Och som du själv skriver, han kan ju onekligen inte has i trafiken. Hoppas för hans egen del att han lägger ner idén om körkort. Livsfarligt som jag sa innan.

vill du stava rätt ska du kolla på tangentbordet, inte skärmen. Kollar du på skärmen gör det ingen nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Amen shiieet.

Man betalar inte 100 000 spänn för en sak som man kommer ha i ett år.

När man är 16 är det väl lätt mc som gäller?

Och samt man övningskör, sen har man körkort och köper en riktig bil?

Skräp, om man var tvungen att köpa en sånn så skulle den max ha kostat 40 000.

Runt 30-40 000 spänn.

100 000 kronor kostar fan en riktig bil.

Så, nej tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så, två vuxna män med en cp-skada åker runt i en mopedbil?

Och som du själv skriver, han kan ju onekligen inte has i trafiken. Hoppas för hans egen del att han lägger ner idén om körkort. Livsfarligt som jag sa innan.

vill du stava rätt ska du kolla på tangentbordet, inte skärmen. Kollar du på skärmen gör det ingen nytta.

Det där med skärmen, den stod på ett annat ställe för att jag hade kollat på film.

Det är den med störst skada som får ta körkort vad jag har hört.

Vet inte om det är just cp-skada men de verkar lite knasiga i bollen^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med skärmen, den stod på ett annat ställe för att jag hade kollat på film.

Det är den med störst skada som får ta körkort vad jag har hört.

Vet inte om det är just cp-skada men de verkar lite knasiga i bollen^^

Men för helvete! Jag ifrågasatte ZcruweN, eftersom jag har svårt att tro att dom hade en cp-skada, och du säger att dom har det, för att nu säga att dom är mongo. Alltså har dom ingen cp-skada (Okontrollerade muskelryckningar oftast)

Dom lider säkerligen av en hjärnskada, typ downs syndrom. Geez..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för helvete! Jag ifrågasatte ZcruweN, eftersom jag har svårt att tro att dom hade en cp-skada, och du säger att dom har det, för att nu säga att dom är mongo. Alltså har dom ingen cp-skada (Okontrollerade muskelryckningar oftast)

Dom lider säkerligen av en hjärnskada, typ downs syndrom. Geez..

Dom har inte downs syndrom

Dom lider av nån form av hjärnskada, den ena vet jag fick för lite syre när han föddes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom har inte downs syndrom

Dom lider av nån form av hjärnskada, den ena vet jag fick för lite syre när han föddes.

Jag sa inte att dom hade downs syndrom! FFS!

Jag sa att dom har hjärnskador, typ som downs syndrom. Hela syftet var att dom inte har en CP-skada, vilket är en helt annan sorts skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa inte att dom hade downs syndrom! FFS!

Jag sa att dom har hjärnskador, typ som downs syndrom. Hela syftet var att dom inte har en CP-skada, vilket är en helt annan sorts skada.

Jo visst.

En av dem kan ha det + nån till form av hjärnskada (downs syndrom alltså), men den andra verkar hyffsat klar i huvudet, men är inte tillräckligt frisk för att köra bil vilket den andre antas vara :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte särskilt förnuftigt att ungdomar med cerebral-pares kör dessa tycker jag. Skulle inte vilja se en person med okontrolerade rörelser sätter sig framför ratten. Livsfarligt rent ut sagt.

Dom har möjligtvis inte downs eller någon annan mental sjukdom istället för cp?

Jag är väldigt osäker på det faktist.

Vad jag vet så är det nån sorts cp och jag kan säga att båda 2 är lite hur ska man säga, sega och lite smått konstiga, men det är inga okontrolerade rörelser hos dem.

Eller jo hos den ena är det kom jag på, vi tar ett exempel som jag själv har stött på.

Kommer man med moppen och möter honom tittar han som en riktig tok på en och typ blir okontrollerad på vägen.

Detta är f.ö den som ska ta körkort som diarrehampus sa

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt osäker på det faktist.

Vad jag vet så är det nån sorts cp och jag kan säga att båda 2 är lite hur ska man säga, sega och lite smått konstiga, men det är inga okontrolerade rörelser hos dem.

Eller jo hos den ena är det kom jag på, vi tar ett exempel som jag själv har stött på.

Kommer man med moppen och möter honom tittar han som en riktig tok på en och typ blir okontrollerad på vägen.

Detta är f.ö den som ska ta körkort som diarrehampus sa

Hehe, tycker båda stirrar när man åker förbi^^

Nästan så att dom trycker ansiktet på bakrutan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mopedbil_868543_0.jpg

En sådan blir inte snyggare med värsta högtalarsystemet i den, sänka den, trimma, tona rutor och på med ett par finfina fälgar.

Den kommer va minst lika ful, och folk kommer skratta åt er istället. Ha en vanlig moped ffs och spara pengarna på en bil istället. Vi snackar 1 år. Köp egen bil när ni är 16 och släng dom 100.000 på en bra bil. Då har ni 2 år på er att fixa allt på den med.

Skattar minst lika mycket åt folk som åker runt och tror sig vara tuffa på en moped. Ett fordon som toppar 45 (60/70 trimmat). På en skala från 1 - 10, hur coolt är det? En wannabe-mc.

Nej, då tycker jag att man ska köpa en lätt mc när man är 16 år eller helt enkelt vänta tills man är 18.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrattar minst lika mycket åt folk som åker runt och tror sig vara tuffa på en moped. Ett fordon som toppar 45 (60/70 trimmat). På en skala från 1 - 10, hur coolt är det? En wannabe-mc.

Nej, då tycker jag att man ska köpa en lätt mc när man är 16 år eller helt enkelt vänta tills man är 18.

Så rätt, så rätt.

Men alla 15-åringar vill ju vara coola.

Moped = Respekt

Trimmad = Ännu mera respekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men för helvete! Jag ifrågasatte ZcruweN, eftersom jag har svårt att tro att dom hade en cp-skada, och du säger att dom har det, för att nu säga att dom är mongo. Alltså har dom ingen cp-skada (Okontrollerade muskelryckningar oftast)

Dom lider säkerligen av en hjärnskada, typ downs syndrom. Geez..

Man kan vara CP och ändå inte ha muskelryckningar, kolla bara på Finken: http://www.finken.nu/ :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, ioförsig , men de som jag oftast ser är hur tuffa alla försöker vara.

Kanske 5 % köper en moppe för att man verkligen behöver en.

Majoriteten köper moppe för att de behöver den. I alla fall ute på landet. Sen är många i och för sig mopednördar och tycker moped är det ballaste som finns, tills de skaffar sig epor.

Nästan i samma grad som folk snackar fotbollsmatcher minns jag hur folk snackade moped när jag var yngre. Det blev rena slagsmålen om hurvida Yamaha DT eller Puch är bästa moppen.

De som köper den gamla storhjulade mopedsorten brukar vara större nördar än de som köper Scooters.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr är han långt ifrån CP..

Jo det är han väl?

Detta skrev han i ett brev till Bodström:

Trakasserierna började till följd av att jag har en CP-skada (Hemiplegi), och senare också för att jag blev politisk organiserad mot rasism och främlingsfientlig i en vänsterorganisation Sveriges Kommunistiska Ungdomsförbund (SKU).

http://www.finken.nu/artiklar/thomas_bodstrom.htm

Redigerad av hubbert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, ioförsig , men de som jag oftast ser är hur tuffa alla försöker vara.

Kanske 5 % köper en moppe för att man verkligen behöver en.

Du behöver inte en dator! Sälj den! Du behöver inte TVn! Sälj den! Du behöver inte radio! Sälj den! Du behöver inte dom där dyra jeanes! Sälj dom och köp billigare! Du behöver inte se bra ut! Se ful ut! Du behöver inte kompisar! Sluta ha kompisar!

Mycket man inte behöver men har nädå, för att man vill...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver inte en dator! Sälj den! Du behöver inte TVn! Sälj den! Du behöver inte radio! Sälj den! Du behöver inte dom där dyra jeanes! Sälj dom och köp billigare! Du behöver inte se bra ut! Se ful ut! Du behöver inte kompisar! Sluta ha kompisar!

Mycket man inte behöver men har nädå, för att man vill...

Jasså! Så kan man också resonera.... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du behöver inte en dator! Sälj den! Du behöver inte TVn! Sälj den! Du behöver inte radio! Sälj den! Du behöver inte dom där dyra jeanes! Sälj dom och köp billigare! Du behöver inte se bra ut! Se ful ut! Du behöver inte kompisar! Sluta ha kompisar!

Mycket man inte behöver men har nädå, för att man vill...

Dator används till mycket skolarbete, och annat arbete också för den delen.

TV är ett utmärkt sätt att hänga med, genom att se nyheterna på den.

Radio, samma som TV men lyssna.

Dyra jeans sitter oftast bättre och är skönare.

Utseende är inget man själv kan styra över.

...men det är väl lite olika, moped har jag bara för att jag är lat. Mopedbil verkar dock som en onödig utgift då den är så mycket dyrare och så mycket "klumpigare" och fulare ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...