Jump to content

Flyff: Fly For Fun | MMORPG


StellHell
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

y4ypf8eoykm9.jpg

Woho! Level 60. Äntligen. (w00t)

zp4i37lnbpl7.jpg

Rawr, sexy girl!

c2wktc0ssmq4.jpg

Rawr, she's a nice girl!

no4klelivfz7.jpg

I AM AN ELEMENTOR! :3

Drog tre levels idag, 60, 61 och 62.

Har haft grymt tur med loot också.

Igår lootade jag Flury Suit (17 - 20M på Glaphan) samt en Intellring +4 (Kunde göra av med min gamla +2:a).

Idag lootade jag Flury Boots och 2 sunstones (900 000 each)

Nu ska jag bara skaffa Elementors lvl 75 set sedan ska jag uppgradera skiten ur den!

Next day edit: Woho! Gore Neck +6 (20-25M) yay! :huh:

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådärja... nu är jag level 33 ;P

Men jag har dock ett problem... Flurry-set kostar ju cirka 20 mil har jag hört. Jag har bara ca 450 000 :wub:

Finns det nåt sätt att tjäna pengar snabbt? (Köpa något på Item Mall och sälja In-Game?)

Om du menar cash shop så går det, att köpa något för riktiga pengar och sedan sälja in game så att man får massor med penya. Ja, det förekommer i nästan varje Private Shop så det är vanligt.

Annars förstår jag inte riktigt hur du menar, men det bästa du kan göra är att levla, för ju bättre mobs du möter desto bättre drops.

Sedan kan jag ju säga såhär, att om du ska bli en RM så spelar det ingen roll om du inte kan köpa Flury just nu, för det finns RM som är över level 60 som letar efter den suiten. När du väl fått tag på den så kommer du förmodligen aldrig byta set för att flury är det bästa set-et även för en RM har jag hört. Det är därför den är så dyr.

Edit: Kollade igenom alla set till RM och assist och helt ärligt, när jag med min assist ska bli FS RM så kommer jag också använda full Flury. För att MP Consumption -20% och Casting Speed +30% tillsammans är en oslagbar kombination som ingen annan hade, du kan heala snabbt samtidigt som du inte förlorar mycket mana. Att Flury sedan har lite sämre DEF är en helt annan sak, för det kan man fixa själv genom uppgradering och piercing.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar cash shop så går det, att köpa något för riktiga pengar och sedan sälja in game så att man får massor med penya. Ja, det förekommer i nästan varje Private Shop så det är vanligt.

Annars förstår jag inte riktigt hur du menar, men det bästa du kan göra är att levla, för ju bättre mobs du möter desto bättre drops.

Sedan kan jag ju säga såhär, att om du ska bli en RM så spelar det ingen roll om du inte kan köpa Flury just nu, för det finns RM som är över level 60 som letar efter den suiten. När du väl fått tag på den så kommer du förmodligen aldrig byta set för att flury är det bästa set-et även för en RM har jag hört. Det är därför den är så dyr.

Edit: Kollade igenom alla set till RM och assist och helt ärligt, när jag med min assist ska bli FS RM så kommer jag också använda full Flury. För att MP Consumption -20% och Casting Speed +30% tillsammans är en oslagbar kombination som ingen annan hade, du kan heala snabbt samtidigt som du inte förlorar mycket mana. Att Flury sedan har lite sämre DEF är en helt annan sak, för det kan man fixa själv genom uppgradering och piercing.

Flury är det set jag planerade att ha hela tiden.

Jag ska bli RM.

Hur ska jag då göra för att få råd med det?

Det där med mobs funkar ju inte så bra... springer runt vid Steamwalkers nu. Får inte så jättebra grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flury är det set jag planerade att ha hela tiden.

Jag ska bli RM.

Hur ska jag då göra för att få råd med det?

Det där med mobs funkar ju inte så bra... springer runt vid Steamwalkers nu. Får inte så jättebra grejer.

Okej.

Men alltså.. Det finns inga speciella pengagivande sätt egentligen. Det är bara att levla, farma och hoppas på att man får något bra. Om du inte orkar göra quests så kan du ju sälja QI det ger ju en hel del pengar.

Lite tips annars, farma mobs i din egen level, för du har högre droprate ju närmare level du är med moben du farmar. Så du som är 33 ska slåss mot lvl 33 mobs om du vill ha bra/mycket drops.

Annars om du är tillräckligt stark, eller känner någon som kan tanka åt dig (med tanke på att du är assist) så kan du ju alltid giant hunta, för giants ger alltid ifrån sig ett par vapendrops som man kan sälja, så genom giant hunt kan man bli rik.

Men då krävs det att den som tankar åt dig inte är en sniken jävel som tar all loot och sedan går vidare till nästa.

Men som sagt, det finns inga speciella sätt att tjäna snabba pengar på egentligen, det finns inga sätt som fungerar och inte fungerar. Det enda är väl att köpa CS-items och sälja, men då måste du offra riktiga pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försökte adda dig (BunnnyPig var det va?), men du är nästan aldrig online.

--

CW spawnades idag, på S1 och S4. Laggade som fan.

Lootade en Bonebar Axe, vad är den värd?

Vad är en Berk Axe+5 värd?

I v7 var ju de unika vapnena grönfärgade, så de var lätta att upptäcka. Nu är ju det borta så jag brukar gå in på: http://flyfffansite.com/Equipment/equipment.htm

Om vapnet du lootade finns på unique så är det från 1 000 000 och uppåt. Är det normal eller rare så kan det vara svårt att sälja. Vet att Berk axe är är normal, men eftersom den är +5 så borde du väl kunna få något för den. Men inte över 500 000 - 600 000 tror jag inte.

Edit: Egentligen borde jag inte uttala mig om priset allt för mycket eftersom vi lirar på olika servrar och jag inte alls vet hur ni värdesätter saker på Mia.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Trevligt!

Fast om jag var du så skulle jag inte AoE:a cranes som 65... Isf. hellre Garbage Spiders :D (Cranes med FS)

Haha nej, jag är väl inte dum heller. Det var bara där jag grindade när jag dingade.

Jag grindar mobs som har samma level som jag, sedan har jag öst på med STA- och DEF-saker nu inför aoe. Med en RM som jag känner så går det nog att tanka ett par fiskar. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha nej, jag är väl inte dum heller. Det var bara där jag grindade när jag dingade.

Jag grindar mobs som har samma level som jag, sedan har jag öst på med STA- och DEF-saker nu inför aoe. Med en RM som jag känner så går det nog att tanka ett par fiskar. ^_^

Aha, synd att du inte var på Mia då... sitter nämligen själv och fiskar lite nu... eller mer åt "det gröna monstrena längre in i grottan".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...