Jump to content

Warhammer Online


Siana
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 171
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Spelet handlar om Warhammer Fantasy och inte Warhammer 40K. På hemsidan finns story och allting så du behöver inte oroa dig.

Och självklart kommer en månadsavgift att förekomma, servrarna underhåller inte sig själva vet ni...

Ok. ^^ Tycker det är rätt irriterande med faktum att man måste betala per månad, ungefär som World of Warcraft.

. www.gamesworkshop.com

Där står typ allt om figurspelet som dom tagit spelet ifrån.

Ok tack. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För dom som undrade hur deras interface ser ut. Är från E3 tror jag. Inte så bra på franska.

E320061_752072_0.jpg

(och ang. min fråga om "paladinen". Dom 2 spelen måste onekligen vara samma bara att det är olika spelstilar. Det är samma monster i båda spelen och dom ser exakt likadana ut. (W:MoC ingame video så dödar dom en Giant. Och vad hittar jag här om inte ett "screen" på en Giant från WO:AoR)

Bild

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För dom som undrade hur deras interface ser ut. Är från E3 tror jag. Inte så bra på franska.

E320061_752072_0.jpg

(och ang. min fråga om "paladinen". Dom 2 spelen måste onekligen vara samma bara att det är olika spelstilar. Det är samma monster i båda spelen och dom ser exakt likadana ut. (W:MoC ingame video så dödar dom en Giant. Och vad hittar jag här om inte ett "screen" på en Giant från WO:AoR)

Bild

Stell, det är av den enkla anledning att det handlar om samma "universum". Det är samma monster och raser och allting... som Warcraft 3 och WoW ungefär.

JohnnyH87: Faktum är att Blizzard inspirerades av Warhammer när de skapade Warcraft! De har i princip snott designen för det mesta (orcer, dvärgar m.m)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stell, det är av den enkla anledning att det handlar om samma "universum". Det är samma monster och raser och allting... som Warcraft 3 och WoW ungefär.

JohnnyH87: Faktum är att Blizzard inspirerades av Warhammer när de skapade Warcraft! De har i princip snott designen för det mesta (orcer, dvärgar m.m)

Jo, jag förstår det nu. Men att göra det så EXAKT likadant känns ganska underligt.

WoW är ju en fortsättning på WC I/II/III men gubbarna är inte så lika. Och dom här 2 olika WH spelen är ju från olika tillverkare, så känns ändå "onödigt" att göra i princip samma spel fast olika spelgenre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag förstår det nu. Men att göra det så EXAKT likadant känns ganska underligt.

WoW är ju en fortsättning på WC I/II/III men gubbarna är inte så lika. Och dom här 2 olika WH spelen är ju från olika tillverkare, så känns ändå "onödigt" att göra i princip samma spel fast olika spelgenre.

Nu förstår jag. Ja, det låter ju lite konstigt. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

WAR's PvP kommer att fungera som DAoC's PvP fast ännu bättre, typ... Realm vs Realm alltså. Stora strider och så vidare.

Ska bli kul att se hur dom löser det. Måste krävas en del om det är stora slag (100vs100).

WoW kommer förövrigt uppgradera deras PvP en aning. Man kommer kunna spela med/mot andra realms. Dock så är det som sagt urtrist med PvP i WoW i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där svarade inte på en enda fråga.

Du har fortfarande inte svarat på vad som är så bra med WH's PvP och vad som är så dåligt med WoW's PvP.

Exakt som skribb skrev så kommer pvp systemet fungera ungefär som daoc's gjorde, det kommer även att vara pvp inkluderat i hela världen.

Dock så blir ju wow's system lite bättre nu precis som du sa. men jag tror endå att war's kommer att vara bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...

BUMP!

Väldigt vad tyst det blivit om Warhammer Online. Spelet släpps någon gång till sommaren, om jag förstått det rätt, och att döma av de få filmer som släppts så kan jag bara säga en sak: Det här blir min ersättare till WoW.

Googla/Youtuba runt lite för att se filmerna, måste säga att interfacet påminner ganska mycket om WoW, vilket jag tycker är bra som är en avdankad WoW lirare.

Så, vad säger ni? Dags att dra igång tråden igen, eller? :)

Redigerad av Marky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

BUMP!

Väldigt vad tyst det blivit om Warhammer Online. Spelet släpps någon gång till sommaren, om jag förstått det rätt, och att döma av de få filmer som släppts så kan jag bara säga en sak: Det här blir min ersättare till WoW.

Googla/Youtuba runt lite för att se filmerna, måste säga att interfacet påminner ganska mycket om WoW, vilket jag tycker är bra som är en avdankad WoW lirare.

Så, vad säger ni? Dags att dra igång tråden igen, eller? :)

Hösten har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...