Jump to content

Flyff: Fly For Fun | MMORPG


StellHell
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,5k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om det kommer att gå segare att lvla så kommer jag nog sluta med flyff... Jag tycker det redan går trögt!!! finns det någon här som kör på servern "Mia" och är assist?? isåfall kan någon vara en ängel och hjälpa mig döda "Lord bang"? :wub:

Kommer nog bli likadant för mig. Jag kommer iaf dra ner på spelandet då. Angående din fråga om hjälp så kommer du nog inte få någon. Dom som aktivt spelar (eXotic och jag) lirar på Glaphan och dom övriga lirar på Lawolf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Jag tänker inte spela en jävla sekund till. High-lvl gubbar tycker att det är kul att springa runt i staden och slå ihjäl folk så man delvlar. Fyfan för V9, värsta uppdateringen jag någonsin sett.

Har kört lite, fick -2 levlar med min RM, -9 med min acrobat, slutsats: Hejdå flyff

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slå ihjäl folk? delvla?

Du kan aldrig komma lägre än 0.00% på en lvl?

Jo, i V9 kan man det. :shifty:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Jag tänker inte spela en jävla sekund till. High-lvl gubbar tycker att det är kul att springa runt i staden och slå ihjäl folk så man delvlar. Fyfan för V9, värsta uppdateringen jag någonsin sett.

Jo, det du har berättat på msn låter verkligen inte kul. Att alla servrar är PK är ju idiotiskt, tillsammans med dlevel och att man kan sno kills och loot från varandra är ren skit. Hur kan man förstöra ett spel så hårt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, i V9 kan man det. :shifty:

Jo, det du har berättat på msn låter verkligen inte kul. Att alla servrar är PK är ju idiotiskt, tillsammans med dlevel och att man kan sno kills och loot från varandra är ren skit. Hur kan man förstöra ett spel så hårt?

Antar att folk blev förbannade på att folk typ taggade Gians och andra mobs, så dom tog bort den så att det är den som gör mest skada som får killen. Att sno loot fattar jag dock inte alls, och att kunna döda varandra på normal servrarna ser ut att vara en redig flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att folk blev förbannade på att folk typ taggade Gians och andra mobs, så dom tog bort den så att det är den som gör mest skada som får killen. Att sno loot fattar jag dock inte alls, och att kunna döda varandra på normal servrarna ser ut att vara en redig flopp.

Att sno loot: Vad jag fattat så kan folk plocka det man lootat, utan tidsgräns. Alltså, om man dödar en mob och inte är snabb nog så kan någon komma och plocka looten.

Mjo, men jag vet inte riktigt hur det blev nu, (Med PK på alla servrar) för jag var inne på channel 3 och 1 på Glaphan där det tidigare varit rörigt enligt Lajjan. Nu fanns inga exp-boxes eller några som slogs över huvudtaget. Däremot såg jag INGA i min level och neråt, bara folk som hade frågetecken. Annars brukar man se många som är runt min level och ner.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, för att ni som inte har läst på FlyFF's forum eller testat V9, och för att jag har tråkigt så ska jag lista allt jag kan komma på och hitta som har blivit sämre i V9. Så att ni slipper sitta och patcha FlyFF i de timmar det tar att patcha bara för att upptäcka ett spel som just nu är i ruiner.

PK på alla servrar

Sämre: Man har inget val mellan PK eller inte PK längre, man kan när som helst bli dödad av vem som helst.

Bättre: Jag kan inte se något speciellt bra i det här.

Personliga tankar: Jag är ingen PVP-spelare, så jag gillar det inte speciellt mycket. Som tur är har jag en mage, varför är det tur? Se nästa fråga. :D

Dmgsystemet fuckat

Sämre: Det här tillsammans med PK på alla servrar gör att en lvl 30 mage som har maxat en skill utan problem kan ta ner lvl 90 och uppåt. Inte mages då men likväl acros och deras 2job, assister och deras 2job. Sedan har jag läst om lvl 30 mages som har dödat mercs, knights och blades utan problem. Tack vare att deras piller och mat inte healar lika mycket som en mage med maxad skill skadar.

Bättre: Jag kan inte se något speciellt bra i det här.

Personliga tankar: Jag tycker inte om det, och jag har inte testat det. Men jag har ju en mage så jag skulle lätt kunna överleva med det här. Dessvärre kan jag ju inte logga in med min assist och min blivande blade eftersom de skulle dö på fläcken. Kul.

Man kan droppa EQ om man blir PK:ad

Sämre: Jag tror ni förstår problemet, en lvl 90+ som har slösat pengar för att få sitt perfekta vapen, eller kämpat stenhårt för att få sin perfekta armour blir nog inte jätteglad över att en liten noob som utnyttjar V9 kommer och snor EQ:n bara för att jävlas.

Bättre: Jag kan ärligt inte se något positivt i det här.

Personliga tankar: Tycker inte om det, med min mage är det som sagt inga problem, men min andra karaktärer? Jag vill inte droppa mina vapen eller min armour som jag kämpat för att kunna få ihop (Set-armour). Tänk då hur lvl 90+ känner sig att förlora sin armour.

Petsystemet

Sämre: Jag har inte riktigt koll på det här, men om jag uppfattat rätt så måste man mata ägget med mat för hur mycket pengar som helst (ingame pengar) för att få den till 100% så den kläcks. När ägget sedan är kläckt och djuret lever så ska den tydligen förlora HP i minuten. Om det var ett i minuten eller mer kommer jag inte ihåg. Allså måste man köpa mat hela tiden för att hålla djuret vid liv. Om djuret skulle dö så är det borta för alltid.

Bättre: Spelare som inte vill slösa riktiga pengar har för första gången en chans att få ett djur utan att slösa nära 100 miljoner i spelet. Tyvärr så är det skräp man får.

Personliga tankar: Vad ska jag med ett djur som inte kan hålla sig vid liv till?

Kill stealing

Sämre: Tänk dig att du ska slåss mot en giant, så börjar du slåss. Sedan kommer en X level högre <insert class here> och börjar slå på din giant. Du har egentligen inget att sätta emot, för det är den som gör mest dmg som får droppen sen. Du kan ju välja att gå på den som kommit, men risken är att du förlorar och då kommer du droppa EQ eftersom du attackerade först.

Bättre: Har man en höglevlad karaktär så är det enkelt att sno t ex giants från spelare.

Personliga tankar: Jag har själv inte sett det här eller varit med om det. Men jag har läst otroligt mycket om det, och det låter ju inte jättekul.

Notera: Dmgsystemet är som vanligt i PVE det är i PVP som det är fuckat. Allså kommer en höglevlare gör mer dmg på en mob än en låglevlare.

Lodelights är borta

Sämre: Man måste välja staden, eller cash shop (Pengar, pengar, pengar. Giriga pengasugare.) och spawnas på plats igen.

Bättre: Ibland är ju staden närmre än Lodelighten.

Personliga tankar: Jag gillar det inte speciellt mycket, ändock så är det bara mer flygtid. Men det kan bli jobbigt i längden.

Loot-tiden har sjunkit så det dånar.

Sämre: Det här, tillsammans med Kill stealing, PK-ing, DMG-systemet och att Lodelights är borta, är en salig röra för en mage. Leta upp någon som slåss mot en giant, när denne har fått ner gianten till lite liv så slår du till. Du PK-ar(PK-systemet jag nämnde) den jäveln stenhårt och han dör innan han hinner reagera (DMG-systemet). Du kan nu enkelt ta ner gianten (Kill stealing), eftersom Loot-tiden är i princip borta (Tror det är 2 sekunder) så kommer du kunna ta droppen och dra innan den skitsure snubben du nyss dödade är tillbaka. (Lodelightsen är borta)

Bättre: Det är väl bara bra för alla PK:are.

Personliga tankar: Alla de här sakerna jag nämnde är ett dödligt system.

Mindre XP per mob

Sämre: Man måste grinda mycket längre tid för att levla.

Bättre: Gillar man att grinda så är det väl askul.

Personliga tankar: Jobbigt att grinda sina levels nu.

När man dör förlorar man mer XP

Sämre: Ja, man förlorar ju mer XP. Tillsammans med mindre XP per mob är det här nästintill farligt.

Bättre: Nej för fan.

Personliga tankar: Kul för de riktigt höglevlade som måste grinda ett antal minuter extra för att få tillbaka sin XP.

Inga XP-boxar

Sämre: Allt, först får man svinlite XP för en mob, sedan dör man och förlorar massor XP för att därefter inte få tillbaka det minsta lilla genom en XP-box, jag säger det igen. Stackas alla highlevels, de kommer få kämpa stenhårt om de någon gång skulle dö.

Bättre: Man slipper känna "Jag måste åka till min XP-box och hämta den" och riskera att dö en gång till av samma mob. :D

Personliga tankar: Jag gillar det inte, tänk då, än en gång, på alla highlevels.

Delevling

Sämre: Det här tillsammans med PK, DMG-systemet och att mobs ger mindre XP är riktigt skit. Jag tar än en gång dessa high levlare som exempel. De får knappt några procent alls för en mob så om de skulle bli utsatta för PK'ing så skulle de förlora hur mycket XP som helst. Och har egentligen ingen chans att tjäna ihop sina XP igen genom att PVE:a, vilket gör att deras procent kommer sjunka och sjunka och sjunka tills man tillslut delevlar. En låglevlad mage kan lätt ta ner en lvl 90+ ett visst antal levels utan några problem alls. Jättekul.

Bättre: Det finns verkligen inget bättre, hur kul är det att delevla egentligen?

Personliga tankar: Jag tycker inte om det, vågar som sagt inte vara inne med någon annan än magen med tanke på risken att delevla.

Att byta hårfärg/ansikte kostar 2M

Sämre: Man förlorar massor pengar för att byta hårfärg/ansikte nu.

Bättre: Det är väl inte bättre?

Personliga tankar: Jag har aldrig bytt hårfärg/ansikte, så jag kan inte riktigt sätta mig in i det. Men att behöva betala mer för något är ju aldrig kul.

Sneaker har blivit ändrad. Den här kan jag inget om, så jag kopierar direkt från FlyFF's-forum.

Sneaker, one of the most useful skills for mercenary now has the same function as Satanogy of Psykeeper. WHAT IS THE USE OF STOPPING THE MOB FROM MOVING AROUND FAR AWAY FOR US MERCENARY??? ridiculous. And yea, the skill points!!!!! Give them back to us!!!

Jag har läst mycket om det, och alla verkar helt pissed över att sneaker har ändrats. Så det verkar inte bra. Stellan kanske vet mer om just Sneaker eftersom han är merc.

Man kan inte se varandras level längre, det står bara ??

Sämre: Ehm, mest irritenade att inte kunna se någons level. Inte ens de låglevlade.

Bättre: Jag vet inte riktigt, det är väl att man som lvl 30 mage kan gömma att man är låglevad och gå runt och PK:a bäst man vill.

Personliga tankar: Irriterande. Men inget som stör själva spelandet.

Ikonerna är färgade

Personliga tankar: Jag ser inget dåligt med det, kul att spelet får lite färg bara.

Buff-begränsning

Sämre: Man kan inte bli buffad med lika många buffs längre, för en del var det det som gjorde att de kunde ta t ex clockwork när de mötte honom.

Bättre: Jag vet inte riktigt, tror inte det är något bra.

Personliga tankar: Jag märker ju inte av det som inte är jättehögt level, men för de som hade det med i sin taktik mot mobs komme rju få tänka om helt och hållet nu.

För att hoppa på brädan måste man först ta bort sitt pet

Sämre: Är en PK:are påväg så förlorar man dyrbar tid.

Bättre: Det är väl bara bra för PK:are som får mer tid att attackera.

Personliga tankar: Jag har inget pet.

Elemental glow är borttaget/utbytt

Sämre: En del älskade att se sina vapen glöda med stora flammor. Nu är det utbytt, antingen mot ingenting alls eller mot små fjuttlåger som är färgade i elementets färger.

Bättre: Man slipper bli avundsjuk på alla som går omkring med übervapen som glöder. :rolleyes:

Personliga tankar: Jag har inte ett så bra vapen, så jag vet inte riktigt.

Om du slåss mot en giant och dör så får den fullt liv igen

Sämre: Börja om från ruta ett är inte kul.

Bättre: Mer utmaning, men jag vet inte om många gillar det.

Personliga tankar: Mig gör det inte jättemycket då jag inte huntar giants så ofta.

Alla gröna vapen som är under lvl 60 är vanliga blåa nu

Sämre: Hade man gröna innan V9 så lär man vara pissed nu när de går för en fjuttsumma.

Bättre: Kan inte komma på något.

Personliga tankar: Jag hade ett grönt vapen, nu kan jag inte sälja det för hälften av vad jag kunde innan.

Alla tärningar har blivit sunstones

Sämre: Man vet inte vad man ska sälja en sunstone för, alla har helt olika priser.

Bättre: Jag vet inte riktigt.

Personliga tankar: Jag hade 2 Powerdice 6 och en Powerdice 4, nu har jag tre sunstones som jag inte vet hur mycket jag ska sälja för. Har jag otur så går dessa sunstones för samma pris som en Dice 6 gjorde tidigare, då förlorar jag lite pengar för min Dice 4 jag hade. Har jag tur så går den för samma pris som en Dice 4 eller mer, då tjänar jag på det här.

Private shop är förändrat

Sämre: Jag tror inte det finns något dåligt, förutom att det är mindre slots nu.

Bättre: Priserna är färgade nu, beroende på hur högt priset är. Man kan se iteminfo utan att behöva hålla med musen över det. Det ser mer organiserat ut i shopen nu.

Personliga tankar: Det här känns bra, förutom att det är mindre slots i en shop nu.

Dropraten har sjunkit - Det är därför de kör med dubbel loot-event just nu.

Sämre: Svårare att få drops.

Bättre: Nej tack.

Personliga tankar: Nu blir det kul att försöka farma.

Lägg därtill att det just nu är lite laggigt och du har V9 i ett nötskal. Usch!

V9 är en blandning av V7 och V8. V8 var ju så dåligt att det inte ens blev introducerat för att folk inte gillade det. Men nu är det tydligen tillbaka. Man kan säga att man har tagit allt bra i V7 och slängt det åt helvete och slängt in en massa skräp i spelet.

Om man nu som gammal lirare vill fortsätta lira så blir det till att byta spelstil helt och hållet. Jobbigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AEONSOFT BER OM FÖRLÅTELSE!!!!

Message from Aeonsoft

To all of our Dearest Flyffers!

We would like to say on behalf of Aeonsoft and all of the Flyff team, thank you all very much for your support and your encouragement through these last couple of years.

As a Game Developer we are constantly attempting to create new and exciting content for our players while at the same time pushing for innovation and evolution in our games. However, as a Game Developer with such a loyal fan base and community, we strive to stay in touch with our Players.

Recently our desire for innovation put us out of touch with that fan base. In an attempt to create a more involved and active in-game environment we lost sight of what was truly important, the wants, needs, and overall, the expectations of our fiercely dedicated friends in the Flyff Community.

This of course, was a mistake on our part, and as such we would like to formally apologize to everyone that was effected in any negative way. To our all of our players, Community Managers, Forum Moderators, and GMs, we are sincerely sorry for forcing a change upon you that no one was prepared for.

Please join us as we implement changes to return Flyff to the game that you all love with all of the new aspects that excited everyone so much.

All channels of all currently existing realms will be converted to PVE (Non-PK)

"Kill Stealing" will no longer be possible

Glow system will be fixed on October 11th.

New 7th cluster PK server will be added this week.

Music bug will be fixed this week.

We appreciate your feedback, and thank you for your patience.

Your Aeonsoft Team.

Kort sagt så ber aeonsoft om ursäkt och ska ändra tillbaka allting till V7, men behålla alla saker som blev uppskattade via forumet. Som jag har längtat på det här beskedet!! <Insert glad smiley med tårar i ögonen.>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

AEONSOFT BER OM FÖRLÅTELSE!!!!

Message from Aeonsoft

To all of our Dearest Flyffers!

We would like to say on behalf of Aeonsoft and all of the Flyff team, thank you all very much for your support and your encouragement through these last couple of years.

As a Game Developer we are constantly attempting to create new and exciting content for our players while at the same time pushing for innovation and evolution in our games. However, as a Game Developer with such a loyal fan base and community, we strive to stay in touch with our Players.

Recently our desire for innovation put us out of touch with that fan base. In an attempt to create a more involved and active in-game environment we lost sight of what was truly important, the wants, needs, and overall, the expectations of our fiercely dedicated friends in the Flyff Community.

This of course, was a mistake on our part, and as such we would like to formally apologize to everyone that was effected in any negative way. To our all of our players, Community Managers, Forum Moderators, and GMs, we are sincerely sorry for forcing a change upon you that no one was prepared for.

Please join us as we implement changes to return Flyff to the game that you all love with all of the new aspects that excited everyone so much.

All channels of all currently existing realms will be converted to PVE (Non-PK)

"Kill Stealing" will no longer be possible

Glow system will be fixed on October 11th.

New 7th cluster PK server will be added this week.

Music bug will be fixed this week.

We appreciate your feedback, and thank you for your patience.

Your Aeonsoft Team.

Kort sagt så ber aeonsoft om ursäkt och ska ändra tillbaka allting till V7, men behålla alla saker som blev uppskattade via forumet. Som jag har längtat på det här beskedet!! <Insert glad smiley med tårar i ögonen.>

Aeonsoft? Trodde det var Gala-Net och GPotato som hade hand om FLYFF :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...