Jump to content

Loggas ut, rembember me ur funktion?


The Dude
 Share

Recommended Posts

Har fortfarande samma problem. Tror att problemet ligger i IPBs nya funktioner "Stronghold Cookie". Den motverkar att någon stjäl dina cookies. Problemet är att den antagligen även ställer till problem.

Har avaktiverat den på ett testforum för att se om det är den som är problemet. Återkommer.

EDIT:

Problemet är kvar trots att jag stängde av Stronghold.

Problemet är kvar för mig med. Det är lite drygt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 151
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är nåt galet nu, tror jag. Det ligger till så att nu kan jag inte logga ut. När jag loggar ut så loggas jag ut normalt, men när jag stänger ner fönstret och sen öppnar det igen så är jag inloggad igen.

Jag vill ju inte gärna var inloggad 24/7 heller. wtf!? :):P

Varför?

Finns absolut ingen anledning att logga ut om du nu inte sitter på en skoldator eller liknande.

Det är om du har efterblivna syskon, men det är lugnt för då bannar vi dig så slipper du vara inloggad alls. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför?

Finns absolut ingen anledning att logga ut om du nu inte sitter på en skoldator eller liknande.

Det är om du har efterblivna syskon, men det är lugnt för då bannar vi dig så slipper du vara inloggad alls. :P

Inga efterblivna syskon här inte. :)

Nåja, lite överdrivet inlägg kanske, klart man alltid kan vara inloggad, men man blir ju iaf lite fundersam när det inte verkar fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ställt om hur länge en speciell login-nyckel får sparas i cookies, får se om det hjälper något.

I annat fall blir det att ta bort stronghold-inställningen, vilket iof är synd.

Testade att ta bort stronghold på ett av mina forum tidigare, det hjälpte inte. Så det beror nog inte på stronghold.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara värt ett test iaf.

Tror vi har nått problem i still med: http://forums.invisionpower.com/index.php?...p;bug_cat_id=12

Dessvärre verkar det inte finnas nån fix då orsaken är okänd.

Kan öppna en ticket, matt (själva huvudutvecklaren av IPB) har ju varit här och rotat förut :)

Jag tror iof inte det kommer leda till någon fix heller...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...