Jump to content

Livet & Döden


Mark
 Share

Recommended Posts

Respektlöst, mot vem?

Jag kan inte bestämma över någon, jag uppmanar endast. Jag är 99% säker på att mina råd hjälper, snarare än stjälper som du verkar inbilla dig.

Jag hackar inte på bortgågna (döda) människor. Det låter lite bortkastat?

Respektlöst emot personen i fråga (Matteus) som lider av en nyligen avliden far. Jag finner det inte bra att uppmana någon genom at berätta för den personen att det och det är att leva i en lögn. Det gör ju ingenting emot sonen ifall han har förväntningar på något fint (Som jag ser det), då han älskar sin far och saknar honom.

Jag finner det icke respektullt att säga "Ruttna i frid" till dom nyligen avlidna. Visserligen är det inget som hänt nyligen, av vad jag har sett, men det har förekommit, och jag tycker det är osnällt emot dom döda. Me det har jag inget mera motargument för, så ifall du komer med något nytt och finurligt så erkänner jag mig besegrad, likaväl som jag inte har så bra argument för den övre delen av mitt inlägg.

Jag är en dålig disskutör, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Osnällt mot de döda? På vilket sätt? Utveckla dig gärna!

Utveckling -> Visst ruttnar dom, men det är bara den kroppsliga delen, och jag vet att Skribb inte tror i något annat, men andra gör det, och när andra människor som önskar sina nära och kära att vila i frid, kan endel komma med det där. Det är som att önska någon illa lycka med livet (Vilket är en dålig jämnförelse), och det är ju knappast man inte gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT2: Fan skrev jag det här över huvud taget? Osammanhängande och till 80% meningslöst grinande om mig själv? Har man tråkigt så har man gtasajten..

'Underhållande att läsa' Jag tyckte om det iaf :P Läsa om hur folks liv faller ihop är mitt vardagliga nöje :wacko:

Kan inte någon ställa någon djup fråga så stannar hela gtasajtens pressar och alla bara tänker för en liiiten stund? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

'Underhållande att läsa' Jag tyckte om det iaf :P Läsa om hur folks liv faller ihop är mitt vardagliga nöje :wacko:

kul att höra! :P

Kan inte någon ställa någon djup fråga så stannar hela gtasajtens pressar och alla bara tänker för en liiiten stund? ^^

1.Hur vet du att din hjärna är du? En elektrisk slemklump med personlighet?

2.Vad skulle hända om det gick att byta hjärna mellan två personer?

(Nu handlade ju inte detta om döden, men kanske kan vara kul att fundera på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

'Underhållande att läsa' Jag tyckte om det iaf :P Läsa om hur folks liv faller ihop är mitt vardagliga nöje :wacko:

Kan inte någon ställa någon djup fråga så stannar hela gtasajtens pressar och alla bara tänker för en liiiten stund? ^^

Här har du min livsfråga.

Universum måste ju ha skapats på något sätt eller hur ? Annars skulle det ju inte finnas.

Då är fråga, vad fanns innan universum skapades, och vad skapades universum av ?

Begrunna det där ett litet tag du :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har du min livsfråga.

Universum måste ju ha skapats på något sätt eller hur ? Annars skulle det ju inte finnas.

Då är fråga, vad fanns innan universum skapades, och vad skapades universum av ?

Begrunna det där ett litet tag du :wacko:

Innan universum fanns.. Universum! Ett evigt expanderande och ihopdragandes universum. Vad skapades då detta universum av? Ingenting! det har alltid funnits.

Teori 2; Det universum vi lever i är egentligen en atom. Vi är uppbyggda av atomer, men samtidigt tjänar vi som atomer.Detta skulle kunna förklara varför vi anser att universum är oändligt. Dock finns det en del brister i denna fundering, men om vi säger att det är gud som har bestämt att det är så så har vi ju några miljoner människor som kan backa upp denna patetiska teori.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av de få gånger som jag ångrar vad jag har sagt....

Ingen bryr sig ändå

Tänk nu på djupa frågor och tig pojk :wacko:

*tänker*

den där hjärnfrågan.. hjärnan kontrollerar ju kroppen, och alla sina minnen är ju där mm.

Så man är ju sigsjälv, även om det råkar sitta där uppe ^^

Har ju fri vilja och allt, man är ju sig hela tiden. Inte många som blir total förändrade på en dag. Tar ju tid, sånt som hänt en påverkar ju väldigt mycket

*tänker vidare*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var bara deras tankar/drömmar :wacko:

Tycker jag låter en smula långsökt...

Hur kan alla som varit med om samma sak, sett

samma saker?

Det är ingen slump!

Det finns något på andra sidan.

Jag är övertygad om att Gud och Djävulen existerar.

Jag är en troende kristen människa, så jag tror att

efter min död, så kommer jag tillbringa mina dagar i evigt liv

i Himlen.

Johannesevangeliet 3:16

Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son,

för att de som tror på honom icke skall gå under, utan ha evigt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker jag låter en smula långsökt...

Hur kan alla som varit med om samma sak, sett

samma saker?

Det är ingen slump!

Det finns något på andra sidan.

Jag är övertygad om att Gud och Djävulen existerar.

Jag är en troende kristen människa, så jag tror att

efter min död, så kommer jag tillbringa mina dagar i evigt liv

i Himlen.

Johannesevangeliet 3:16

Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son,

för att de som tror på honom icke skall gå under, utan ha evigt liv.

För att alla som har råkat ut för samma sak har hört att man ska se samma ska. Om du hade hört att när du dör kommer du stå framför en borg gjord av pepparkakor skulle du föreställt dig det. På precis samma sätt som Ouija Boards funkar. Man ser vad man vill se.

Jag tror också att gud och djävulen existerar (hoppa på mig skribb, jag är en dålig människa) men det här med att man skulle se "ljuset på andra sidan" är bara en egen fantasi (tror/vet jag).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Universum måste ju ha skapats på något sätt eller hur ? Annars skulle det ju inte finnas.

Då är fråga, vad fanns innan universum skapades, och vad skapades universum av ?

Nu skall vi se här...

1. Bara för att vi människor tror att allt måste ha skapats för att finnas betyder inte att det är så. Liksom kreation är även tid en mänsklig term; universum behöver inte ha funnits i ett visst antal år, eller ens i oändlighet - eftersom tid egentligen inte existerar så skulle man väl kunna säga att den är statisk, fast samtidigt ständigt förändrande (dynamisk). Vi vet heller inte hur eller vad [ingenting] är, men det finns, liksom blommor och mullvadar finns.

Jag tror också att gud och djävulen existerar (hoppa på mig skribb, jag är en dålig människa) ...

Och vad fan ska detta betyda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och vad fan ska detta betyda?

För att du brukar ha något emot religiösa? :rolleyes:

Vilket jag aldrig har begripit varför... De gör ju ingen något ont.

En kristen, jude... vad du nu tillhör för religion, är de inga onda människor.

En god kristen är en god människa.

Så ditt hat är totalt i onödan.

Rozumiesz?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att du brukar ha något emot religiösa? :rolleyes:

Vilket jag aldrig har begripit varför... De gör ju ingen något ont.

En kristen, jude... vad du nu tillhör för religion, är de inga onda människor.

En god kristen är en god människa.

Så ditt hat är totalt i onödan.

Rozumiesz?!

Nej, jag begriper dig inte.

Eftersom du själv är religös kan du inte påstå att någon av dina gelikar är goda, eftersom du befinner dig på deras sida och är därför partisk. Jag å andra sidan tillhör ingen religion whatsoever och kan med ett objektivt (missförstå mig rätt) öga granska religiösa människors akter och tankegångar. Ofta är det inte vanliga religiösa "medelsvenssonar" som är problemet utan de som i första hand bildade religionen. Andra gånger är boven i dramat vissa delar/åsikter av en religion som är helt åt helvete eller att många av utövarna är kriminella eller på andra sätt elaka.

Den största anledningen består dock. Det jag talar om är den aspekt ur religion som strävar bakåt med sitt mumbo jumbo-tänkande och nekande till kunskap. Ni kan inte föreställa er hur världen skulle se ut utan ateister - de flesta stora vetare och artister är och var det:

Friedrich Nietzsche

Warren FUCKING Buffett

Bill Gates

Stephen Hawking

Albert Einstein

Thomas Edison

Karl Marx

Sigmund Freud

Oscar Wilde

Thomas Jefferson

Ernest Hemingway

Galileo Galilei

Susan B. Anthony - världens första feminist och sufragett

Francis Bacon - grundaren av den vetenskapliga metoden

med flera.

Var det något mer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det kan ju inte ha funnits hur långt bak i "tiden" som helst, någon gång måste ju universum ha skapats, ingenting finns för alltid.

Men om Universum inte tidigare har funnits, hur skulle då Universum kunna skapas, iochmed att troligtvis ingenting fanns innan Universum, för att man tror att Universum är oändligt, alltså, om Universum inte skulle existerat ifrån "början", alltså ifrån den tiden då Unversum "skapades" eller började finnas till, så skulle inte existensen kunna äga rum, iochmed att inte Universum existerar, för att det inte har börjat existera än, och om det inte har börjat existera än så kan det ju inte börja existera ochmed att existensens existens inte existerar.

Over and out.

Edit. Rättade stavfel.

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men om Universum inte tidigare har funnits, hur skulle då Universum kunna skapas, iochmed att troligtvis ingenting fanns innan Universum, för att man tror att Universum är oändligt, alltså, om Universum inte skulle existerat ifrån "början", alltså ifrån den tiden då Unversum "skapades" eller började finnas till, så skulle inte existensen kunna äga rum, iochmed att inte Universum existerar, för att det inte har börjat existera än, och om det inte har börjat existera än så kan det ju inte börja existera ochmed att existensens existens inte existerar.

Over and out.

Edit. Rättade stavfel.

Den där texten var lite väl krånglig för mig.

Men som sagt, universum och dess innehåll måste ju någon gång ha tillkommit, annars skulle det ju inte finnas där, eller hur ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste det?

Jag tror att någon form av universum alltid funnits och kommer alltid att existera eftersom ingenting (substantiv) kan aldrig existera.

Capiche? >_<

Hmm, det ligger något i det där. :ph34r:

---

När vi ändå är inne på universum kan jag ställa en fråga som jag gått runt och tänkt på ett tag nu.

Det enda jag inte förstår med Big bang är, vad var det som startade reaktionen?

[som min lärare förklarade det >] Från början fanns "ingenting", alltså noll, och ur nollan bröts - (antimateria) och + (materia) ut.

Slås antimaterian och materian ihop igen, blir det noll.

Men, någonting måste ju ha startat reaktionen, att - och + bröts (vet inte vad man ska kalla det) ut ur nollan.

Yay.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...