Jump to content

Vilka musiker/musikgrupper har du sett live?


Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 96
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

U2 - Vertigo Tour - Ullevi..(29 Juli 2005) { Dom var naturligtvis über, U2 blir ju bättre med åren typ

The Ark (21 April 2006) - Liseberg (Whyte Seeds som för band) { Förbandet var la sådär.. typ en bra låt. The Ark var bättre live än på album, alltså skit bra.

Mando Diao (7 September 2006) - Liseberg { Ett j*vla röjj! Dock lite måga låtar fårn deras nya album som de hadde släppt 2 dagar innan.

Nu på fredag är det Håkan me på Liseberg..

EDIT: Känn ingen sorg för mig i Göteborg!!.. ehaheuha.

Håkan sjunger på som vanligt med sin fina röst:

Redigerad av oscarw_89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Tänkte jag skulle försöka skaka liv i denna topic igen! :)

Bidrar med en konsert själv. Igår var jag på U-Roy och Junior MurvinKatalin vid Uppsala tågstation, deras enda Norden-spelning för tillfället. Två reggaeartister som bara är ganska kända i Europa men mycket populära och räknas som pionjärer på Jamaica. Var väldigt soft och intim och givetvis gungande stämning, enda klagomålet är egentligen att de kunde haft lite högre volym på mickarna när de sjöng, sången dränktes ofta i basen. Junior Murvin var förövrigt ganska rökt och gick efter och före konserten runt utanför och frågade folk No weed, no weed? ^_^

Funderar på att gå på Bob Dylan på Globen i mars, men det skulle ju kännas ganska bortkastat om han är på dåligt humör och så, verkar ofta vara det som avgör hur hans konserter blir. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förra vintern var jag på Death/black/thrash konsert, kommer inte ihåg alla banden men.. susperia kommer jag ihåg, sen såg jag Dark Label, Loch Vostok och The Holsters i somras..

Loch Vostok - Progressive Metal

Dark Label - någon typ utav heavy metal/Modern rock

The Holsters - Thrash metal

Susperia - Black/Thrash Metal

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett

Red Hot Chili Peppers - bra ös, lite publikkontakt. Hyfsat bra, men de kunde gjort så mycket bättre. Nästan inga gamla låtar var med, det mesta kom från By the Way eller Stadium Arcadium.

Keane - Riktigt bra. Alla låtar man visste att de borde ta, kom med Kan tänka mig vad tjejerna tyckte (w00t)

The Ark - Helt okej, inte min favoritgrupp dock.

Sen, öh...

Soundtrack of Our Lives - märklig föreställning, och jag hade inte öronproppar så jag hörde inget.

Liverpool - jag var ca 9 år, minns inte mycket. Då tyckte jag iaf de var bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Millencolin - nångång i somras, Göteborg

---------

Jäkligt rolig konsert, publiken var på topp. Medverkade i två moshpits..

CKY - nångång i somras, Göteborg

---------

Helt okej konsert, deras första i Sverige.

Fick inte med någoting hem, men mina kompisar fick trumpinnarna, en skateboard och ett par strumpor..

The Hellacopters - nångång i somras, Göteborg

---------

Är inget större fan av bandet i sig, men ska inte klaga. Bra ljud och kontakt med publiken

Backyard Babies - nångång i somras, Göteborg

---------

Bra band, otroligt ös på Minus Celcius.

Slagsmålsklubben - fråga inte mig, Skövde

---------

Bra musik, knepig publik. Synthare och emo's i var hörn..

Bloodexchange - Augusti -04, Mariestad

---------

Okänt band, bra musik och rejält ös.

Kommande konserter:

In Flames

Billy Talent

Får se om jag kommer med betyg på dessa med .. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer den lista över band som jag har sett som är någorlunda minnesvärda eller nämnvärda... Orkar inte rada upp Thomas Di Leva, Pontare och alla andra stjärnor som jag sett, utan här kommer dom nämnvärda;

BAND JAG SETT LIVE (någorlunda värda att minnas):

- Alice Cooper

- Wig Wam

- tAKiDA (4 ggr)

- ArithMetica (Innan jag blev medlem)

- Jennifer Scream

- Badfellas

- Piratbandet (Helt jävla underbara)

- Bloodline

- My Own Grave

- F.S.K (2 ggr)

- Kraa

- Chaotic Imps

- MäAM

- The Poodles

- Ingnis (Troligtvis Norrlands bästa demoband!)

- Rydell & Quick (2 ggr)

- Jard Van Strömgrenskij (2 ggr)

- King Cover (2 ggr)

- Backyard Babies

- Lambretta (Inte så jävla underbart...)

- The Errols (2 ggr)

- Hate Sociallist Collective

- Hardcore Superstar (2 ggr)

- Band Of Bohman (4 ggr)

- In Flames

- Gåte (3 ggr)

- Tyred (2 ggr)

- NorthGate (3 ggr)

- Lisa Miskovsky (Inte så beundransvärt)

- Remain (I CAN’T TAKE IT! ;P)

- The Rasmus

- Syn:drom

- Metaphoria

- The Kristet Utseende (2 ggr)

- 11 is Eleven

- Umbra (2 ggr)

- Bröderna Legohjärta

- Hammerfall

- Hellacopters

- Square

- Stefan Sundström

- Sirqus Alfons (2 ggr)

- Babianröv

- Stonebreakers

- Cheezekake 69

- Lars Winnerbäck

- Kultur Maffian

- Esteem (4 ggr)

- Punka

- Souldrainer

- DTG

- Diabolical

- Rolf Lauren (2 ggr)

- M.A.A.D, (2 ggr)

- New Age

- Constructdead

- Sahara Hotnights

- A.L.4 (2 ggr)

- Planet Thrash

- Da Nuggets

- SkulliX (2 ggr)

- Mozkovitch

- Blind Guardian (Underbart band - finns inget att tillägga! B))

- Astral Doors

- Nödvärn

- Toto Teens

- The Stainless (2 ggr)

Det var dom som jag spontant kunde komma på... Finns säkerligen många fler... :)

EDIT; Stavfel

Redigerad av Lofon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer den lista över band som jag har sett som är någorlunda minnesvärda eller nämnvärda... Orkar inte rada upp Thomas Di Leva, Pontare och alla andra stjärnor som jag sett, utan här kommer dom nämnvärda;

BAND JAG SETT LIVE (någorlunda värda att minnas):

*olika band*

Det var dom som jag spontant kunde komma på... Finns säkerligen många fler... ;P

EDIT; Stavfel

Är du säker på att du inte har sett några fler? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iron Maiden - Hyffsad konsert. Tyvärr hade man ingen ståplats så det blev inte samma drag. Nästan bara låtar från senaste plattan (me no like jättemycket), vilket klart drog ner konserten, men jävlar vilket drag det blev på Fear of the Dark. Det var tydligen deras sista (och bästa, enligt dom) spelning i norden så dom drog några extranummer såsom Two minutes to midnight och The evil that men do, om jag inte minns helt fel.

In Flames - Underbara live imo faktiskt, kan inte säga mycket mer. Var mest där för att vänner ville gå.

The Poodles - Haha, var inte så mycket till röj när man varit tvungen att plågas med Sherley Clam (Stavning?) och Idol-Ola innan dom äntrade den minimala scenen. Spännande med akustisk konsert dock. Varierande publik, helt klart. Gillar inte bandet särskilt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iron maiden - Jävligt bra konsert, Maiden är jävligt bra live har jag lärt mig.

Cryptopsy - Bästa jävla konserten jag varit på någonsin, jag och Frenzy röjde satan!

In Flames - Sätt de två gånger, de är inte så roliga direkt. Bara massa fjortisar och emosar. Men kul att kasta snus på de och slå de.

Slayer - När jag såg de var de skit dåliga, visst man hörde vad det var för låtar. Men det var inget drag direkt. Ps. Tom Araya ser ju ut som en jävla Alqaida ledare nu för fan.

Children of Bodom - Har jag sett, tänker inte utala mig om vad jag såg.

Lamb Of God - Var väl bra.

Asylum - Poolares band, så får väl skriva att det var bra. Nämen jag kör på min vanliga klassiska headbanging så jag inte märker att det inte är folk runt omkring mig.

Theen eyes bleed - VET I FAN HUR DET STAVAS?!

Sepeltura - Tyckte jag var fint, ett band från barndomen. Fast synd de bott ut Max mot en apa.

Trivium - Jävla skit band, några sne ögda jävlar som försökte få publiken att headbanga. Men alla vägrade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Explosions in the Sky den 23 maj på Södra Teatern i Stockholm! JAAA!

Wie! Hurra! Typ världens högsta band. Och det kommer bli så underbart!

Tidigare sett Final Fantasy och Chicks on Speed, ehm, ja, de är väl de nämnvärda. Final Fantasy var superbäst. Chicks on Speed likaså. Fast inte lika superbäst.

Sett förstås en massa andra saker på festivaler och dyl., men inget lika superbra som ovannämnda.

Misterwhoppee: kul med u-roy! Är inte han jättegammal?

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...