Jump to content

Ny Admin


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Jag motsäger inte mig själv, stötande inlägg (Irak-massakrer) ska tas bort, Mohammedkarikatyrer ska inte bort. Det är ju skillnad på ett skämt som en del tar illa upp av och en film som innehåller blod, inälvor och hjärnsubstans på väggarna efter amerikanska styrkors insats. Det är knappast fel att använda eget tycke där.

Jo, men vi kan inte blunda för verkligheten. Krig är vardagsmat, och alla ska få ta del av det, utan att någon annan ska bestämma om dom får se det eller inte.

Det hade faktist räckt med en varning för stötande material när det bara var en länk. Därimot så ska man inte lägga upp bilder på döda/skadade personer, då folk inte ska behöva se stötande material när dom surfar på GTAsajten.

Tycker vi borde införa något liknade som FB har, dock inte på alla länkar.

för vanliga länkar, men en [WURL]* för länkar som kan innehålla spoilers eller stötande material som har en accepteringssida/ruta så man vet att detta är inget som har med GTAsajten att göra.

*Warning URL

Detta är dock bara min åsikt, men jag är väldigt på att folk inte ska bli cencurerad från saker som finns där ute för att en person inte vill att dom ska få se det. Då är det diktatur, och det vill vi väl inte ha?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du har rätt i det du säger, men måste man påminnas om krig bara för att det är verkligheten? Tänk om man har släktingar där/minnen man vill glömma bort/whatever, man ska inte behöva påminnas om elände bara för att det finns.

En "dulämnargtasajten"-sida hjälper inte, det ska isf vara "Varning! Stötande innehåll. Se på egen risk!" eller liknande.

Diktatur är väl att överdriva, han vill ju bara väl? :ermm:

Men buhu?!

Så om vi nu skulle ha ett krigsflykting barn på forumet, så ska alla ta hänsyn till denne person och aldrig tala om krig, när det ändå är där, hela tiden, dygnet runt.

"Men, min mamma drunknade i ett badhus.. Så ni får inte prata om bad på det här forumet tycker jag. Får obehagliga minnen av det. :<<<"

Det är just därför en sån länkstop ska finnas. Det eliminerar ett "feltryck"(nyfikna fittor) så dom inte ska "råka" se något dom inte vill se. Folk ska inte få lida av det, bara för en individ kommer må dåligt om han är så förbannat dum att han kollar på nått han redan blivigt varnad att inte kolla på om man inte vill. En som person är en.. Idiot, alternativt en jävla horunge, som ska skjutas och sen pissas på.

Finns inte mycket mer jag hatar på internet än folk som sitter med tangentbordet uppkört i arslet och klickar på saker dom blir varnade för och sen sitter och moraliserar om att det verkligen inte är något dom vill se. GE FAN I DET OM DU NU TAR ILLA UPP DIN JÄVLA PARASIT!

Visst vill han väl, men det är vi som får ta smällen.

Pelle är chef på ett företag det inte går så bra för. Han måste sparka folk för att det ska gå bättre. Han och domrestrerande arbetarna kommer få det bättre, men dom sparkade personerna kommer få ett helvete. Same shit, i mindre skala.

A.A raderar en länk, och låser tråden. A.A och dom som inte ville se det kommer må bättre, men vad händer med dom som verkligen ville se länken, och hade ett brinnande intresse över att diskutera ämnet, ska dom bara ignoreras?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men buhu?!

Så om vi nu skulle ha ett krigsflykting barn på forumet, så ska alla ta hänsyn till denne person och aldrig tala om krig, när det ändå är där, hela tiden, dygnet runt.

"Men, min mamma drunknade i ett badhus.. Så ni får inte prata om bad på det här forumet tycker jag. Får obehagliga minnen av det. :<<<"

Det är just därför en sån länkstop ska finnas. Det eliminerar ett "feltryck"(nyfikna fittor) så dom inte ska "råka" se något dom inte vill se. Folk ska inte få lida av det, bara för en individ kommer må dåligt om han är så förbannat dum att han kollar på nått han redan blivigt varnad att inte kolla på om man inte vill. En som person är en.. Idiot, alternativt en jävla horunge, som ska skjutas och sen pissas på.

Finns inte mycket mer jag hatar på internet än folk som sitter med tangentbordet uppkört i arslet och klickar på saker dom blir varnade för och sen sitter och moraliserar om att det verkligen inte är något dom vill se. GE FAN I DET OM DU NU TAR ILLA UPP DIN JÄVLA PARASIT!

Visst vill han väl, men det är vi som får ta smällen.

Pelle är chef på ett företag det inte går så bra för. Han måste sparka folk för att det ska gå bättre. Han och domrestrerande arbetarna kommer få det bättre, men dom sparkade personerna kommer få ett helvete. Same shit, i mindre skala.

A.A raderar en länk, och låser tråden. A.A och dom som inte ville se det kommer må bättre, men vad händer med dom som verkligen ville se länken, och hade ett brinnande intresse över att diskutera ämnet, ska dom bara ignoreras?

Men helvete vad du alltid ska vara tvär i svängarna! Finns det en varning innan räcker ju det egentligen, men finns det regler så ska han väl också se till att de följs genom att ta bort såna länkar? Principen kanske är fel, men enligt forumreglerna gjorde han precis rätt.

Du kan ju aldrig delta i en diskussion utan att överdriva så förbannat! Kan du inte lugna ner dig, för helvete? Speciellt när det gäller forumregler tänder du till som om du var besatt eller nåt. Fram tills nu var det en helt normal diskussion, men så fort du sätter ner foten spårar det bara ur.

Misterwhoopee är den enda som verkar förstå vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men helvete vad du alltid ska vara tvär i svängarna! Finns det en varning innan räcker ju det egentligen, men finns det regler så ska han väl också se till att de följs genom att ta bort såna länkar? Principen kanske är fel, men enligt forumreglerna gjorde han precis rätt.

Du kan ju aldrig delta i en diskussion utan att överdriva så förbannat! Kan du inte lugna ner dig, för helvete? Speciellt när det gäller forumregler tänder du till som om du var besatt eller nåt. Fram tills nu var det en helt normal diskussion, men så fort du sätter ner foten spårar det bara ur.

Misterwhoopee är den enda som verkar förstå vad jag menar.

Absolut, jag jobbar så, take it or get the fuck out of my sight.

Reglerna är piss i havet, och dom är jävligt missledande. Det står ingenstans att länkar ska tas bort, och det står inte heller hur man ska agera, det står bara "detta för inte postas här ffs". Jaha, hurdå? Får jag inte posta det just HÄR, eller får jag inte länka, nämna, hinta om det. Jag kanske inte äns får tänka på det medans jag surfar på forumet.. :<

Och var har jag med den här diskussionen att göra. Skit du i hur jag agerar så lever du längre serru. Överdriver inte ett piss, då jag står för allt jag säger. Jag hatar sånt folk, och hur kan jag beskriva det mer än hur jag verkligen skulle vilja göra med sånna personer.

Jag är lugnare än ett barn i sin moders barm, så kom inte med sån skit. Du har helt klart inte fattat hur jag funkar, så håll bara käften om saker du inte vet nått om snorunge.

Anledningen är att ni forumiter, ja jag pekar ut er, alltid ska vara så jävla trögfattade, och eftersom jag älskar er alla så JETEMEGAMUKET så vill jag ju förklara det med mer än bara ord. Ska jag bajsa mig i handen, skriva med det på väggen och sen ta kort på det så ni ska fatta kanske? Så får ni er ett gått skratt på köpet.

Ja, oj vad det har spårat ur. Du är ju personen som inte kan ta föra en diskussion, då du inte klarar av mitt sätt att agera, eller mitt språk. Men kryp du upp mellan mamma och pappa igen och gråt ut, jag bryr mig så här mycket. Ser du, så häääääääääär mycket. ( ) <-- typ så..>:3 SNELHEST!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, vet helt ärligt inte riktigt vad jag ska säga. Men kan börja med ett par ord.

Ända sen första början jag blev mod har det funnits ett ANTAL personer på detta forum som har ogillat det starkt, min åsikt för detta är att jag endast hade varit medlem ett antal månader, och inte alls skrivit många inlägg, detta "stack" många i ögonen då de menade på att dom minsann skulle blivit det istället.

Men det fanns ändå en stor skara människor som gav mig en chans, och jag tog den! Jag vet att många är nöjda med mitt arbete, men en del är missnöjda (fortfarande), och det accepterar jag. Man kan inte vara alla till lags.

Ang. topicen med filmen, jepp jag gjorde ett fel, jag låste den.

Hade den fortsatt vara öppen kunde vi diskuterat där istället vidare länken skulle ompostas eller inte.

Anledningen till varför den togs bort tror jag är för att jag är lite "lillgammal" ibland, även då jag "räknas" som en vuxen, ser jag mig själv ibland som äldre. Varför vet jag inte, om det nu är för att jag har ett vård-relaterande yrke inom det prehospitala och har sett en massa jag tror ingen vill se.. (såsom döda barn etc.) eller för att jag är "för" mänsklig, vet jag inte heller, just i det läget ansåg jag att det inte var särskilt bra att det skulle visas helt "öppet" genom en länk. Men istället skulle jag ha lugnat mig lite och bara framfört min åsikt och sedan fattat ett beslut på era kommentarer.

Men man lär sig av sina misstag, eller hur?

Jag blir väldigt glad att se alla positiva reaktioner från er som skriver sådana!

Hade nu ALLA varit missnöjda med mitt arbete på sajten, så hade det inte funnits något behov utav mig, och då hade jag avgått för länge sedan, det ska ni veta.

Men det märks ändå att majoriteten av forumiterna ger mig det stöd som jag behöver för att fortsätta mitt arbete här.

Okej, blev kanske inte så få ord. Men här slutar jag.

Fortsätt gärna att skriva er reaktioner och tankar över beslutet, faktiskt väldigt intressant att läsa!

Sov gott till er som fortfarande är vakna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis! :) lycka till.

Håller med. Det är ett jäkla gnällande på A.A.

Vi pratade ut med honom i tråden och där skall diskussionen sluta.

Jämför man med gnället på StellHell så gnällde folk på honom där och när det var färdig diskuterat slutade folk. Här fortsätter man gnälla och gnälla och gnälla.

Vi har framfört vår kritik gentemot honom. Låt det vara nu och var glada för hans skull istället nu...

Så sant så sant, men Umberto tjurar för att han kan.

Men sluta låta som en jäkla "etik och moral"-svenskalektion. Nånstans måste ju en gräns dras, och jag tror att A.A. gjorde helt rätt i att stänga tråden. Kommentarerna till videon var ju bara såna som visade avsmak, och att man aldrig vet var gränsen ska dras beror ju på de olika fallen. Om man postar rasismhumor á la Mohammedkarikatyrer i Humortråden ska man ju inte låsa tråden/varna medlemmen bara för att folk känner sig stötta.

Agree 100%

Inte?

Det är ju i princip samma sak. Eller finns det olika grader av att bli "stött".

Jag tycker du motsäger dig själv.

Geh, gå och dö?

Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultenius har gett A.A och resten av moderatorkåren uppgiften och förtroendet att sköta forumet. De, och ingen annan, avgör vad som är lämpligt eller inte.

Deras beslut gäller och det är bara acceptera. Sedan får vi tycka vad vi vill om deras beslut. Men det funkar inte att de ska fråga oss om det är okej att låsa en specifik tråd eller ej.

Edit: Sen har jag en fråga, Varför blir inte Azore och speciellt Topp3 admins med!? Känns som att de, speciellt Topp3 (även om han är lite mindra aktiv nu mer), blir lite förbisedda.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Sen har jag en fråga, Varför blir inte Azore och speciellt Topp3 admins med!? Känns som att de, speciellt Topp3 (även om han är lite mindra aktiv nu mer), blir lite förbisedda.

Mest för att A.A är den som utmärker sig mest och tar sig mest tid för att förbättra forumet. Tycker Hultan gjorde ett bra val med att bara fråga A.A, just för det jag skrev nyss, men också för att det kan gå rätt illa om man har för många admins. Admins har som bekant full immunitet, och kan bara stoppas av Hultenius om dom skulle få för sig att göra något dumt.

Inte för att jag skulle det, kekeke... *sopa undan det förflutna*

Edit: Glegh, glömde. Grattis på're A.A. :)

Sopa mattan med dom nu.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...