Jump to content

Flyff: Fly For Fun | MMORPG


StellHell
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Galanet hostar servrarna om jag har uppfattat det rätt, Aeonsoft utvecklar spelet och gpotato vet jag inte riktigt. Kanske bara är ett marknadsnamn? Eller så kanske Gpotato symboliserar galanet och Aeonsoft tillsammans.

Skulle tippa på att Gpotato är utgivare.

Duuh, såg inte att det fanns en till sida.

Redigerad av Lajnux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hello there everyone!

We thought we'd take some time to address many of the player questions and concerns regarding the recently announced changes to version 9. Our apologies if your questions have no been answered here, but we will do our best to get you an answer if the question is fitting.

We will start with the announced changes, and then go into other things that players may not know of yet.

All channels of all currently existing realms will be converted to PVE (Non-PK)

Yes, we have made a bit of a change, and we understand that there is some major concerns regarding the changes, but allow us to explain a bit. Unfortunately, due to the changes that Aeonsoft has made to the new PK system, it is not currently possible to offer both a PK and PVE channel server. As a result, we have chosen to make all current servers a PVE server and open a new PK server.

Changes that affect the PVE Server:

  • There will no longer be Kill Stealing

  • There will no longer be PK anywhere.

  • Duel anywhere will remain.

  • Kern and Glaphan will become 3 channel servers.

    Changes that affect the new PK Server:
    • The No PK allowed message will now only be shown 1 time when applicable.

    • The New PK server will be a 3 channel PK server.

    • Damage Reduction will be adjusted, in an update SOON (not this maintenance). The developers are looking into restoring damage reduction.
      • The glow system will be modified to provide a combination of both v7 glows, and V9 glows. We will have more information and screenshots as we get closer to the implementation of these changes which will be on October 18th.

      • Pet EXP – Currently when you put a pet away, you lose 10 minutes worth of pet exp. This has now been adjusted to 1 minute when putting away pets.

      • Item drop looting timer is being increased from 5 to 7 seconds.

        • Music will be fixed so that it changes as you play the game, level up, and die.

        • Adjusted the tooltip error of the buff Geburah Tiphreth which said the user had a 500% increased attack speed.

        • Angels now have names and descriptions.

        • The PK Redemption quest now has a name and appears in your quest log.

        • The Priest of Confession now displays the appropriate text when talking to him while red from PK.

        Coming in the near future:

        The Developers are looking to bringing back the following things in a future update:

        Please note that this is not definite.

        [*] Party dueling.

        [*] Consequence free PK Arena (South of SM, like S4 Arena from V7).

        [*] Visible Player Levels.

        [*] A Pet Revive Item.

        Things that are not currently changing:

        [*] Deleveling – Sorry, it’s not going away at this time.

        [*] Skills – Sneaker, Ice Arrow, and Ice Missile will continue to act like they currently are.

        [*] Knockback changes.

        [*] "Berserker mode” when at low hp.

        [*] Pet Hp loss – this will continue at the same rate.

        Jag noterade att Delevel är kvar, men jag säger som jag sa till Lajjan: "Jag blir nöjd om PK försvinner, för delevel lär man inte märka av när man slåss mot mobs, man dör ju nästan aldrig."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att jag läst att dom får poäng när man själv får poäng eller nåt, fortsätt bara med tränningen så tror jag den borde kläckas

Njae, man ska mata den, och för att få mat måste man gå till pet tamer och ge honom QI, ju bättre mitt QI är desto mer pet food får jag.

Sedan när ägget är kläckt kommer djuret tappa ett HP i sekunden så jag måste mata honom hela tiden för att han inte ska dö. Om han skulle dö så är han borta för alltid. Känns inte riktigt värt det, jag behåller antingen ägget lite trevligt studsandes bredvid mig eller så säljer jag. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njae, man ska mata den, och för att få mat måste man gå till pet tamer och ge honom QI, ju bättre mitt QI är desto mer pet food får jag.

Sedan när ägget är kläckt kommer djuret tappa ett HP i sekunden så jag måste mata honom hela tiden för att han inte ska dö. Om han skulle dö så är han borta för alltid. Känns inte riktigt värt det, jag behåller antingen ägget lite trevligt studsandes bredvid mig eller så säljer jag. :mellow:

1 hp/sec? har han runt 100-500 hp eller nåt så är det ju inte värt att slösa quest items på honom, om han inte ger något bra vill säga

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Njae, man ska mata den, och för att få mat måste man gå till pet tamer och ge honom QI, ju bättre mitt QI är desto mer pet food får jag.

Sedan när ägget är kläckt kommer djuret tappa ett HP i sekunden så jag måste mata honom hela tiden för att han inte ska dö. Om han skulle dö så är han borta för alltid. Känns inte riktigt värt det, jag behåller antingen ägget lite trevligt studsandes bredvid mig eller så säljer jag. :mellow:

Om jag fattat det rätt så ska man bara ha framme sitt Pet när man slåss, för då får den exp och liv. Man kan dismissa det, och då förlorar man 1minut av exp tid på sitt pet. Ska man styla i stan får man betala för att mata sitt pet helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1 hp/sec? har han runt 100-500 hp eller nåt så är det ju inte värt att slösa quest items på honom, om han inte ger något bra vill säga

Nej jag vet, först ska man slösa massa QI för att kläcka ägget, det krävs cirka 50 000 pet food för att kläcka ägget.

Sedan finns det en chans att djuret får stat boost efter varje level så den ger mer i stats, t ex INT. Men om den inte får det någon gång under dessa fyra/fem levlar så ger den max 5 - 6 i det stat som den är. Men om den skulle få en boost så blir den bra att ha.

Om jag fattat det rätt så ska man bara ha framme sitt Pet när man slåss, för då får den exp och liv. Man kan dismissa det, och då förlorar man 1minut av exp tid på sitt pet. Ska man styla i stan får man betala för att mata sitt pet helt enkelt.

Nej, när man har framme djuret så får den XP även om man inte slåss, det är ett visst antal xp per sekund skulle jag kunna tänka mig. Men samtidigt förlorar den liv hela tiden när man har den summoned som det heter, utanför inventory alltså. Så man måste mata den hela tiden för att hålla den vid liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag vet, först ska man slösa massa QI för att kläcka ägget, det krävs cirka 50 000 pet food för att kläcka ägget.

Sedan finns det en chans att djuret får stat boost efter varje level så den ger mer i stats, t ex INT. Men om den inte får det någon gång under dessa fyra/fem levlar så ger den max 5 - 6 i det stat som den är. Men om den skulle få en boost så blir den bra att ha.

Nej, när man har framme djuret så får den XP även om man inte slåss, det är ett visst antal xp per sekund skulle jag kunna tänka mig. Men samtidigt förlorar den liv hela tiden när man har den summoned som det heter, utanför inventory alltså. Så man måste mata den hela tiden för att hålla den vid liv.

Sjukt illa det måste kännas för dom som använder den som autolootare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menade att det här med att djuren förlorar liv hela tiden måste vara jobbigt för dom som använder sitt djur som autolooter. Men vad vet jag, det kanske bara är dom djuren man kan hitta som tappar liv.

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar, men om jag uppfattat dig korrekt rätt så är det såhär.

CS-petsen tappar inte liv, de autolootar. Så man slipper plocka själv.

Drop-pets tappar liv, och de plockar ingen loot.

Är det så du menar?

Förövrigt så har jag bestämt mig, jag ska varken sälja eller kläcka ägget, det ska få hoppa troget vid min sida. :(

Det gör ju ingen som helst nytta, det är mest för att jag tycker det ser sött ut.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu förstår jag inte riktigt hur du menar, men om jag uppfattat dig korrekt rätt så är det såhär.

CS-petsen tappar inte liv, de autolootar. Så man slipper plocka själv.

Drop-pets tappar liv, och de plockar ingen loot.

Är det så du menar?

Förövrigt så har jag bestämt mig, jag ska varken sälja eller kläcka ägget, det ska få hoppa troget vid min sida. :(

Det gör ju ingen som helst nytta, det är mest för att jag tycker det ser sött ut.

Haha. Det jag menar är att alla som använder sina djur som autolooter måste få det jobbigt eftersom att dom måste mata sina djur hela tiden då man aldrig plockar upp djuret utan har det ute hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. Det jag menar är att alla som använder sina djur som autolooter måste få det jobbigt eftersom att dom måste mata sina djur hela tiden då man aldrig plockar upp djuret utan har det ute hela tiden.

Men... Varför skulle man försöka använda sitt pet som autoloot när det inte går?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...