Jump to content

Vilka musiker/musikgrupper har du sett live?


Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det var någon journalist som tyckte att Dylans hatt var det bästa med konserten (tror det stod i Stockholm City) Var hatten rolig? :)

Det var knappt så att jag kunde se honom överhuvudtaget då han gömde sig längst bak i hörnet bakom sin synth, och i en bra lång stund var vi helt säkra på att gitarristen var old Bob.

Sedan skulle de vara lite "snälla" eller något, för att efter att de hade spelat ungefär 8 låtar som alla lät likadana med bobs mumlande så gick de av scenen, för att sedan 3 minuter senare gå upp igen (det roliga var att massor av irriterat folk redan hade dragit då) och spela något som skulle föreställa "just like a woman" eller vad det nu var, helt omöjligt att höra just då iaf.

Kunde ju ha lagt 400 kr+ på något roligare, menmen, det är ju ändå Bob.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guns N' Roses, BFMV och Avenged Sevenfold i globen i år, Brainpool på Grönalund för väldigt många år sedan, 1996 tror jag. Sen har jag väl sett några mindre kända band, annars går jag inte på så mycket konserter.

Vad tyckte du om GNR då? Axl lyckades ju verkligen hålla ut måste jag säga, Globen måste ha varit en av de bästa spelningarna med dem på senare tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tyckte du om GNR då? Axl lyckades ju verkligen hålla ut måste jag säga, Globen måste ha varit en av de bästa spelningarna med dem på senare tid.

GNR-konserten blev ju riktigt lyckad. Det var verkligen fart i Axl, de långa gitarrsolona mellan låtarna var nog för att han skulle få andas syrgas bakom scenen. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte själv GN'R konserten var sådär. Alldeles för utdragna sega gitarrsolon och för många Appetite for Destruction-låtar. Det var väl bara Think About You, You're Crazy, Anything Goes och Rocket Queen dom inte spelade. Man var ju där för att få höra lite av de nya grejerna (vilket man iofs fick göra och det gav inte så jättegott intryck) och se hur Axls röst höll, vilket den gjorde ganska bra. Bra publik var det också, härligt drag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...