Jump to content

VC eller SA?


Digger
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det kanske är mer sant. VC är skitbra, SA är inte dåligt. SA är skitbra om man gillar hiphop och all sån kultur, och storleken får man inte klaga på. Jag tyckte det var roligare att upptäcka SA än VC, och det finns fortfarande lite ställen jag inte sett förr.

Däremot om man, som jag, inte är nåt direkt större fan av hiphop och ghettokultur, kan det ibland kännas tungt att komma vidare. Men det är inte så farligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske är mer sant. VC är skitbra, SA är inte dåligt. SA är skitbra om man gillar hiphop och all sån kultur, och storleken får man inte klaga på. Jag tyckte det var roligare att upptäcka SA än VC, och det finns fortfarande lite ställen jag inte sett förr.

Håller med dig stort, Jag har inte spelat VC så mycket men om jag skulle spela lika mycket som SA skulle jag nog tycka mer om VC, Det är skit jobbigt med all hiphop Kultur och sånt men Å-andra sidan så finns det rätt mycket rock också, T.ex Rock hotellet På Las Venturas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två dagar gammal, och trådskaparen har fått "ett svar". Men måste ändå säga att jag är fashinerad över att ingen har nämnt countryside i SA. Helt underbart att åka i skogen med en lite random dålig bil och lyssna på K-Rose (Country music) sen tycker jag att SA vädret och solnedgången där inte är något större problem. Det är fint där också. Men jag är inte SA-Fanboy. Inte heller VC-Fanboy. Men vafan är han då tänker ni?

Jag är GTA-Fanboy :teehee::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Två dagar gammal, och trådskaparen har fått "ett svar". Men måste ändå säga att jag är fashinerad över att ingen har nämnt countryside i SA. Helt underbart att åka i skogen med en lite random dålig bil och lyssna på K-Rose (Country music) sen tycker jag att SA vädret och solnedgången där inte är något större problem. Det är fint där också. Men jag är inte SA-Fanboy. Inte heller VC-Fanboy. Men vafan är han då tänker ni?

Jag är GTA-Fanboy :(:P

Man behöver inte vara fanboy för att yttra sina åsikter, sonny. Men countryside var vackert, ja. När man kom ut dit och slapp LS kändes det som att spelet föddes på nytt, och att det var en väldig vändpunkt i storyn, miljön och det allra mesta, faktiskt. Att upptäcka countryside och vara så väldigt ensam var väldigt, väldigt fint. Att helt utforska en så stor plats alldeles ensam med K-Rose som enda sällskap på sin Sanchez var... vansinnigt mysigt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förstår inte varför så många är negativa till hiphopen. Spelar verkligen musiken så stor roll för er. Om det skulle komma ett GTA med massa rock skulle jag bara byta radiokanal. Fast jag bryr mig inte för jag lyssnar nästan aldrig på musik i spelet.

Då kan jag säga att du förlorat 60-90% av poängen med GTA-spelen. Soundtracken har alltid varit viktiga för hur framgångsrikt spelet är. Vice City sålde som smör pga det breda utbudet av licensmusik, inte bara för att det var en uppföljare till det första GTA3d-spelet. Att stänga av musiken är urdumt, förutsatt att det inte är musik man hatar/knappt står ut med. *Host, hiphop*.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan jag säga att du förlorat 60-90% av poängen med GTA-spelen. Soundtracken har alltid varit viktiga för hur framgångsrikt spelet är. Vice City sålde som smör pga det breda utbudet av licensmusik, inte bara för att det var en uppföljare till det första GTA3d-spelet. Att stänga av musiken är urdumt, förutsatt att det inte är musik man hatar/knappt står ut med. *Host, hiphop*.

Och ändå älskar jag det så mycket. Jag lyssnar aldrig under ett uppdrag. När jag gör uppdrag vill jag vara fullt fokuserad på uppdraget. Men annars när jag åker lyssnar jag. Men det är absolut inte något av det viktigaste i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud, om du skippar varje cutscene och aldrig har musik på och ändå tycker att SA-storyn är bättre, hur pass mycket ska man lita på ditt uttalande då? >_< Du missar ju verkligen vad GTA har unikt, stjäla bilar kan man ju göra i andra spel.

Jag kollar alltid på cutscenes. Men jag lyssnar aldrig under ett uppdrag på musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...