Jump to content

Playstation Portable


VickeX
 Share

Recommended Posts

Men det har ingenting att göra med topicens titel, då den är på engelska, och rättstavad.

Det har jag inte sagt heller.

Har väl egentligen ingenting med PSP att göra men jag har stört mig på det enda sen den här tråden skapades. Kan ingen mod/admin ändra topic namnet och ta bort "Yet again: The official topic!". Ser så oerhört fult ut.
Själv har jag bara stört mig på Vickes felstavade "officiel" och det faktum att han inte väntade två minuter med att starta tråden >_<
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar jag bli desperat, är det någon som vet var man kan hitta en guide för hur man skapar pandoras battery och magic stick på en PSP med cfw 4.01 M33?

Jag har letat över hela internet känns det som, och ingen guide har passat till mitt PSP.

Du har alltså en icke flashad psp och vill flasha till 4.01 M33?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja.

Hur gör jag det?

Worth a try? :P

File Description

Release Notes:

Here you have it, an all-in-one solution for your Pandora Needs.

This program is designed to prepare your PSP Memory Stick to be used with the Pandora Battery. Unfortunately this program can not change your Battery to Pandora, however it will copy programs to the Memory Stick in order for you to do this yourself.

The main reason of this version was to fix some problems with occured when trying to use the 1.50 Downgrader and/or Despertar Cementerio v3+v4. Now, if you try and install the 1.50 Downgrader, it will not let you install Despertar Cementerio v3-v5, the ELF menu, or the Pandora Support Tools (this is because of some imcompatibility issues). However you may now Install Despertar Cementerio v3+v4 together at the same time, without any collisions. Also, the button which you would usually set for the ELF Menu can be used to boot the 1.50 Downgrader (when the 1.50 Downgrader is installed.)

I've also included the M33 1.50 Kernel Addons for all the Despertar Cementerio installations. So now if you select the "Install M33 1.50 Addons" option, the program will install the 1.50 Kernel Addons as shown in the list below:

- If you install Despertar Cementerio v3 it will install the 3.71 M33 1.50 Addon.

- If you install Despertar Cementerio v4 it will install the 3.80 M33 1.50 Addon.

- If you install Despertar Cementerio v5 it will install the 3.90 M33 1.50 Addon.

- If you install Despertar Cementerio v7 it will install the 4.01 M33 1.50 Addon.

I hope you enjoy this new release...

WARNING: THIS PROGRAM WILL FORMAT AND INSTALL THE IPL LOADER TO THE DRIVE LETTER YOU SELECT AS YOUR PSP DRIVE, SO MAKE SURE IT IS THE CORRECT DRIVE BEFORE PROCEEDING. I DO NOT TAKE ANY RESPONSIBILITY FOR FORMATTED USB HARD DRIVES ETC...

Requirements:

- A PC with Windows XP / Windows Vista and .NET Framework v2.0.

- A PSP with USB Connection and 3.xx/4.xx M33 Custom Firmware Installed.

(The CFW is needed for creating the Pandora Battery, not the Memory Stick).

- The official Sony Firmware EBOOT files for 1.50, 3.71, 3.80, 3.90, and 4.01

What it does:

- Formats your PSP Memory Stick.

- Installs the TimeMachine IPL to the Memory Stick.

- Allows you to select which buttons to use to boot your PSP.

- Copy Official Firmwares 1.50, 3.71, 3.80, 3.90, and 4.01 to your PSP.

- Installs jas0nuk's Pandora ELF+PBP Menu to access all the programs.

- Installs Hellcats Pandora Installer to your PSP.

- Installs the 4.01 M33 1.50 Kernel Addon Installer to your PSP.

- Installs Support Tools executable from either Pandora or XMB.

- Installs POPSLoader (with POPS 3.30, 3.40, 3.51, and 3.72) to your PSP.

- Installs Dark_Alex's USB Version Faker to your PSP.

- Installs the Noobz Pandora 1.50 Downgrader to your PSP.

- Installs Despertar Cementerio v3 to your PSP.

- Installs Despertar Cementerio v4 to your PSP.

- Installs Despertar Cementerio v5 to your PSP.

- Installs Despertar Cementerio v7 to your PSP.

- Installs Time Machine v0.1 to your PSP.

How to use it:

1. Start the Application and load in the Eboot files.

2. Select the Programs you wish to install on your Memory Stick.

3. Hit the "Other Options" button and select any other options you desire.

4. Select the button configuration on how you would like your PSP to boot.

5. Select your PSP Drive to be formatted and prepared.

6. Press the "Start" button to start formatting and copying files to your PSP

Är inte Despertar Del Cemetario det enda raka? ;) Länge sen jag var up to date med hackingen nu.

Asså, Jag använde Despertar Del Cemetario för att installera CFW. Men Timemachine är väl ett tillägg för Despertar Del Cemetario som tillåter dig att skapa ett pandora batteri. Eller? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså, Jag använde Despertar Del Cemetario för att installera CFW. Men Timemachine är väl ett tillägg för Despertar Del Cemetario som tillåter dig att skapa ett pandora batteri. Eller? :)

Nee.

Timemachine används för att ladda in andra firmwares från Memory Stick.

Exempelvis kan man använda det för att kunna köra 1.50 homebrews på PSP Slim.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...

Vem har störst UMD-samling här? :( 13 st, plus en fjortonde demoskiva som ligger hemma. Sex filmer, varav en var gratis (Spiderman 2), en kostade 50 spänn (Aliens) och resten kostade ringa 19 kronor. Det är ungefär priset man ska lägga på en UMD-film, tycker jag. Inte underligt att formatet floppade när de inte hade nåt bra filmutbud och de dessutom var svindyra med tanke på att skärmen är 4.3" och att inget extramaterial medföljer på nån film.

Jag skulle behöva ett batteri (fortfarande) till min Phat, finns det någon sida man kan lita på som säljer billigt? :(

post-4777-1223327636_thumb.jpg

post-4777-1223327645_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem har störst UMD-samling här? :D 13 st, plus en fjortonde demoskiva som ligger hemma. Sex filmer, varav en var gratis (Spiderman 2), en kostade 50 spänn (Aliens) och resten kostade ringa 19 kronor. Det är ungefär priset man ska lägga på en UMD-film, tycker jag. Inte underligt att formatet floppade när de inte hade nåt bra filmutbud och de dessutom var svindyra med tanke på att skärmen är 4.3" och att inget extramaterial medföljer på nån film.

Jag skulle behöva ett batteri (fortfarande) till min Phat, finns det någon sida man kan lita på som säljer billigt? :)

Jäkla samling du har då ;)

Är Metal Gear Solid bra, måste man ha lört någon tidigare spel för att förstå?

Batteri?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem har störst UMD-samling här? :D 13 st, plus en fjortonde demoskiva som ligger hemma. Sex filmer, varav en var gratis (Spiderman 2), en kostade 50 spänn (Aliens) och resten kostade ringa 19 kronor. Det är ungefär priset man ska lägga på en UMD-film, tycker jag. Inte underligt att formatet floppade när de inte hade nåt bra filmutbud och de dessutom var svindyra med tanke på att skärmen är 4.3" och att inget extramaterial medföljer på nån film.

Jag skulle behöva ett batteri (fortfarande) till min Phat, finns det någon sida man kan lita på som säljer billigt? :)

Hade jag inte rippat och sålt mina spel så hade jag nog slagit dig där (eller iallafall legat i paritet). ;)

Tror jag hade 13 eller 14 UMD-er, varav fem av dessa var filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kom i 3.80 M33, sitter på nyaste nu. Så jag tänker berätta hur Kebab ska göra nu, för att jag känner mig så snäll! :lol:

  • Ladda ner OFW 3.80
  • Ladda ner 3.80M33
  • Lägg 3.80M33 i en mapp som heter UPDATE i PSP\GAME\
  • Döp om filen EBOOT.PBP som du får när du laddar ner OFW 3.80 till 380.PBP och lägg den i PSP\GAME\UPDATE

Starta uppdateringen. När du har 3.80 så går du och startar Network Update, och då följer du bara instruktionerna på skärmen! :lol:

3.80M33

Lösenord: I take responsibility

OFW 3.80

Du kan uppdatera direkt till 3.80M33 från 3.52M33

"This program requires 3.52 M33-3 or higher"

Jag har ju 3.52 M33-4, vad tusan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, så man kan gå direkt till 4.01 från 3.52? Kan någon länka till den där ultimata flashningstråden igen, jag glömmer jämt bort vad forumet heter.:>

Jao, det ska gå så länge du har CFW, Jag gjorde det på min och min kusses PSP. Den "ultimata flashningstråden" kommer inte heller jag ihåg..

BTW: Någon som vet ett bra program för

Gaah, glömt vad jag behöver för program :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...