Jump to content

Officiella nostalgitråden


sobe
 Share

Recommended Posts

  • 2 months later...

Jag kan väl dela de första inläggen jag gjorde på detta forum för 20 år sedan idag. Det räknas som nostalgi va?

  

2003-01-04 at 19:25, Jacker skrev:

Kan man landa uppe på taket som Kejim är på i mellan-sekvenserna med Dodon?

  

2003-01-04 at 19:32, Jacker skrev:

Man behöver inte ställa sig inne på hotellet :blink: utana man kan ställa sig på taket till entren med helikoptern sen tar man bara helikoptern och flyger tillbaka till studion

 

 

TIPS! när Candy går till Limon i början av uppdraget ta några läckra bilder på na

  

2003-01-04 at 19:55, Jacker skrev:

HEHEHE! det är lite guld att köra om snabba sport bilar med Faggion de borde ju känna sig lite knäckta att bli omkörd av en Vesspa som typ går i 70 KM/H medans en sport bil typ går i 300 KM/H :blink:

 

Kan väl också dela den gången jag fick för mig att ljuga om en GTA3-mod för att få uppmärksamhet. Kan meddela att min mytomani både började och slutade där. 😁

Redigerad av Jacker
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2023-01-04 at 13:40, Jacker skrev:

 

Kan väl också dela den gången jag fick för mig att ljuga om en GTA3-mod för att få uppmärksamhet. Kan meddela att min mytomani både började och slutade där. 😁

"TIPS! när Candy går till Limon i början av uppdraget ta några läckra bilder på na" :lol:

En spaning är också att ungar som ljuger om något alltid hänvisar till sin kusin. ^_^ 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

21 timmar sedan, Kebab skrev:

En spaning är också att ungar som ljuger om något alltid hänvisar till sin kusin. ^_^ 

Anledningen är enkel: de verkliga vännerna känner aldrig ens kusin, samtidigt som sanningshalten av kusinens "utsaga" förblir oemotsagd då kusinen är familj. Familj ljuger inte, familj är sann.

Det kan väl också vara så att kusinen ljög ofta, visst? Kusinen ljög eftersom kusinens kusin inte kände de verkliga vännerna. Det är lättare att ljuga till sin kusin, för hur ska kusinen kunna bevisa om något är sant eller falskt? Kusinen är ju till och med i vissa fall på annan ort. Kusinen har andra referensramar.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
10 timmar sedan, Jacker skrev:

Är det någon som har kvar Sajtbladet som Umberto gjorde?

Vet inte att det var Sajtbladet, men jag har kvar serierna där Agenten ska bli admin :)

Jag har kvar någon halvsämst inspelning av mig som spelar Judas Priest på trummor som trumbattle till Weener, men jag undrar om de mute-at den för copyright vid det här laget.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

40 minuter sedan, Henkibojj skrev:

Vet inte att det var Sajtbladet, men jag har kvar serierna där Agenten ska bli admin :)

Jag har kvar någon halvsämst inspelning av mig som spelar Judas Priest på trummor som trumbattle till Weener, men jag undrar om de mute-at den för copyright vid det här laget.

Ja! Den var ju också klockren, lägg gärna upp den! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är ju ett mindre mirakel ändå att man inte har gjort fler dumma saker än vad man faktiskt gjorde med tanke på att man började hänga här när man var 8 bast, fast det är säkert bara jag som har förträngt det värsta. Det värsta jag kommer ihåg är den bilden som fortfarande cirkulerar där jag skulle vara cool och poserade med basebollträ i webbkameran :D

 

Vad som är riktigt nostalgiskt för mig är att jag fortfarande använder en email-adress som någon här på forumet gjorde åt mig när jag var en liten plutt som inte visste hur man använde datorer, som refererar både till mitt nick här och namnet till forumet. Synd bara att jag inte kommer ihåg vem det var, och PMs från så långt bak finns inte kvar, jag hittar bara PMs från 2008 och framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

10 timmar sedan, kattälskaren skrev:

Är ju ett mindre mirakel ändå att man inte har gjort fler dumma saker än vad man faktiskt gjorde med tanke på att man började hänga här när man var 8 bast, fast det är säkert bara jag som har förträngt det värsta. Det värsta jag kommer ihåg är den bilden som fortfarande cirkulerar där jag skulle vara cool och poserade med basebollträ i webbkameran :D

 

Vad som är riktigt nostalgiskt för mig är att jag fortfarande använder en email-adress som någon här på forumet gjorde åt mig när jag var en liten plutt som inte visste hur man använde datorer, som refererar både till mitt nick här och namnet till forumet. Synd bara att jag inte kommer ihåg vem det var, och PMs från så långt bak finns inte kvar, jag hittar bara PMs från 2008 och framåt.

Om du verkligen vill veta kanske @Hulteniuskankan gräva lite :)

Jag kommer för övrigt ihåg mitt första mail, eller iallafall ett jag försökte skicka. Det här med @ och com hade jag inte fattat så jag skrev bara i min brorsas förnamn, utan vidare koppling, och föga förvånande fick jag ju ett mailerdaemon-mail tillbaka. Det första mail jag minns, och som säkert är det rätta också, är ett från samma brorsa som hade länkat ett krypto från SVT-sommarlovsmorgon 1999, Mormors Magiska Vind, där jag tror att han skrivit ett fejkat kärleksbrev från en i min klass som jag inte ens pratade med :D Inte särskilt välgjord kupp när det var hans adress som stod i mailet :rolleyes: Så, det borde väl ha varit i augusti 1999 då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2023-01-17 at 02:09, Jacker skrev:

Hittade denna inspelning när jag grävde i arkiven. Skapat av @Weener (om du fortfarande finnes här) på MSN-tiden. Daterat 2008-04-18. Fortfarande rolig! 😁

 

18 timmar sedan, Jacker skrev:

Hittade ett av Sajtbladen nu! Umberto gjorde fler har jag för mig?

Nostalgi! Kan sakna den tiden när man fick banna folk och låsa trådar, men först efter en uppsjö av svordomar och glåpord. Om det är något jag lärt mig så är det att tonåringar inte ska besitta medel att stå över andra människor, det slutar bara i maktmissbruk.

Jag vill minnas att jag levde lite för allt kaos. Med ett lite för stort ego så gillade jag alla "AVGÅ STELLHELL" trådar och sånt för det visade vilka jag kunde fortsätta jävlas med för att senare kunna sätta in nådastöten och banna personerna i fråga. Samma sak när jag vid ett par(?) tillfällen skapade "Vid XXX posts så lämnar jag", för jag hade aldrig som uppsåt att lämna utan enbart för att fiska fram folk som ville se mig borta från sajten.

 

  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom bilderna är döpta till 001-013.png samt 201-222.png gissar jag att det också finns en serie 101-112(+) som jag inte sparade en gång i tiden på min PS3. Men skulle jag gräva i sökfunktionen och eventuellt också i Umbertos bifogade filer-arkiv (om det finns en sån adminmeny) kanske det går att hitta den. Är det någon som ens sökt ifall tråden finns med alla bilagor kvar? De var sannolikt uppladdade på beffo och sedan importerade hit, men man vet ju inte om man inte kollar.

000:

Dölj innehåll

001.png

002.png

003.png

004.png

005.png

006.png

007.png

008.png

009.png

010.png

011.png

012.png

013.png


200:

Dölj innehåll

201.png

202.png

203.png

204.png

205.png

206.png

207.png

208.png

209.png

210.png

211.png

212.png

213.png

214.png

215.png

216.png

217.png

218.png

219.png

220.png

221.png

222.png

 

  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

en timme sedan, Henkibojj skrev:

Eftersom bilderna är döpta till 001-013.png samt 201-222.png gissar jag att det också finns en serie 101-112(+) som jag inte sparade en gång i tiden på min PS3. Men skulle jag gräva i sökfunktionen och eventuellt också i Umbertos bifogade filer-arkiv (om det finns en sån adminmeny) kanske det går att hitta den. Är det någon som ens sökt ifall tråden finns med alla bilagor kvar? De var sannolikt uppladdade på beffo och sedan importerade hit, men man vet ju inte om man inte kollar.

Tror bara det blev 2. Det finns en julspecial bland dom sista sidorna i tråden också.

Sinnessjukt vad mycket minnen som kommer tillbaka efter man läst dessa serier igen efter så lång tid. Så mycket folk man hade indirekt kontakt med dagligen under flera års tid som numera är puts väck. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

13 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Eftersom bilderna är döpta till 001-013.png samt 201-222.png gissar jag att det också finns en serie 101-112(+) som jag inte sparade en gång i tiden på min PS3. Men skulle jag gräva i sökfunktionen och eventuellt också i Umbertos bifogade filer-arkiv (om det finns en sån adminmeny) kanske det går att hitta den. Är det någon som ens sökt ifall tråden finns med alla bilagor kvar? De var sannolikt uppladdade på beffo och sedan importerade hit, men man vet ju inte om man inte kollar.

000:

  Visa dolt innehåll

001.png

002.png

003.png

004.png

005.png

006.png

007.png

008.png

009.png

010.png

011.png

012.png

013.png

 

200:

  Visa dolt innehåll

201.png

202.png

203.png

204.png

205.png

206.png

207.png

208.png

209.png

210.png

211.png

212.png

213.png

214.png

215.png

216.png

217.png

218.png

219.png

220.png

221.png

222.png

 

Tack som fan! T.o.m. ännu roligare 15 år senare, har inte garvat så här mycket på ett bra tag! :lol:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...