Jump to content

VC eller SA?


Digger
 Share

Recommended Posts

Hejsan!

Jag funderar på att köpa GTA SA men efter alla resesioner som jag har läst om SA så börjar jag bli lite osäker.

För det första så har ju VC en mycket trevligare miljö, jag menar då himlen, solnedgångarna osv. färgerna helt enkelt.

Men hur är det på SA?, är färgerna mer "tråkiga" där? och är grafiken bättre i SA?

Vilket föredrar ni att spela, VC eller SA?

Tacksam för svar.

/Mattias.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vice City.

Det verkar som du åtminstone sett båda spelen förr...

  • Musiken är viktig. Gillar du rap och hiphop, eller åttiotalsklassiker från rock och pop? Jag tycker faktiskt att soundtracket till SA var någorlunda bedrövligt eftersom varje kanal har hiphop och/eller eller rap, eller techno, undantaget två kanaler där den ena spelar country och den andra spelar någorlunda bra gubbrocksmusik. Men det är en kanal. Tänk på det. Jag byter alltid till någon av de två kanalerna, men man blir skittrött på det och stänger av radion varje gång man sätter sig i en ny bil. Det är illa!

  • I VC innehåller varje kanal pop, hårdrock och gamla åttiotalsballader. "Ballad" låter väl äckligt, men det är riktiga klassiker. Det finns dessutom en spansk musikkanal med salsa/mambo, och en hysteriskt rolig pratkanal. Det är utan tvekan det bästa och mest seriösa licensmusik-soundtracket jag hört. ;)

  • Gillar du gangsterfilmer (Gudfadern/annan maffia) eller slum/ghetto/whazzupnigga-film? VC är maffia, SA är ett yngling-kommer-undan-polisen-men-har-familjeproblem-spel. :P

  • Miljön är vackrare i VC, men mycket större i SA. Storyn är bättre i VC. Musiken är bättre i VC. Fysiken tycker jag är skönare i VC. :rolleyes:
    (w00t)

    Ja, jag är väldigt partisk. Men vill du ha brutalt ärliga åsikter kan jag sammanfatta här:

    • VC, fördelar: Underbar musik, vackra miljöer, bättre röstskådespel, bättre story. Ger ett behov/väldig lust att spela om spelet flera gånger. Lagom mycket saker för 100%.
      SA, fördelar: En relativt enorm storlek, kanske också längre hållbarhet, längre speltid. Man kan simma.

    • VC, nackdelar: Man kan inte simma, kanske lite kort story även om den räcker länge.
      SA, nackdelar: Gräsligt soundtrack, en evighet innan fuck-mothafucka-nigga-yo-biatch:et ebbar ut, fjantiga hoodproblem, ibland känns det tungt och jobbigt att komma vidare i spelet. "Snart slipper jag den här snubben/den här miljön/dessa uppdrag". Sjukt mycket samlande för att få 100% - jämför Vice Citys 100 paket + 35 rampages + 36 hopp på VC-ytan med San Andreas 100 tags + 50 foton + 50 hästskor + 50 ostron (dyka och leta i vattnet!) på den stora ytan. VC: 171, SA: 250.

    Missförstå inte, jag är nu överdrivet kritisk mot SA. Det duger, mest pga storlek och större frihet. Men det är jobbig story och dålig musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soundtracket i SA är bättre än i VC, enligt mig. Men jag gillar ju också hiphop. Men det är ju inte allt. Sen tycker jag nästan allt är bättre i VC. Känslan, färgerna, storyn. Men gillar också Gangsta stilen i SA.

Enligt mig är båda två spelen värda att köpa, lätt. Men har du inte råd så ta då VC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå. Jag älskar VC och tycker att SA är ett okej spel, spelar oftare VC än SA nu för tiden. Om man är grafikbög(ja, VC har inte lika bra grafik, framför allt bilarna ser inte så bra ut)och stör sig på småsaker och föredrar miljön i SA, så visst är det kanske bättre då. Men VC kan vara kul även om man har spelat SA.

VC är kul just för att man spelat SA. Sug på den, era sketna SA-fans! ^_^ Men VC var bättre än SA redan innan SA släpptes :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...