Jump to content

Warhammer Online


Siana
 Share

Recommended Posts

Det har varit enorm hype överallt på internet, det är bara på forumet som ingen har uppmärksammat det av nån anledning, de som kunde ha gillat spelet spelar väl redan WoW.

Om du funderar på att testa det, så gör det för guds skull! Hade jag inte spelat WoW så hade jag garanterat spelat WAR. :)

Det är just därför jag inte vill testa. Att lira MMO's utan någon som helst bekantskap är phail. Mina RL polare har börjat med Tibia igen, vilket jag verkligen inte vill börja med igen. Testade och tröttnade efter 20lvls igen.

Om det inte vart uppmärksammat på forumet så antar jag att det inte är några som lirar och jag kommer inte börja spela själv. Grejen med MMO's är ju att göra saker med polare.

Får se hur jag gör. börjat lira lite FlyFF igen, ska dra in på Perfect World någon dag när jag kommit på mina inloggningsuppgifter bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 171
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag funderar på att köpa WAR som sagt... Har bara inte kommit till skott.. Men annars är jag på! :) Jag har blivit ganska sugen på något MMO på sistone. CoD4 räcker inte till helt själv. :)

Wahlis har ju ett acc men han mumlade något om att spela WotLK istället av någon anledning så vi får se med honom.

Kanske...

Redigerad av Saleen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att köpa WAR som sagt... Har bara inte kommit till skott.. Men annars är jag på! :) Jag har blivit ganska sugen på något MMO på sistone. CoD4 räcker inte till helt själv. :)

Wahlis har ju ett acc men han mumlade något om att spela WotLK istället av någon anledning så vi får se med honom.

Jag kommer såklart köpa WotLK men det är ett tag dit så jag vill testköra WAR innan dess. Om WAR är över mina förväntningar och WotLK inte blir så bra som det verkar så är det möjligt att detta blir sista spiken i min WoW-karriär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är just därför jag inte vill testa. Att lira MMO's utan någon som helst bekantskap är phail. Mina RL polare har börjat med Tibia igen, vilket jag verkligen inte vill börja med igen. Testade och tröttnade efter 20lvls igen.

Om det inte vart uppmärksammat på forumet så antar jag att det inte är några som lirar och jag kommer inte börja spela själv. Grejen med MMO's är ju att göra saker med polare.

Får se hur jag gör. börjat lira lite FlyFF igen, ska dra in på Perfect World någon dag när jag kommit på mina inloggningsuppgifter bara.

Det går ju att träffa nytt folk ingame också! :)

---

I alla fall, jag tror faktiskt inte att WAR slår WotLK. Nu var det länge sen jag spelade WAR, men att döma av hur mäktigt WotLK ser ut så tror jag att många av de WoW-spelare som testat på WAR kommer att gå tillbaka till WoW. Jag har en klasskamrat som var f.d WoW-spelare som nötte WAR när det kom ut, men nu har han redan gått tillbaka.

Hur som helst, WAR är inte ett spel som man tröttnar på p g a kass service och mängder med buggar (AoC, någon?). Det är snarare om man föredrar PvE framför PvP som WoW är att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går ju att träffa nytt folk ingame också! :)

---

I alla fall, jag tror faktiskt inte att WAR slår WotLK. Nu var det länge sen jag spelade WAR, men att döma av hur mäktigt WotLK ser ut så tror jag att många av de WoW-spelare som testat på WAR kommer att gå tillbaka till WoW. Jag har en klasskamrat som var f.d WoW-spelare som nötte WAR när det kom ut, men nu har han redan gått tillbaka.

Hur som helst, WAR är inte ett spel som man tröttnar på p g a kass service och mängder med buggar (AoC, någon?). Det är snarare om man föredrar PvE framför PvP som WoW är att föredra.

Och där skiter det sig.

Polaren gick från WoW till AoC. Tillbaka till WoW efter en vecka och försökte sälja skiten till mig. Nej tack. Om din polare gått tillbaka till WoW från WAR på ett par veckor kommer jag antagligen göra det också. Jag är onekligen en av dom sämsta på PvP på alla plan.

Jag kan omöjligen ha mer en en boll i luften, så om en motspelare skulle göra något jag inte är med på skulle jag vara chanslös. Sen är jag så jävla hispig när det gäller PvP så jag har slagit sönder ett par tangentbord när man blivit gankad. Slog faktist sönder skrivbordet när jag nötte AV då det inte äns gör någon om man dör. Jag HATAR att dö och gör allt för att inte dö, vilket jag aldrig lyckas med. Så jag sitter med en 200 i puls oavsätt om jag vunnit eller förlorat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förhandsbokade WAR och fick en early access key. Började spela eftersom jag hade hört att det skulle vara mycket mer PVP-anpassat än WoW.

Jag har gillat PVP:n i WoW eftersom den inte är så tidskrävande (jämfört med PVE).

Man blir lvl 70, man skaffar PVP delarna för honor, arena points uppdateras en gång i veckan, så man kan köra lite Arena och BG mm. då och då när man har tid över och ändå ha en chans VS hardcore-lirarna.

Min plan var alltså att i WAR bli maxlvl så fort som möjligt och sedan ungefär som i WoW, logga in lite då och då och köra lite PVP.

Att nå level 40 skulle tyligen inte ta så jättelänge, men jag fick senare höra att det skulle ta 1-2 år (beroende på hur mycket man spelar) att bli max PVP-level (renown rank).

Så WAR var absolut inte rätt spel för mig.

Har ingen lust att logga in lite då och då och inte ha någon chans alls VS hardcore-lirare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag förhandsbokade WAR och fick en early access key. Började spela eftersom jag hade hört att det skulle vara mycket mer PVP-anpassat än WoW.

Jag har gillat PVP:n i WoW eftersom den inte är så tidskrävande (jämfört med PVE).

Man blir lvl 70, man skaffar PVP delarna för honor, arena points uppdateras en gång i veckan, så man kan köra lite Arena och BG mm. då och då när man har tid över och ändå ha en chans VS hardcore-lirarna.

Min plan var alltså att i WAR bli maxlvl så fort som möjligt och sedan ungefär som i WoW, logga in lite då och då och köra lite PVP.

Att nå level 40 skulle tyligen inte ta så jättelänge, men jag fick senare höra att det skulle ta 1-2 år (beroende på hur mycket man spelar) att bli max PVP-level (renown rank).

Så WAR var absolut inte rätt spel för mig.

Har ingen lust att logga in lite då och då och inte ha någon chans alls VS hardcore-lirare.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast vad är egentligen renown ranks? :)

Det finns 40 Player ranks och 80 Renown ranks.

Man går upp i Player rank genom att döda mobs och göra quests.

Renown rank går man upp i genom att köra PvP/RvR.

Renown rank ger dig möjligheten att köpa items mm. Ju högre rank desto bättre items kan du köpa.

http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Renown

Redigerad av Visa
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ah, okej. WAR är nog inget för varken Visa eller StellHell då. :)

Jag känner att jag heller inte ska uttala mig om det mer. Trots allt så spelade jag bara level 1-21 som Marauder på Closed Beta. :)

Jag har emellertid en internetvän som är helt salig över det...

Edit: Hur går det för WAR egentligen då? Finns det någon statistik över antalet spelare?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Installationen måste fan vara den längsta och jobbigaste i världshistorien. Har spenderat hela eftermiddagen med att försöka få det installerat. Två gånger har datorn hittills hakat upp sig, så nu har jag övergett den så att den kan installera utan att några program stör (hakningarna inträffade medan jag tittade på en serie samt medan jag unrarade en annan). Har väl hållt på lite mer än 1h nu och är väl snart halvvägs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Installationen måste fan vara den längsta och jobbigaste i världshistorien. Har spenderat hela eftermiddagen med att försöka få det installerat. Två gånger har datorn hittills hakat upp sig, så nu har jag övergett den så att den kan installera utan att några program stör (hakningarna inträffade medan jag tittade på en serie samt medan jag unrarade en annan). Har väl hållt på lite mer än 1h nu och är väl snart halvvägs.

Jag installerade spelet på ca 3 minuter och tog bort det snabbare..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...