Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

Kollade på Pirates of the Carribean, den nya på Bio alltså :( . Rätt bra film! ett måste att se :)

... eller inte.

Även jag har sett Pirates of the Carribbean: Dead Man’s chest, vet ni. Depp var lika sexig som jag hade förväntat mig. Vilket är bra, kan tyckas. Och jovisst är det så (bra, vill säga). Problemet är bara att han knappt var med alls. Istället tvingades man genomleva ett såååååå väldigt oerhört supermega-rörelseförhindrat skådespel av pussgurkorna Keira Knightley och Orlando Bloom. Herreguuud. Fanskapen skådespelade på ett sådant sentimentalt vis, att det automatiskt upplevdes osentimentalt.

När det kommer till handlingen, så finns där inte så mycket att klaga på (förutom Depps frånvaro, förståss). Allt var som uppgjort för halvdan bondkomik samt fabulösa specialeffekter. Lagom underhållande, alltså.

Betyg:

5.5-6/10

Vill ni se på John-to-the-motherfucking-jävla-Depp och hans magnifika, förtrollande, underbara, världsbästa mm. kroppsmekanik, så ses den bäst i Fear and loathing in L.V.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beck - Skarpt läge

"En död man ligger inrullad i en matta i sitt hem. Dödsorsaken är uppenbar: Kniven som genomborrat mannens bröstkorg sitter fortfarande kvar. Mannens familj, Monika och två söner är spårlöst försvunna. Det syns tydliga spår av ett slagsmål i hemmet och en efterlysning av Monika går ut.

Monika håller sig gömd och polisens misstankar riktar sig alltmer mot henne. Men saker och ting är inte alltid som de ser ut att vara..."

Såg den för några dagar sen. Inte den bästa Beck-filmen men den dög.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss The Breakfast Club på fyran. Verkligen en av världens bästa filmer.

Precis som jag nyss sa till okka på msn så är det något med ungdomen i filmen som fångar mig. Osäkerheten. Rebellen inom alla. Att hata alla dessa former samhället/skolan trycker på oss. Väx upp med bra betyg träffa en kille/tjej flytta till en förort och få två barn. Hmm.. How 'bout, Fuck it all. Lalalala. Vårt liv är exakt vad vi gör det till.

Alla har problem. Ensam i hela världen.

"You see us as you want to see us... In the simplest terms, in the most convenient definitions"

Kärlek.

Redigerad av jaeger
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss V for Vendetta, och jag har en sak att säga om V...

BADASS.

"No, what you have are bullets, and the hope that when your guns are empty, i'm no longer standing, because if I am, you'll all be dead before you even reload."

10/10

Aff, du är en sån där person som ger alla filmer du tycker är "bra" fullt upp, eller?

V for Vendetta är bara så överdriven. Rätt häftig på sina håll, men i det stora hela så känns den mer som ett försök till att vara en superdupermäktig och häftig film.

2/5 skulle jag ge den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på att kolla igenom Rome nu, kan ju nästan klassas som film. Jag är på episod 10 av 12, någon mer som kollar/kollade på detta? Imponerade miljöer de ha lyckats skapa men lite tråkigt att de inte har med några stora slag; det är ju trots allt den mest påkostade tv-serien någonsin. Den innehåller mycket underhållningssex, vet inte om det gått ett enda avsnitt utan en erotisk scen, hoho.

---

Siana: Och du är en sån som tror du är cool för du snittar 1,5 på Filmtipset ^_^

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aff, du är en sån där person som ger alla filmer du tycker är "bra" fullt upp, eller?

V for Vendetta är bara så överdriven. Rätt häftig på sina håll, men i det stora hela så känns den mer som ett försök till att vara en superdupermäktig och häftig film.

2/5 skulle jag ge den.

Låt mig tillägga att jag skrattade ljudligt i biosalongen under knivscenerna. Usch så bajsfånigt.

Slutet var dock mäktigt. Jättedålig "romantiskt" historia. Jag skulle ge den en trea, på sin höjd. Eller en sexa, av Just för att den inte mesade med det provokativa slutet. Men väldigt fånig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nyss The Breakfast Club på fyran. Verkligen en av världens bästa filmer.

Precis som jag nyss sa till okka på msn så är det något med ungdomen i filmen som fångar mig. Osäkerheten. Rebellen inom alla. Att hata alla dessa former samhället/skolan trycker på oss. Väx upp med bra betyg träffa en kille/tjej flytta till en förort och få två barn. Hmm.. How 'bout, Fuck it all. Lalalala. Vårt liv är exakt vad vi gör det till.

Alla har problem. Ensam i hela världen.

"You see us as you want to see us... In the simplest terms, in the most convenient definitions"

Kärlek.

Hoho, såg också den. Tänkte skriva om den, fast såg att du hade gjort det redan.

Riktigt bra film iaf. Värd å se ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...