Jump to content

Hur har din musiksmak ändrats genom åren?


P-C
 Share

Recommended Posts

När jag var liten gjorde jag som mina föräldrar och lyssnade på Kenneth and the knutters (w00t) . Senare lyssnade jag på 'populär musiken', alltså allt som gick på radio. Men när jag vart större än det så började jag smålyssna på hiphop, och nu rålyssnar jag hiphop allt från Obie Trice till Xzibit.
Och nu är detta allt som gället:

Arctic Monkeys

The Beatles

The Coral

The Cribs

Dirty Pretty Things

Do Make Say Think

Explosions in the Sky

Franz Ferdinand

Godspeed You! Black Emperor

Gogol Bordello

Hot Hot Heat

Hot Snakes

Kaiser Chiefs

The Killers

The Libertines

Queens of the Stone Age

Rage Against the Machine

The Rakes

Reel Big Fish

Rocket from the Crypt

The Strokes

We Are Scientists

Redigerad av Maimstream
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Öhm mjo det har den väll, e uppväxt med rock o hårdrock då min far är hårdrockare sen 15~ års ålder, så mycket Rolling stones, Deep Purple, Alice cooper osv. var mkt i min barndom, började vid rätt tidig ålder o börja avguda kiss o köpte faktist alla deras skivor, det var mkt pengar o många veckopengar, sen har jag gått vidare till Metal, i början var det Heavy o Power Metal, sen gick det vidare till Döds o Svartmetall (w00t) o där e jag nu, lyssnar förstås på Heavy Metal fortfarande, det är ju bra skit

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

6-11 år: Kiss, Martin, E-Type m.m. Lite blandat.

12-: Mest Punk Rock som Blink 182. Men jag kan lyssna på det mesta. Jag har mina perioder men Blink följer med hela tiden.

Och nu:

Blink 182

Billy Talent

Sum 41

Rise Against

Good Charlotte

och liknande.

In Flames

Soilwork

Bullet For My Valentine

Machinae Supremacy

och liknande.

Hardcore Superstar

Danko Jones

The Hellacopters

Backyard Babies

och liknande.

Muse

Faith No More

och liknande.

The Killers

Franz Ferdinand

Foo Fighters

och liknande.

Och o-liknande.

Bred musiksmak enligt mig själv. Det mesta slinker ner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Faktiskt aldrig bytt musiksmak. alltid avgudat rockabillyn, rock n' rollen och countryn. de andra ungarna i min ålder undrade vad det var för något jag lyssnade på när man var 8-9. dom lyssnade ju på bombay, backstreet boys, spice girls och sån skit. men inte jag. nåja :lol:

Du vet att 99% av all country (också) är skit va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjae det började ju med Ronny & Ragge, sen Robban Broberg, Backstreet Boys när jag var 6, sen vart det blandat då jag samlade på Hits For Kids skivorna ni vet, Hammerfall började jag lyssna på när jag var 10-12, Kid Rock och Rob Zombie blev favoriterna för bara några år sen, därefter gick jag mot Drowning Pool, sen Saliva och nu senast Motley Crue :P

Så långt minns jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Har nyligen börjat gå över från Hardcore (ex. Hatebreed) och Metalcore (ex. Disturbed) till Melodisk Death Metal (ex. Sonic Syndicate och Soilwork). Lyssnar fortfarande rätt mycket på Disturbed och Hatebreed dock, men men ^_^

Disturbed är inte metalcore. Black Dahlia Murder, All That Remains osv. - det är metalcore. Metalcore är metalens emo. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...