Jump to content

Hur har din musiksmak ändrats genom åren?


P-C
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det är väl Dylan och The Smiths etc. man ska fördjupa sig i om något; dvs. band/artister med historik, perioder osv.

Jepp, jag vet men jag har inte orken. Grymma texter, javisst, och sköna att lyssna på, bra musik helt enkelt och det är ´det jag är ute efter. Har många intressen vid sidan av musiken så jag hinner inte, och kan inte säga att jag är alldeles för intresserad. Men jag fördjupar mig inte i något alls, som sagt <_<

Förresten så glömde jag Niccokick och Counting Crows.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jepp, jag vet men jag har inte orken. Grymma texter, javisst, och sköna att lyssna på, bra musik helt enkelt och det är ´det jag är ute efter. Har många intressen vid sidan av musiken så jag hinner inte, och kan inte säga att jag är alldeles för intresserad. Men jag fördjupar mig inte i något alls, som sagt  <_<

Heh, tur att du inte rör dig i mina kretsar.

- "Vad gillar du för musik?"

- "Tja, Bob Marley."

- "Jaså?! Vet du vad han gjorde innan han började med musiken, eller?"

Sedan står man där; mot väggen och rådlös.

Hamnar du i denna knipa kan du dock stoltsera med vetskapen om att Bob spelade fotboll innan han groovade igång. Enligt vissa av mina källor.

Sedan tycker jag, musiknördig som jag är, att man uppskattar en musikers alster mycket mer om man känner till bakgrundshistorien. Vad vore "Tears in Heaven" (usch, men jag hörde den på radio idag och den har hemsökt mig ett tag nu), "Positively 4th Street" eller "I'm Waiting For the Man" om man inte kände till historien bakom dem?

Viss bildning inom musiken ska man nog ha, ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, tur att du inte rör dig i mina kretsar.

- "Vad gillar du för musik?"

- "Tja, Bob Marley."

- "Jaså?! Vet du vad han gjorde innan han började med musiken, eller?"

Sedan står man där; mot väggen och rådlös.

Hamnar du i denna knipa kan du dock stoltsera med vetskapen om att Bob spelade fotboll innan han groovade igång. Enligt vissa av mina källor.

Sedan tycker jag, musiknördig som jag är, att man uppskattar en musikers alster mycket mer om man känner till bakgrundshistorien. Vad vore "Tears in Heaven" (usch, men jag hörde den på radio idag och den har hemsökt mig ett tag nu), "Positively 4th Street" eller "I'm Waiting For the Man" om man inte kände till historien bakom dem?

Viss bildning inom musiken ska man nog ha, ändå.

Sant, sant.

Sister Ray. Låten? Nej. Legenden? Nja. Myten? Oh yeah.

Eller, låten svänger ju rejält, men...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, tur att du inte rör dig i mina kretsar.

- "Vad gillar du för musik?"

- "Tja, Bob Marley."

- "Jaså?! Vet du vad han gjorde innan han började med musiken, eller?"

Sedan står man där; mot väggen och rådlös.

Hamnar du i denna knipa kan du dock stoltsera med vetskapen om att Bob spelade fotboll innan han groovade igång. Enligt vissa av mina källor.

Sedan tycker jag, musiknördig som jag är, att man uppskattar en musikers alster mycket mer om man känner till bakgrundshistorien. Vad vore "Tears in Heaven" (usch, men jag hörde den på radio idag och den har hemsökt mig ett tag nu), "Positively 4th Street" eller "I'm Waiting For the Man" om man inte kände till historien bakom dem?

Viss bildning inom musiken ska man nog ha, ändå.

Okej, det gör man säkert, uppskattar den mer alltså, men som sagt var; jag har varken tid eller ork.

Du får gärna berätta historierna bakom några låtarna av banden jag gillar. :)

Du kan dra Positively 4th Streets historia direkt, då jag lyssnar på den. <_<

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan dra Positively 4th Streets historia direkt, då jag lyssnar på den. <_<

Basically: Bobby lackar ur på sina forna Greenwich Village-polare eftersom de vänder honom ryggen då han lämnat folkbluesen bakom sig; för att övergå till ett mer elektriskt sound.

Jäkligt bra låt, för övrigt.

"You have no faith to loothe [ja, han läspar där - så obeskrivligt sött] and you know it!"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...