Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

Fredagmyskväll med Funny People! Något så ovanligt som en hyfsat gripande amerikansk komedi, det lutade faktiskt åt toppbetyg men sen stannade VLC och vi insåg att det var CD1 som var slut. Med ett schyst avslut hade det räckt där tycker jag men filmen rullade på och det blev sammanlagt en riktigt trevlig upplevelse ändå. Avslöjar inget om karaktärerna eller handligen men i cast list hittar ni bla Adam Sandler, Seth Rogen, Jonah Hill, Jason Schwartzman (för mig känd från Bored to Death), Eminem, RZA (Wu-Tang Clan), samt massa andra hollywoodskådespelare som spelade sig själva.

Jag såg också denna film igår. Många människor gillar inte Adam Sandlers typ av humor och inte heller därför hans filmer. Men ni som känner så ska verkligen inte vara avskräckta för att se denna film. Detta är inte den typiska "Adam Sandler"-filmen, den har nämligen en dos av seriösitet och humorn kommer istället i andra hand och känns inte lika tramsig, även fast det är väligt mycket penis-skämt. Filmen har också en viktig poäng.

Den var lång, men jag tyckte det var bra för jag ville inte sluta titta.

Men en grej som var störande var att jag hela tiden fick för mig att det handlade om Adam Sandler och inte hans roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inglourious Basterds(2009)

basterds_1138595_0.jpg

Jag har alltid gillat Quentin Tarantinos filmer och Inglourious Basterds är inget undantag, jag ska inte avslöja nåt om handlingen i filmen, jag tycker istället det här är en film man bara måste se och är det bästa jag har sett hittills i år, jag älskar den och den kommer självklart få en plats bland mina favoritfilmer!

SE DEN!

10 av 10 - Inget snack om den saken!

Redigerad av SimonJ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Princess.

En riktigt gripande dansk animerad film.

Har inte sett hela filmen... den går på tvåan. Började se den när den gått ett tag, och den är inte riktigt slut ännu. Men jag ville skriva lite om den. Verkligen snygg stil, och så att de blandar de animerade delarna med filmsekvenser från en hemmakamera, som ska föreställa huvudpersonen (i de animerade delarna) filmar.

http://www.imdb.com/title/tt0419073/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg precis klart Änglar och demoner. Den var bra! Såg den utan undertexter så det var några få saker jag inte uppfattade, men det påverkade ingenting.

Jag tycker att den första filmen (kommer inte på vad den heter just nu?) var bättre, dock. Där fick jag tänka mer själv, och det var mer spännande att se än när de jagar en bomb, som nu. Bra och sevärd, hur som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(500) DAYS OF SUMMER

Såg den i torsdags. Handlar om Tom, som träffar den nya receptionisten, Summer, på kontorsjobbet han egentligen inte gillar. Tom faller pladask när han upptäcker att de båda lyssnar på The Smiths, och tror att hon är lösningen på alla hans problem. Filmen handlar om deras 500 dagar tillsammans. Zooey Deschanel är typ dessutom efter Natalie Portman världens vackraste kvinna. Stört bra soundtrack. Rolig, varm, och rekommenderas djupt om du vill mysa ner i en biofåtölj och glömma höstmörkret i en och en halv timme.

Verkar sjukt mysig! Har den gått upp i Stockholm redan?

500 Days Of Summer. Sjukt mysig och typ romantisk dramakomedi. Handlar om Tom som tror sig hittat kvinnan i sitt liv, men det är inte så enkelt.

Jag såg den ikväll. Jag hade rätt höga förväntningar och de uppfylldes tyvärr inte, förmodligen för att jag förväntade mig fel saker. Jag ville ha en mysig kärlekshistoria bara, varför måste det innehålla en komplex tjej som byggt upp inre murar för att skydda sig själv? Tyckte inte om Zoey Deschanel så mycket heller, tyckte inte riktigt hon passade i rollen (men så störde jag mig på rollen också, kan ha med det att göra). Men totalt sett var ju ändå väldigt mysig, om än lite klyschig, vilket de i vissa scener spelade på men inte riktigt kom undan med i andra.'

Fast fan vad negativ jag låter då. Jag tyckte ju faktiskt om den.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Paul Blart: Mall Cop

Tjock, ständigt hungrig och klumpig kille failar att bli polis och är istället överseriös som vakt på ett varuhus. En dag tar gäng dumma skurkar med en "smart" ledare några personer (varav en är en tjej som den tjocka vakten är lite betuttad i) i gisslan inne på varuhusets bank. Den klumpige och tjocka killen ser det som sin uppgift att deala med skurkarna. Typ.

Sjukt B film, och bara den svenska översättningen "Snuten i varuhuset" fick mig nästan att vilja kräkas... Men vi gav den en chans i alla fall, och vafan, den var lite smårolig trots allt. "Slå sig i huvudet"-humor har legat mig varmt om hjärtat sedan jag såg Ensam hemma för första gången. Så om ni gillade den sistnämnda när ni var små så kanske den här filmen är något för er.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg den ikväll. Jag hade rätt höga förväntningar och de uppfylldes tyvärr inte, förmodligen för att jag förväntade mig fel saker. Jag ville ha en mysig kärlekshistoria bara, varför måste det innehålla en komplex tjej som byggt upp inre murar för att skydda sig själv? Tyckte inte om Zoey Deschanel så mycket heller, tyckte inte riktigt hon passade i rollen (men så störde jag mig på rollen också, kan ha med det att göra). Men totalt sett var ju ändå väldigt mysig, om än lite klyschig, vilket de i vissa scener spelade på men inte riktigt kom undan med i andra.'

Fast fan vad negativ jag låter då. Jag tyckte ju faktiskt om den.

Jag blev också irriterad på hennes karaktär, speciellt i slutet, men jag tycker inte att det gjorde filmen sämre, snarare

bättre. Jag blev engagerad i filmen och jag tyckte verkligen synd om Tom :o

Paul Blart: Mall Cop

Tjock, ständigt hungrig och klumpig kille failar att bli polis och är istället överseriös som vakt på ett varuhus. En dag tar gäng dumma skurkar med en "smart" ledare några personer (varav en är en tjej som den tjocka vakten är lite betuttad i) i gisslan inne på varuhusets bank. Den klumpige och tjocka killen ser det som sin uppgift att deala med skurkarna. Typ.

Sjukt B film, och bara den svenska översättningen "Snuten i varuhuset" fick mig nästan att vilja kräkas... Men vi gav den en chans i alla fall, och vafan, den var lite smårolig trots allt. "Slå sig i huvudet"-humor har legat mig varmt om hjärtat sedan jag såg Ensam hemma för första gången. Så om ni gillade den sistnämnda när ni var små så kanske den här filmen är något för er.

Jag tyckte den filmer var helskön! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Paul Blart: Mall Cop

Tjock, ständigt hungrig och klumpig kille failar att bli polis och är istället överseriös som vakt på ett varuhus. En dag tar gäng dumma skurkar med en "smart" ledare några personer (varav en är en tjej som den tjocka vakten är lite betuttad i) i gisslan inne på varuhusets bank. Den klumpige och tjocka killen ser det som sin uppgift att deala med skurkarna. Typ.

Sjukt B film, och bara den svenska översättningen "Snuten i varuhuset" fick mig nästan att vilja kräkas... Men vi gav den en chans i alla fall, och vafan, den var lite smårolig trots allt. "Slå sig i huvudet"-humor har legat mig varmt om hjärtat sedan jag såg Ensam hemma för första gången. Så om ni gillade den sistnämnda när ni var små så kanske den här filmen är något för er.

Jag tyckte den filmen var helskön! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Carter på Stockholms filmfestival. En kompis, som hade intervjuat regissören och hade fribiljetter bjöd med mig och då tackar man ju inte nej!

Filmen är en dokumentär om rapparen Lil Wayne, en snubbe som verkligen skulle platsa i tråden "Varför skrattar du åt hiphop?" Han har diamanter som tänder, röker gräs dygnet runt och har alltid en mugg i handen med läsk och hostmedicin i sig. Jag gillar dessvärre inte hans musik så mycket men han har helt klart en fascinerande karriär.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drag me to Hell

Christine Brown är en ambitiös bankman. Allt i hennes liv går i rätt riktning just nu. Hon har en kille som älskar henne och hon om allt går som det ska kommer hon att utnämnas till biträdande avdelningschef. Bara hon vågar visa att hon är tillräckligt tuff, så är jobbet hennes.

Då den mystiska gamla damen, fru Ganush, uppsöker banken för att be om anstånd med ett förfallet lån, blir det Christines uppgift att fatta det svåra beslutet om anstånd ellerej. Christine vet vad hennes chef förväntar sig av henne, men nekar hon fru Ganush anstånd kommer damen att vräkas från sitt hem. Christine väljer sin karriär före sitt samvete. I sin förtvivlan och vrede förbannar den gamla damen henne att brinna i helvetet i allevighet.

Mycket snart tvingas Christine inse att fru Ganush förbannelse inte bara var tomt prat av en stollig tant, utan onda krafter verkar för att driva henne till bristningsgränsen och en evig förbannelse.

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

Som DN skriver:

"Ytterst få filmer lyckas framkalla både skratt och kalla kårar utan att bli larviga".

den är faktiskt en riktigt rolig rulle med sina bisarra och överdrivna scener. Helt klart sevärd för er som inte sett den...

Martyrs

En liten flicka hittas i ett slakthus efter att ha varit försvunnen i över ett år. Flickan förs till sjukhus, men är oförmögen att tala om det hon varit med om. Efter en tid lyckas hon dock bilda en oerhört stark vänskap med en annan flicka, Anna, som hon träffar på sjukhuset. 15 år passerar och vi hamnar i ett öde hus i skogen där vi får se en okänd, till synes galen, kvinna brutalt mörda en oskyldig familj. Efter det onda dådet använder kvinnan telefonen, och den som svarar i andra änden är Anna..

---------------------------------------------------o------------------------------------------------------

Tyckte den var lite trög i början, handlingen var lite knepig. Antagligen för att jag har blivit så hjärntvättad av alla amerikanska filmer så jag blivit kritisk mot andra filmer. Men REC visade mig att för första gången att det finns andra som med kan göra bra film, och nu har jag fått det bevisat för mig ytterligare en gång. Tycker absolut att ni skall ta en titt på denna film.

http://www.youtube.com/watch?v=ZNM9kKo4JNU

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Martys är den värsta/bästa ångestfilm jag har sett i hela mitt liv. Väldigt bra, men fyfan vad dåligt jag mådde av den.

Tyckte inte den var så hemsk. Familjescenen i början där var ganska hemsk dock. Vad tycker du var så hemskt med den?

Du kanske menar att du känner ångesten som man kan ha vara

inlåst så länge

? Där fick jag lite ångest i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tyckte inte den var så hemsk. Familjescenen i början där var ganska hemsk dock. Vad tycker du var så hemskt med den?

Du kanske menar att du känner ångesten som man kan ha vara

inlåst så länge

? Där fick jag lite ångest i alla fall.

Vet inte riktigt vad jag ska svara, men det var så mycket ångest i filmen, man kan ju jämföra med Saw t.ex. då man bara sitter och skrattar och gottar sig i eländet.

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Watchmen igår.

Jag gillade den verkligen. Vad själva filmen beträffar så ur ett estetiskt perspektiv var den fucking gorgeous. Vissa scener och deras specialeffekter var extremt imponerande vilket är ett stort plus för det visade hur mycket tid de verkligen lagt ner på det. Jag tyckte att vissa skådespelarinsatser var ganska lama, speciellt hos hjälten med glasögonen. Fast det hörde nog till att karaktärerna var rätt platta. Själva historien var sjukt jävla bra. Verkligen sjukt bra. Det var mycket saker som fångade min uppmärksamhet genom filmen. Hur t ex alla hjältar inte är några förebilder alls och det inte för att "de bara är mänskliga" utan just för att de knappt känns mänskliga. Rorschach är parodi på film noir-genrén, dr. manhattan har ingen kontakt med mänskligheten, Nite Owl II har ingen personlighet och Silk Spectre försöker bara göra sin mor till lags. Alla deras handlingar reflekterar deras psyke vilket i slutändan stjälper mer än det hjälper. Sen var slutet härligt bittersött och tänkvärt.

8/10

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Watchmen igår.

Jag gillade den verkligen. Vad själva filmen beträffar så ur ett estetiskt perspektiv var den fucking gorgeous. Vissa scener och deras specialeffekter var extremt imponerande vilket är ett stort plus för det visade hur mycket tid de verkligen lagt ner på det. Jag tyckte att vissa skådespelarinsatser var ganska lama, speciellt hos hjälten med glasögonen. Fast det hörde nog till att karaktärerna var rätt platta. Själva historien var sjukt jävla bra. Verkligen sjukt bra. Det var mycket saker som fångade min uppmärksamhet genom filmen. Hur t ex alla hjältar inte är några förebilder alls och det inte för att "de bara är mänskliga" utan just för att de knappt känns mänskliga. Rorschach är parodi på film noir-genrén, dr. manhattan har ingen kontakt med mänskligheten, Nite Owl II har ingen personlighet och Silk Spectre försöker bara göra sin mor till lags. Alla deras handlingar reflekterar deras psyke vilket i slutändan stjälper mer än det hjälper. Sen var slutet härligt bittersött och tänkvärt.

8/10

Har du läst den grafiska novellen? Din recension passar in väldigt bra på den också, jag borde se filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...