Jump to content

VC eller SA?


Digger
 Share

Recommended Posts

Alltså relax, man måste ha musik ibland för att slappna av under ett uppdrag, men å-andra sidan så Är det rätt skönt att stänga av och sätta på lite Dope/slipknot i bakgrunden, och ja jag ignorerar hiphopen totalt, Men inget är som att och köra fort som *** på en lång väg och lyssna på Alice in chains med Them bones :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • Inlägg 68
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har tyckt att vc var bäst tills nyligen.

Jag köppte sa på releasen men sålde det en vecka senare.

Tycktde inte att det fanns någon som helst kännsla i spelet.

När jag säger kännsla så menar jag som i vice city när man glider runt på en mc i neonljuset och ser fyren i horisonten.

Men förra året köppte jag det igen och nu tycker jag att sa är helt klart överlägset på ALLA punkter.

Bättre kännsla,bättre story,bättre miljöer(allt från stora städer till mörka stora skogar).

Hade jag bara haft råd med ett hade jag definitivt tagit sa,hela jag mår bra av att spela det. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har tyckt att vc var bäst tills nyligen.

Jag köppte sa på releasen men sålde det en vecka senare.

Tycktde inte att det fanns någon som helst kännsla i spelet.

När jag säger kännsla så menar jag som i vice city när man glider runt på en mc i neonljuset och ser fyren i horisonten.

Men förra året köppte jag det igen och nu tycker jag att sa är helt klart överlägset på ALLA punkter.

Bättre kännsla,bättre story,bättre miljöer(allt från stora städer till mörka stora skogar).

Hade jag bara haft råd med ett hade jag definitivt tagit sa,hela jag mår bra av att spela det. ;)

Aaaw.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det går iallafall. Tänka sig, det var ju inte direkt de bästa musikförutsättningarna för att SA skulle lyckas med nåt sånt! ;)

Men för fan det fanns Hip-Hop i VC också! och ingen tvingar dig att lyssna på hip-hop i SA! Visst det kan höras tyst i bakgrunden på vissa cutscenes men är det nåt problem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja okej, jag är tjatig. Men jag står för min åsikt, även om den nu tjatats av mig i evigheter.;)

Ja ursäkta om jag uppfattades som otrevlig, men har hört detta från folk sen SA släpptes! För att vara on-topic så tycker jag att välja mellan SA och VC är som välja mellan sina två bästa vänner(eller nåt sånt) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Igår skaffade jag SA soundtrack, och så mycket hip-hop är det väl inte. Två radiokanaler. Fast ni kanske tycker storyn i Los Santos i början och slutet på spelet är jobbig.

Men när jag sätter mig i en bil så lyssnar jag på den kanalen som är på. På så sätt kan jag lyssna på alla låtar på soundtracket.

Redigerad av T-Bone Mendez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det finns ju En country kanal och reggae kanal också. Men jag tycker fortfarande att hiphopen är störande.

Det finns mer.

WCTR Talk Radio

Master Sounds (soul, groove and funk)

Playback (hip hop)

Bounce FM (funk)

K-DST (rock and roll)

K-Jah Radio West (dancehall, reggae and dub)

CSR (modern soul)

Radio:X (modern rock)

K-Rose (country and western)

Radio Los Santos (west coast hip hop)

SF-UR (house music)

--

Så att gnälla över hip-hopen är bara löjligt. 2/11 är hip-hop. Är det mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns mer.

WCTR Talk Radio

Master Sounds (soul, groove and funk)

Playback (hip hop)

Bounce FM (funk)

K-DST (rock and roll)

K-Jah Radio West (dancehall, reggae and dub)

CSR (modern soul)

Radio:X (modern rock)

K-Rose (country and western)

Radio Los Santos (west coast hip hop)

SF-UR (house music)

--

Så att gnälla över hip-hopen är bara löjligt. 2/11 är hip-hop. Är det mycket?

Här har man koll ser jag :lol: , och 2/11 inte mer? Har du inte tänkt på folket i gta(de flesta av dom), de klär sej hiphopit? Men jag bryr mig inte så mycket längre faktiskt. Eftersom att jag inte lyssnar och hatar hiphop så irriterar jag mig ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har man koll ser jag :lol: , och 2/11 inte mer? Har du inte tänkt på folket i gta(de flesta av dom), de klär sej hiphopit? Men jag bryr mig inte så mycket längre faktiskt. Eftersom att jag inte lyssnar och hatar hiphop så irriterar jag mig ändå.

Det är inte många som klär sig "hiphopit" i SA. Däremot klär sig många i gängkläder, bandanas,halvknäppta skjortor etc. men det är inte hip-hop. Och varför hata hip-hop, broder? :lol: Nej men seriöst. Vad har Hip-Hop gjort dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte många som klär sig "hiphopit" i SA. Däremot klär sig många i gängkläder, bandanas,halvknäppta skjortor etc. men det är inte hip-hop. Och varför hata hip-hop, broder? :lol: Nej men seriöst. Vad har Hip-Hop gjort dig?

Det föddes!

Nej allvarligt jag har lyssnat på hiphop :lol: , men sedan sa nån kille åt mig att växa upp så jag slutade gilla det men jag vill inte ta hela historien eller diskussionen. Orka. Så jag hatar hiphop, jag hoppas vid satan att det inte skadar nån men nu handlar inte den här tråden om att jag hatar hiphop, Den handlar om " VC eller SA " så jag säger SA (igen) för att jag gillar grafiken och möjligheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rättelse och en liten fredspipa angående kulturen i SA: Gillar man maffia är det VC som gäller. Gillar man gangsta (hiphop-, slumstyle) är det SA som gäller. Här är det storyn som spelar roll vad gäller kultur, och eftersom jag verkligen gillar GTA-maffia och föraktar (något åt det hållet iaf) gangsta så blir det klart VC.

Men SA har fördelar i storlek, fordon(-styper) och möjligheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rättelse och en liten fredspipa angående kulturen i SA: Gillar man maffia är det VC som gäller. Gillar man gangsta (hiphop-, slumstyle) är det SA som gäller. Här är det storyn som spelar roll vad gäller kultur, och eftersom jag verkligen gillar GTA-maffia och föraktar (något åt det hållet iaf) gangsta så blir det klart VC.

Men SA har fördelar i storlek, fordon(-styper) och möjligheter.

Men VC är inte mycket "maffia" förutom att Tommy har ett föredetta förflutet i en maffiafamilj. Tommys gäng är ingen maffia. Så om du gillar maffia grejer bör du gilla spelet "Mafia" mer. Blev lite mycket maffia där. Personligen gillar jag alla sorter Maffior,Gatugäng,Organiserade Drogkarteler osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns mer.

WCTR Talk Radio

Master Sounds (soul, groove and funk)

Playback (hip hop)

Bounce FM (funk)

K-DST (rock and roll)

K-Jah Radio West (dancehall, reggae and dub)

CSR (modern soul)

Radio:X (modern rock)

K-Rose (country and western)

Radio Los Santos (west coast hip hop)

SF-UR (house music)

--

Så att gnälla över hip-hopen är bara löjligt. 2/11 är hip-hop. Är det mycket?

Orättvist tänkt, hela kulturen är ju rap/hiphop. Dom pratar så, klär sig så och beter sig så...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...