Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

Åh den har jag alltid velat se. De visade en dokumentär om muren igår ur ett kaninperspektiv som var ganska intressant. Tydligen bodde det jättemånga kaniner i den döda zonen innanför muren på öst-sidan.

Åh! Det måste ha varit "Kanin aus Berlin" dem repriserade, den visades nån gång i förra veckan också och då såg jag den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg just The Boondock Saints för hundrafemtioelfte gången, mycket bra film som den här gången förtjänade att brännas på en permanent skiva. :confused:

Om det är någon som inte har sett filmen så tycker jag att denne person bör göra det snarast. Det är inte många filmer som jag ser flera gånger om, men den här har jag sett måånga gånger!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag såg jag Woody Allens rätt så nya film Whatever Works.

Som så många gånger förrut med Woody Allen så handlar det om en komplex äldre man som en betydligt yngre flicka blir kär i. Ofta är mannen Allen själv och flickan Scarlett Johanson, men här är det Larry David som har huvudrollen. Han passar otroligt bra!

post_1137052_0.jpg

Filmen är mest dialog rakt igenom och filosoferar kring ämnen som religion, kärlek och mänskligt beteende. Mycket cynisk humor men ändå feel-good. Ganska udda film men ganska standrad för Woody Allen.

Rekommenderas!

Trailer:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag såg jag Woody Allens rätt så nya film Whatever Works.

Som så många gånger förrut med Woody Allen så handlar det om en komplex äldre man som en betydligt yngre flicka blir kär i. Ofta är mannen Allen själv och flickan Scarlett Johanson, men här är det Larry David som har huvudrollen. Han passar otroligt bra!

post_1137052_0.jpg

Filmen är mest dialog rakt igenom och filosoferar kring ämnen som religion, kärlek och mänskligt beteende. Mycket cynisk humor men ändå feel-good. Ganska udda film men ganska standrad för Woody Allen.

Rekommenderas!

Trailer:

Woody Allen äcklar mig. Men jag funderar ändå på att se Vicky Cristina Barcelona.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag såg jag Woody Allens rätt så nya film Whatever Works.

Som så många gånger förrut med Woody Allen så handlar det om en komplex äldre man som en betydligt yngre flicka blir kär i. Ofta är mannen Allen själv och flickan Scarlett Johanson, men här är det Larry David som har huvudrollen. Han passar otroligt bra!

Filmen är mest dialog rakt igenom och filosoferar kring ämnen som religion, kärlek och mänskligt beteende. Mycket cynisk humor men ändå feel-good. Ganska udda film men ganska standrad för Woody Allen.

Rekommenderas!

Trailer:

Hm, intressant! Har du sett Curb Your Enthusiasm? Jag har läst att 'Whatever Works' "är som en filmatiserad version av CyE, fast sämre" (inget ordagrant citat).

Woody Allen äcklar mig. Men jag funderar ändå på att se Vicky Cristina Barcelona.

Gör't, den är väldigt fin.

Såg Metropia i förrgår, Tarik Salehs dystopiska framtids-film noir. Handlar om ett sargat Europa år 2024, i en värld då oljan tagit slut. Affärsmannen och ägaren av multikonglomeratet (jag vet inte vad ett multikonglomerat är, men det känns som att det är ett ord som passar in i sammanhanget) Trexx - Ivan Bahn - har köpt Europas 48 tunnelbanenät, och världsdelens gränserna håller på att luckras upp. Samtidigt har han med hjälp av mjällschampot Dangst full kontroll över invånarnas innersta tankar.

Scheisse, sjukt jäkla bra var den. Gå och se, när den väl kommer ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Metropia i förrgår, Tarik Salehs dystopiska framtids-film noir. Handlar om ett sargat Europa år 2024, i en värld då oljan tagit slut. Affärsmannen och ägaren av multikonglomeratet (jag vet inte vad ett multikonglomerat är, men det känns som att det är ett ord som passar in i sammanhanget) Trexx - Ivan Bahn - har köpt Europas 48 tunnelbanenät, och världsdelens gränserna håller på att luckras upp. Samtidigt har han med hjälp av mjällschampot Dangst full kontroll över invånarnas innersta tankar.

Scheisse, sjukt jäkla bra var den. Gå och se, när den väl kommer ut.

Den är svensk dessutom! Detta är en film som jag har väntat på, så jag ska lätt se den. Går den eller kommer den gå på bio? Enligt imdb har den inte kommit ut ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är svensk dessutom! Detta är en film som jag har väntat på, så jag ska lätt se den. Går den eller kommer den gå på bio? Enligt imdb har den inte kommit ut ännu.

Den kommer på bio, och har svensk premiär den 23 november, i samband med Stockholms Filmfestival. Jag har intervjuat regissören och håller på att skriva en artikel om'et, och var därför på en förhandsvisning för "de som jobbat med filmen". Kändes... VÄLDIGT stort.

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, intressant! Har du sett Curb Your Enthusiasm? Jag har läst att 'Whatever Works' "är som en filmatiserad version av CyE, fast sämre" (inget ordagrant citat).

Gör't, den är väldigt fin.

Såg Metropia i förrgår, Tarik Salehs dystopiska framtids-film noir. Handlar om ett sargat Europa år 2024, i en värld då oljan tagit slut. Affärsmannen och ägaren av multikonglomeratet (jag vet inte vad ett multikonglomerat är, men det känns som att det är ett ord som passar in i sammanhanget) Trexx - Ivan Bahn - har köpt Europas 48 tunnelbanenät, och världsdelens gränserna håller på att luckras upp. Samtidigt har han med hjälp av mjällschampot Dangst full kontroll över invånarnas innersta tankar.

Scheisse, sjukt jäkla bra var den. Gå och se, när den väl kommer ut.

Damn, det där låter verkligen intressant. Jag längtar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den kommer på bio, och har svensk premiär den 23 november, i samband med Stockholms Filmfestival. Jag har intervjuat regissören och håller på att skriva en artikel om'et, och var därför på en förhandsvisning för "de som jobbat med filmen". Kändes... VÄLDIGT stort.

Fräckt! Vad tyckte du om storyn? Har läst lite olika åsikter om den, men mycket att den inte är så originell.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fräckt! Vad tyckte du om storyn? Har läst lite olika åsikter om den, men mycket att den inte är så originell.

Nja, premissen är väl rätt '1984'. Men det är å andra sidan inte för storyn man ser filmen - filmupplevelsen i sig är väldigt mäktig, och den sitter kvar och gror i huvudet väldigt länge. Det hjälper om man har ett uns avighet gentemot storföretag och konsumism.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, premissen är väl rätt '1984'. Men det är å andra sidan inte för storyn man ser filmen - filmupplevelsen i sig är väldigt mäktig, och den sitter kvar och gror i huvudet väldigt länge. Det hjälper om man har ett uns avighet gentemot storföretag och konsumism.

Vilken tidning skriver du för btw?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Woody Allen äcklar mig. Men jag funderar ändå på att se Vicky Cristina Barcelona.

Haha! Varför äcklar han dig, jag tycker han är ganska älskvärd?

---

Fredagmyskväll med Funny People! Något så ovanligt som en hyfsat gripande amerikansk komedi, det lutade faktiskt åt toppbetyg men sen stannade VLC och vi insåg att det var CD1 som var slut. Med ett schyst avslut hade det räckt där tycker jag men filmen rullade på och det blev sammanlagt en riktigt trevlig upplevelse ändå. Avslöjar inget om karaktärerna eller handligen men i cast list hittar ni bla Adam Sandler, Seth Rogen, Jonah Hill, Jason Schwartzman (för mig känd från Bored to Death), Eminem, RZA (Wu-Tang Clan), samt massa andra hollywoodskådespelare som spelade sig själva.

funny-people-poster_1137447_0.jpg

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att han alltid skriver roller åt sig själv där han spelar mot kvinnor som han kunde vara farfar åt. Och att han gifte sig med sitt ex barn.

Jag har inget problem med något av det nämnda. Visst är det komiskt att han skriver gubbsjuka roller, men det är ju fortfarande fina filmer. Det gör mig heller inte om han om han har ett perverst privatliv... Roman Polanski har sex med barn, hindrar det honom från att göra bra film? :)

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inget problem med något av det nämnda. Visst är det komiskt att han skriver gubbsjuka roller, men det är ju fortfarande fina filmer. Det gör mig heller inte om han om han har ett perverst privatliv... Roman Polanski har sex med barn, hindrar det honom från att göra bra film? :)

Iofs, men Polanski gör inte filmer om när han har sex med barn, så man slipper tänka på det när man ser en film av honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gone In 60 Seconds (1974)

Filmen handlar om en man och hans gäng som ska stjäla 48 bilar åt en mäktig knarklangare. Mycket krascher, dock endast en biljakt, som är cirka 40 minuter lång! Riktigt härlig film, mycket roliga bilar med också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2012

Måste tyvärr säga att jag blev riktigt besviken, hade helt klart för höga förväntningar när jag satte mig i biosalongen idag. Om filmen hade varit lika bra som dess effekter så skulle det kunnat vara den bästa film som någonsin gjorts........men icke!

Här går hela j*vla jorden under (antar att det inte är en spoiler då det inte borde undgått någon vid det här laget? annars my bad) och ändå har de tid att slänga in skämt mitt i det....Vem f*n skämtar då? På tok för mycket klara sig i sista sekund-scener också....och slutet, my gosh, slutet.......

Världens största och bästa båt som ska rädda mänskligheten kan alltså inte starta pga. att en el-kabel sitter fast i kugghjulen till en dörr? visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg det här, en el-kabel håller alltså på att ta död på mänskligheten. När dock dörren slås igen så startas världens största propeller upp på ca. 1-2 sekunder och båtj*veln rör sig smidigare än våran bryggbåt. Usch och fy!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2012

Måste tyvärr säga att jag blev riktigt besviken, hade helt klart för höga förväntningar när jag satte mig i biosalongen idag. Om filmen hade varit lika bra som dess effekter så skulle det kunnat vara den bästa film som någonsin gjorts........men icke!

Här går hela j*vla jorden under (antar att det inte är en spoiler då det inte borde undgått någon vid det här laget? annars my bad) och ändå har de tid att slänga in skämt mitt i det....Vem f*n skämtar då? På tok för mycket klara sig i sista sekund-scener också....och slutet, my gosh, slutet.......

Världens största och bästa båt som ska rädda mänskligheten kan alltså inte starta pga. att en el-kabel sitter fast i kugghjulen till en dörr? visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg det här, en el-kabel håller alltså på att ta död på mänskligheten. När dock dörren slås igen så startas världens största propeller upp på ca. 1-2 sekunder och båtj*veln rör sig smidigare än våran bryggbåt. Usch och fy!

Det jag, och även flera andra, inte förstår med den här filmen är hur i helvete gör man en film om jordens undergång?

Hur lång kan filmen vara? 2 timmar?

Alltså, en 2 timmar lång film om hur några människor försöker överleva JORDENS (läs >_JORDENS_<) undergång? Hur går det ihop?

Ja visst, jag klarar av att se typ zombie filmer eller nån annan film i det stuket för då har man ju nått att göra en plot på eller hur? Men en film om när Jorden går under? Tycker det inte finns så mycket att göra film av här precis!

Är det inte lättare att göra en 5 minuter lång film där man får se en komet flyga in i Jorden och spränga fanskapet i småbitar, det blir grymt mycket lättare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...