Jump to content

Loggas ut, rembember me ur funktion?


The Dude
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 151
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Händer mig hela tiden när jag byter dator. Inte bara IP, vi har nämligen två stationära datorer, två bärbara och en PSP som alla har samma IP. Det är skitjobbigt! Att det händer när man byter IP är ju ganska naturligt, men när man byter dator borde det ju inte ändras?

Cookien är för den datorn. Loggar du in på en annan sätts den där, och då försvinner den på den första. Simple life.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Cookien är för den datorn. Loggar du in på en annan sätts den där, och då försvinner den på den första. Simple life.

Jofast... förr vet jag att man kunde logga in på vilken dator som helst här hemma och ändå komma in utan inloggning. På nåt sätt måste alltså mitt IP ha varit kopplat till min användare. Om jag inte minns fel kan det t.o.m. ha varit så att jag råkade kryssa i "remember me" på en skoldator, stängde av datorn och kom tillbaka efter helgen till samma dator. Datorn hade "remember me" inställt fortfarande. Tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jofast... förr vet jag att man kunde logga in på vilken dator som helst här hemma och ändå komma in utan inloggning. På nåt sätt måste alltså mitt IP ha varit kopplat till min användare. Om jag inte minns fel kan det t.o.m. ha varit så att jag råkade kryssa i "remember me" på en skoldator, stängde av datorn och kom tillbaka efter helgen till samma dator. Datorn hade "remember me" inställt fortfarande. Tror jag.

Förr..

Detta är efter problemet uppstog. Nya cookies med andra funktioner än dom förr.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förr..

Detta är efter problemet uppstog. Nya cookies med andra funktioner än dom förr.

Jo, och om det funkade perfekt förr men inte nu, kan man inte kanske försöka återställa de nyare cookiestyperna så de fungerar precis som de gamla? Jag vet inte hur inbakade dessa funktioner är, men om det går att göra så att det blir som förr så är det mitt förslag :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...