Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

Men visa lite mer omsorg med era filmer ni skriver istället för att bara skriva filmtiteln. :)

Hur som helst så kollade jag precis klart på filmen Finding Forrester nyss. Rätt så seg film men ändå rätt så bra för att vara en drama film, för jag brukar inte gilla drama-filmer så mycket. Sen är det ju nämnvärt att det är tack vare den filmen med frasen "You're the man nog, dog" sidan YTMND skapades och det var väll den största anledningen jag ville se filmen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Torkel i knipa.

Fan vad sjuk film, trodde det var en barnfilm men så var det tydligen inte, mobbing som leder till självmord, en full snubbe som slår ungar, en lärare som ska döda en elev osv, skön humor, Felix Herngren (dan bäckman) gör alla röster, väldigt bra gjort också.

Kan rekommedera den, lite South Park stuk i det hela.

Fuck off and die, du är för ful för mig och din morsa går för en hundring :), så klockren låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg nu ikväll Butterfly Effect med bland annat Ashton Kutcher, en riktigt bra film faktiskt men en aning knepig. Den handlar om pojken Evans liv, Evan är den tredje generationen som fått en märklig sjukdom (eller snarare åkomma). I början av filmen får han kraftiga 'black-outs', han gör märkliga saker och minns sen inte vad som hände. Det märkliga är dock att hans liv har innehållit mycket tragedi och andra otrevligheter, så han skriver en hel del i sina dagböcker. När han sedan vid vuxen ålder läser dessa dagböcker kan han åka tillbaka och ändra detta minne och därmed ändra hela sitt och alla hans näras liv. T.ex. är hans kompisars pappa pedofil, han får honom att sluta röra sin dotter...men han visste inte om att han även slog sin son (som är, rent utsagt, helt psyko). Efter att detta minne är 'fixat' ändras allting i hans liv. Han är nu ihop med den här tjejkompisen och hennes bror är på ungdomsanstalt (i hans förra, riktiga liv, jobbade hon på ett café och hennes bror jobbade i verkstad). Sedan håller han på mängder med gånger att åka tillbaka och ändra i tiden då det alltid är något som går snett. Sedan visar det sig att de 'black-outs' han haft är när han ändrar i ett minne.

Riktigt bra film.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I morse runt 4-5 såg jag "Rear Window" (Fönstret Mot Gården) av Alfred Hitchcock.

RearWindow_150x208_741179_0.jpg

IMDb-nk

Kort och gott handlar filmen om fotografen Jeff som efter en olycka sitter sjukskriven hemma med gipsat ben. För att fördriva tiden spionerar han då och då på sina grannar, och efter ett tag börjar han misstänka att ett mord har ägt rum i lägenheten mittemot.

Den här filmen var tokspännande från början till slut, få filmer har hållt mig klistrad likt denna. Snäppet bättre än North By Northwest och Strangers On A Train. Rekommenderas till alla som har ett par timmar att döda.

9/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är regn. Bara ettan, tvåan och fyran funkar p.g.a. blixtnedslaget, nej DVD:n fungerar inte heller. Vad ska man göra då denna eftermiddag? Jo man får helt enkelt sätta sig vid fyran och titta på film. Så idag såg jag en klassik humorrulle från i mitten av 80-talet kallad Ferris Bueller's Day Off, intressant? Nej!

Den handlar om en kille som heter Ferris som gillar att skolka och tar med sig polare och drar in till Chicago för att ha skoj med pappans Ferrari. Läckert.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och igår såg jag Natural born killers, fy fan va bra den var. Snyggaste filmen jag sett på länge.

Dem som inte har sett den borde se den. Den kanske inte passar alla dock, men bra är den. :P

Är jag ensam om att tycka att den är skitful? Grötig, inte någon känsla alls för stilism. Pubertal och fånig i sin klottrighet. Fuck.

Pico:

Den är sannerligen underbar. En av Hitchcocks bästa. Jag är även en sucker för - utöver de tre du nämnde i din post - Vertigo, Notorious och Spellbound. Och slutscenen i The Man Who Knew Too Much. I Royal Albert Hall. Mumma! Så oerhört spännande. Och, apropå spänning, så är Psycho också väldigt bra. Så underbart upplagt att döda huvudrollen halvvägs genom filmen. För att inte tala om slutet...

Det är även någonting charmigt med Hitchcocks vackra plastscenografi; Fåglarna, t.ex, aaaaah. Eller bergen i De 39 Stegen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

V för Vendetta! ^_^

Det är kanske... 4-5 år fram i tiden... London. Något parti har tagit över och det är diktatur som råder. Så är det en snubbe med knivar som gör revulution typ...

Skulle någon kunna förklara lite bättre som har sett denna filmen kanske? :P

Han kämpar för förändring i samhället när London blivit nästan fascistiskt. Men han gör även en personlig vendetta för dom som b.la. har givit honom hans brännskador, därav Guy Fawkes-masken. Filmen ustpelar sig ungefär år 2035.

Jag har själv sett filmen som låg precis vid mian förväntningar, inte årets rulle, men den är absolut inte dålig. Kanske lite för mycket snack lite då och då, och storyn kan vara tuff att hålla koll på, värt att se två-tre gånger för att förstå. Men det kan vara ganska jobbigt men tanke på den småtta segheten filmen har. Sedan kan man inget annat än älska eftertexterna när Stones klassiker Street Fighting Man dök upp mitt sådär, fantastiskt, och så brittiskt. Fick man aldrig veta hut av i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste filmen jag såg var Click, den nya filmen med Adam Sandler. Han spelar en arkitekt som har svårt att få tiden att räcka till både arbetet och familjen. Så drar han för att köpa en universal-fjärrkontroll, men den han får kan kontrollera hans värld. Så han kan t.ex. spola framåt, skippa kapitel osv.

Rolig film, men långt ifrån Sandlers bästa.

Sitter och glor på JFK just nu, det är en jävligt bra film. Har kommit halvvägs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter och glor på JFK just nu, det är en jävligt bra film. Har kommit halvvägs.

Även jag har kollat på JFK. Och håller med om att det är en bra film. Den sätter verkligen griller i huvudet på en, med all fakta som dom lägger fram så börjar man faktist tvivla på att Oswald var den enda skytten... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A Beautiful Mind, mycket bra. :P

Är det inte den med Jim Carrey? När hans fd tjej får ngn slags "glöm-bort-personen-terapi"?

Om jag inte tänker helt bortom flötet, så var den sådär... Ngt seg. Inte en av de bästa filmerna med Jim Carrey.

Cable gay däremot är jävligt kul!! :P

(Är inte så mkt för romantiska filmer, speciellt inte romantiska komedier ^_^ )

Senast sedda filmen för mig är fortfarande den jättedåliga Bang bang orangutang.

Är nog dax för film igen...kanske redan ikväll. Ska se om inte mamma har köpt ngt nytt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte den med Jim Carrey? När hans fd tjej får ngn slags "glöm-bort-personen-terapi"?

Om jag inte tänker helt bortom flötet, så var den sådär... Ngt seg. Inte en av de bästa filmerna med Jim Carrey.

Cable gay däremot är jävligt kul!! :P

(Är inte så mkt för romantiska filmer, speciellt inte romantiska komedier ^_^ )

Senast sedda filmen för mig är fortfarande den jättedåliga Bang bang orangutang.

Är nog dax för film igen...kanske redan ikväll. Ska se om inte mamma har köpt ngt nytt. :P

http://www.imdb.com/title/tt0338013/

http://www.imdb.com/title/tt0268978/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...