Jump to content

Vilka musiker/musikgrupper har du sett live?


Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

Tänkte det kunde vara kul att få veta vilka musikartister forumiterna har sett live (lite kändare musiker är ju av större intresse (w00t) ) . Sedan är det ju kul om man skriver en rad om vad man tyckte om framträdandet. :D

Själv har jag börjat med sånnt på senare år och därmed inte sett så många, men...

-Artister på Uppsala Reggae Festival 2005, bl. a. The Gladiators, Steel Pulse, och Dag Vag.

Soft festival och uppträdandena var bra med gensvar från publiken. Bra bas.

-James Brown på Skansen 29 juli i år

Coolt att se honom framförallt, men uppträdandet i sig var också bra. Kanske lite för långa versioner av vissa låtar, men ibland svängde det rejält.

-Mojje på Ljusdals folkpark i år

Respekt...

Nå vilka har NI sett? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

U2 - globen, klockrent!

Alice in Videoland - Malmöfestivalen. Skitbra. Skitfull.

Lars winnerbäck - Kalmar. Stämmning.

Tiesto - Loveparade, Berlin.

De jag kommer ihåg så här på rak arm.

Är väl inget att skryta med! :D Om jag är avundsjuk? Nejdå, inte alls... (w00t)

Själv har jag bara sett Kent, Thåström och The Hellacopters på Kalas i jönköping (2001). :) Minns en kille som stod bakom mig och tafsade mig på rumpan under Kent. :ph34r:

Har även sett Lili & Susie lajv då jag var barn. :P

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är väl inget att skryta med! :D Om jag är avundsjuk? Nejdå, inte alls... (w00t)

Själv har jag bara sett Kent, Thåström och The Hellacopters på Kalas i jönköping. :) Minns en kille som stod bakom mig och tafsade mig på rumpan under Kent. :ph34r:

Har även sett Lili & Susie lajv då jag var barn. :P Då hade jag ingen som tog mig rumpan, fast däremot höll jag en jättestor pandaballong, som tyvärr blev förstörd av min eleka bror. :'(

Var du på kent i sthlm?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev rättare sagt tvingad av min kusin att följa med på denna endagsfestivalen Misson Impossble i Smedjebacken för två år sen.

Artisterna jag minns som var med är:

- Weeping Willows

- Timbuktu

- The Mo

- Alice In Videoland

- Saxon (vi såg aldrig dem eftersom det var så jävla sent och det var svinkallt ute)

Det var mer artister än så men det är det jag inte kommer ihåg. Jag kan inte yttra mig om vad jag tyckte om den där festivalen för jag kommer knappt ihåg något själv, men musiken är väll inte direkt min musiksmak men det gick väll faktist att lyssna på.

Sen tror jag att jag inte har sett några andra artister live.

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Latin Kings (w00t)

Gick med 3 kompisar, kostade väll typ 20 kr eller så var det gratis, kommer inte ihåg... stog på övervåningen och kollade ner på dom, dom fick inte igång publiken och så :ph34r: totalt värdelösa var dom, usch, efter en liten stund satt jag och 2 av kompisarna längst bak på övervåningen och pratade istället :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...