Jump to content

Loggas ut, rembember me ur funktion?


The Dude
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 151
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 1 month later...

Drar upp tråden igen.

Jag har under dom senaste två månaderna haft problem med att varje gång jag går in på sajten är urloggad. Det börjar blir riktigt jobbigt och det spelar ingen roll om jag sitter och rensar allt cache, kakor etc., jag stannar fortfarande inte inloggad.

Vad är problemet, något jag har missat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drar upp tråden igen.

Jag har under dom senaste två månaderna haft problem med att varje gång jag går in på sajten är urloggad. Det börjar blir riktigt jobbigt och det spelar ingen roll om jag sitter och rensar allt cache, kakor etc., jag stannar fortfarande inte inloggad.

Vad är problemet, något jag har missat?

Samma sak för mig :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att inaktivera funktionen som gör att man inte kan hålla sig inloggad.

Så länge man håller reda på sina kakor finns det inget större säkerhetsproblem.

Ehh, varför det? Det är så bra att man hålls inloggad fast man stänger sidan. Om man då råkar klicka bort det i misstag så ska man inte behöva logga in sig igen. Jobbigt :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på att inaktivera funktionen som gör att man inte kan hålla sig inloggad.

Så länge man håller reda på sina kakor finns det inget större säkerhetsproblem.

Ehh, varför det? Det är så bra att man hålls inloggad fast man stänger sidan. Om man då råkar klicka bort det i misstag så ska man inte behöva logga in sig igen. Jobbigt :wub:

Host host.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Host host.

Endera är det du eller jag som inte förstår nu.

Hultan funderade på att inaktivera funktionen så att man inte hålls inloggad när man stänger fönstret (så som jag fattade det). Alltså man loggas ut. Då skrev jag att det är jobbigt att man ska behöva logga in sig igen varje gång om, och när man råkar klicka bort sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Endera är det du eller jag som inte förstår nu.

Hultan funderade på att inaktivera funktionen så att man inte hålls inloggad när man stänger fönstret (så som jag fattade det). Alltså man loggas ut. Då skrev jag att det är jobbigt att man ska behöva logga in sig igen varje gång om, och när man råkar klicka bort sidan.

Så som jag uppfattade så skulle han ta bort funktionen som gör att man loggas ut, vilket skulle innebära att det var autologin jämt. Men som sagt, någon av oss missuppfattar.

Men när du säger "Inaktivera funktionen som gör att man inte hålls inloggad (Alltså loggas ut) när man stänger fönstret" tyder jag också som att du menar att man hålls inloggad hela tiden.

Om vi experimenterar lite med hans mening.

"Funderar på att inaktivera funktionen som gör att man inte kan hålla sig inloggad."

Vi byter ut ordet inaktivera mot "ta bort" Byter ut "Som gör att man inte kan hålla sig inloggad" till "Som gör att man loggas ut"

Då får jag det till "Funderar på att ta bort funktionen som gör att man loggas ut."

Så tyder jag det.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så som jag uppfattade så skulle han ta bort funktionen som gör att man loggas ut, vilket skulle innebära att det var autologin jämt. Men som sagt, någon av oss missuppfattar.

Men när du säger "Inaktivera funktionen som gör att man inte hålls inloggad (Alltså loggas ut) när man stänger fönstret" tyder jag också som att du menar att man hålls inloggad hela tiden.

Om vi experimenterar lite med hans mening.

"Funderar på att inaktivera funktionen som gör att man inte kan hålla sig inloggad."

Vi byter ut ordet inaktivera mot "ta bort" Byter ut "Som gör att man inte kan hålla sig inloggad" till "Som gör att man loggas ut"

Då får jag det till "Funderar på att ta bort funktionen som gör att man loggas ut."

Så tyder jag det.

Okej, men han skriver ju "att man inte kan hålla sig inloggad", alltså man loggas ut, man hålls inte inloggad.

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi väntar tills Hultan kan bekräfta hur det ligger till :)

Vadå bekräftar? Det står ju klart och tydligt.

Läs igen så ser du att du har fel :ermm:

---

Funderar på att inaktivera funktionen som gör att man inte kan hålla sig inloggad.

###=Funktionen kommer inte finnas kvar, eftersom den inaktiveras.

###=Funktionen som inaktiveras är den som gör så att man inte kan hålla sig inloggad.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå bekräftar? Det står ju klart och tydligt.

Läs igen så ser du att du har fel :)

---

Funderar på att inaktivera funktionen som gör att man inte kan hålla sig inloggad.

###=Funktionen kommer inte finnas kvar, eftersom den inaktiveras.

###=Funktionen som inaktiveras är den som gör så att man inte kan hålla sig inloggad.

ehh... hehe, nu fattar jag :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, då är det dags för mig att avslöja vem som har rätt då :ermm:

Och den lycklige vinnaren är.... *trumvirvel* eXotic! Grattis!

Funktionen (kodnamn "StongHold") har stenkoll på era IP-adresser, webbläsare, operativsystem och sånt.

Så fort något inte stämmer överens blockar funktionen auto-inloggningen.

Och då många verkar ha problem med funktionen funderar jag på att inaktivera den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...