Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

Wazzup bitches?!

Nu börjar det ju tragiskt nog röra sig mot hösten, på gott och ont, och med detta innebär det ju självklart att det kommer bli en hel del film-tittande. Därför undrar jag om det är några som har några bra tips på riktigt, riktigt sköna skräckrullar? Jag och mina vänner är väldigt förtjusta i denna genre och har sett mängder med skräckisar nu de senaste åren.

Några av mina favoriter som jag kan nämna nu på rak arm är;

REC

White Noise

Instängd

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wazzup bitches?!

Nu börjar det ju tragiskt nog röra sig mot hösten, på gott och ont, och med detta innebär det ju självklart att det kommer bli en hel del film-tittande. Därför undrar jag om det är några som har några bra tips på riktigt, riktigt sköna skräckrullar? Jag och mina vänner är väldigt förtjusta i denna genre och har sett mängder med skräckisar nu de senaste åren.

Några av mina favoriter som jag kan nämna nu på rak arm är;

REC

White Noise

Instängd

Är du ute efter bra film eller filmer som kanske inte är jäääättebra men är läskiga?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du ute efter bra film eller filmer som kanske inte är jäääättebra men är läskiga?

Hm, om filmen är bra överlag är ju det givetvis det bästa. Men låt oss säga såhär då; filmen ska helst vara riktigt läskig och tillräckligt bra för att du ska orka att se klart den.

Och för er andra 'skräck-freaks' kan jag tipsa om den kommande filmen Paranormal Activity. Den senaste av alla filmer som velat kopiera Blair Witch Project, men denna ser på förhand riktigt creepy ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, om filmen är bra överlag är ju det givetvis det bästa. Men låt oss säga såhär då; filmen ska helst vara riktigt läskig och tillräckligt bra för att du ska orka att se klart den.

Och för er andra 'skräck-freaks' kan jag tipsa om den kommande filmen Paranormal Activity. Den senaste av alla filmer som velat kopiera Blair Witch Project, men denna ser på förhand riktigt creepy ut.

Verkar mycket intressant men gillar inte trailers där man ser hur publiken reagerar, det verkar så uppgjort.

Men iallafall något att se fram emot =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Män Som Hatar Kvinnor

Hum, bra skådisar och spännande, men man måste ha läst boken innan (vilket jag gjort). Man får inte mycket förklarat för sig och filmen hoppar frammåt väldigt mycket och väldigt ofta. Mycket som fanns med i boken kom inte med i filmen och vice versa.

7/10

Jag tyckte inte vid något tillfälle att det var något som behövde närmare förklaringar och jag hade inte ens läst om boken innan jag såg filmen.

---

Senaste filmen jag såg var Beck - i stormens öga. Det var en riktigt bra film, det var inte en beckfilm dock, inte alls. Tycker absolut att den funkade som fortsättning på beckserien dock, bara roligt att den utvecklas.

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stand By Me

Unable to grasp the fact of his brother's death, Gordie Lachance feels compelled to travel with three friends to see a dead body that has been found near the railroad tracks.

Riktigt tårdrypare ifall man är i rätt stämning. River Phoenix gör den förmodligen bästa rollen någonsin av en person under 20 också, brutalt duktig var han! Jag brukar avsky barnskådespelare men i Stand By Me så är de flesta verkligen hur bra som helst (visserligen så är de väl runt 13-14 men ändå).

Har förövrigt upptäckt att jag har tågfobi, jag var tvungen att pausa under broscenen för att det blev för mycket! :lol:

4,5/5, rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mary Shelley's Frankenstein (1994)

Jag har hört mycket bra om den här filmatiseringen men det här tycker jag var riktigt dåligt. Storyn har jag inte mot. Det stämmer rätt bra med boken och Robert De Niro gör ett aldeles utmärkt monster. Men sättet som det hela är ihopsatt är vad jag inte riktigt gillar likaså valet av skådespelare. Och jag tycker att de slösade bort Helena Bonham Carter. Ärligt talat, hon ser ut som Frankensteins brud och så rakar de huvudet på henne och gör hennes hy mörkare när hon blir ett monster?

Kenneth Branagh borde hålla sig till Shakespeare.

5/10

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Full Metal Jacket

Kan någon förklara vad poängen med den här filmen är?:angry: För mig var filmen såhär:

De blev hårt trillade, en tjockis fuckade ur och sköt lite, de tramsade runt lite i Vietnam och kollade jättelänge på en konstig vietnamesisk brud som låg och led på golvet.

Wtf, liksom? Var det något jag totalmissade eftersom jag satt och pratade med en vän samtidigt som jag såg den?

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det något jag totalmissade eftersom jag satt och pratade med en vän samtidigt som jag såg den?

Typ. Filmen har inte något direkt högt underhållningsvärde, däremot visar den väldigt bra en annan sida av krig som många krigsfilmer missar. Det är t.ex mindre fokus på striderna och mer på hur de olika soldaterna påverkas av kriget och träningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Full Metal Jacket

Kan någon förklara vad poängen med den här filmen är?:angry: För mig var filmen såhär:

De blev hårt trillade, en tjockis fuckade ur och sköt lite, de tramsade runt lite i Vietnam och kollade jättelänge på en konstig vietnamesisk brud som låg och led på golvet.

Wtf, liksom? Var det något jag totalmissade eftersom jag satt och pratade med en vän samtidigt som jag såg den?

Fokusera inte på handlingen. Fokusera på karaktärerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Full Metal Jacket

Kan någon förklara vad poängen med den här filmen är?:angry: För mig var filmen såhär:

De blev hårt trillade, en tjockis fuckade ur och sköt lite, de tramsade runt lite i Vietnam och kollade jättelänge på en konstig vietnamesisk brud som låg och led på golvet.

Wtf, liksom? Var det något jag totalmissade eftersom jag satt och pratade med en vän samtidigt som jag såg den?

Om du har någon timme att döda så:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såg Patrick 1,5 igår och tja.. vad ska man säga.. ?

Jag blev extremt positivt överraskad. Jag förväntade mig en svensk PK-film med stor vikt på homosexualitet men istället så fokuserade den knappt alls på huvudpersonernas sexualitet utan på frustrationen barnlösa par och soc-barn känner när de är fast i den svenska byråkratin. Dessutom tyckte jag den var väldigt välgjord, fint filmad och bra spelad också så jag ger den en 8/10! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trippelpost? Så vill jag inte ha det egentligen. Ni får börja se mer film, go'vänner.

Oh, well. Var i videobutiken idag och hittade äntligen ett hyrex av Kenneth Branaghs "Hamlet" från -96. Vissa säger att det är en av de bästa filmatiseringar som gjorts av just denna pjäs och utan att ha sett så många andra håller jag nog med. Det finns tre anledningar till att jag tyckte om den så speciellt mycket: dels är det för att skådespelarna betonar och lyfter fram saker som blir grumligt när man läser pjäsen på papper och dels för att varje replik är med, precis som Shakespeare skrev det. Den tredje bra saken är att scenografin och bilderna är extremt estetiskt tilltalande men problemet med detta är att det ibland överskuggar dialogen så att istället för att lyssna på vad som sägs så tittar man på det som händer. Fast det kan också vara en bra sak också då vissa fraser är rätt okända för någon som lever på 2000-talet så det underlättar ibland att se det i bild.

Overall, en extremt bra film av en extremt bra pjäs. Alla som vill insupa en av historiens mest omtalade, citerade och spelade pjäser borde hyra den i närmsta videobutik!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Final Destination 3D sedd. Ett "nja" är vad den får. Visserligen underhållande om man gillar brutala filmer, och 3D är grymt coolt... Men upplägget blir rätt löjligt, filmen är inte särskilt skrämmande imo och slutet var riktigt uselt.

Summan av kardemumman: storyn är trist men effekterna är fantastiska.

Btw, om ni ska se filmen, se inte trailern! Säkert hälften av alla sätt som folk dör på visas i trailern, helt sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Final Destination 3D sedd. Ett "nja" är vad den får. Visserligen underhållande om man gillar brutala filmer, och 3D är grymt coolt... Men upplägget blir rätt löjligt, filmen är inte särskilt skrämmande imo och slutet var riktigt uselt.

Summan av kardemumman: storyn är trist men effekterna är fantastiska.

Btw, om ni ska se filmen, se inte trailern! Säkert hälften av alla sätt som folk dör på visas i trailern, helt sjukt.

Såg du på bio?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...