Jump to content

Gråter du/Får tårar i ögen av filmer?


rabarben
 Share

Visar du känslor när du kollar på film?  

95 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 92
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Aldrig tårar, men ibland den så omtalade "klumpen" + liiiite, liite vått i ögonen. Det är lite jobbigt det här med filmsnyftning, iallafall när jag kollar med familjen. Inte på det sättet som ni kanske tror; att jag inte vill visa mina känslor inför dem, för det skiter jag faktiskt fullständigt i. Nej, problemet är att mina tre storasystrar + mor har väldigt lätt för sig att börja gråta till film/tv. Och då menar jag väldigt lätt. De började t.o.m. gråta idag när vi såg på idol och det var någon grabb som skulle tillägna sin låt till sin brorsa.

Det är helt enkelt så att när de sitter och snyftar så rycks man med på något otrevligt sätt. De förvärrar mitt film-tittande, eftersom jag faktiskt inte vill blöta ner ögonen under sådana tillfällen. Känns så onödigt att gråta för något som inte är på riktigt.. :ermm:

Men för att komma tillbaks till tråden; min röst blir "Har väl hänt någon gång". Dock så gråter jag aldrig i den bemärkelsen att det rinner vätska från ögonen.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar aldrig gråta men känslan "med en klump i halsen" känner man igen. I sälsynta fall blir det lite blött i ögonen men sällan fäller jag några tårar.

Dock var tårarna nära under World trade center, mycket känslor i den filmen, förövrigt en ganska dålig film :ermm:

Även slutet i Sagan om konungens återkomst (som tidigare nämts) är mycket känslosamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har hänt att man får en klump i halsen nån gång, men har aldrig gråtit för att en film har varit sorglig.

Filmer som har orsakat mig denna klump är bland annat Billy Elliot och Dennis (när jag var liten blev jag alltid skitledsen när farbror nånting började leta efter Dennis).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...