Jump to content

Hur har din musiksmak ändrats genom åren?


P-C
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 133
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Har skiftat väldigt mycket! Allt från Ace of base, Basic element till Ultima Thule, Eminem, Infected mushrooms. Är nog en allätare när det gäller musik tror jag. :)

INFECTED MUSHROOM!

Jag lyssnade på house, techno, trance och psy-trance för 1 år sedan.

Nu lyssnar jag mest på rock...tyckte att det blev väl lite gay med samma ljud och rytm hela tiden i techno och trance låtar...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började mina dagar med Morsans, Farsans och alla syskonens musik. Minns hur skönt det var att springa runt i blöja och samtidigt som våran kassetbandspelare spelade "Långa bollar på Bengt" med skithög volym.

Kom och intressera mig av Kiss, Metallica och Ebba Grön (brosan som spelade när han bodde hemma, gitarrist i ett rockband på den tiden). Och Gene såg gryp ut antar jag.

Sen runt 9-10 års åldern så blev det något fel och jag blev värsta Spice Girl fanatikern. Lyssnade också på typ Handson och Systrarna Graf.. :) Som tur var försvann denna musiksmart lika snabbt som den hade kommit. Gick tillbaka till rocken efter det.

Sen när man kom upp i högstadiet så blev man blöjrasse och började lyssna på Ultima Thule och dylikt. Bytte över till Eddie Meduza och började lyssna på honom som fan.

Tröttnade på Skiten innan sommarlovet 8 > 9 och begav mig in på Skate-punk typ Sum41, Blink182, Millencollin.

Sen efter den sommaren så blev det att intressera sig för Sofie som gillade raggare så man fick vända kappan efter vinden och jag gick tillbaka till Oldie, Eddie, Elvis, Rockabilly och allt vad det heter. Det höll i sig tills vi gjorde slut då jag gick in i en depp period och bara lyssnade på rockballader och liknande. Metallica gick mer eller mindre igång varje dag jag kom hem från skolan.

Sen var det Bitpop för glatta livet, gjorde allt mycket roligare.

Nu för tiden har jag blivigt väldigt givmild på vad jag gillar och inte gillar. Allt slinker i princip ner, fast jag håller mig bara på ytan i ett par olika musikstilar. Har iofs vart det förr med, men har alltid velat lyssna MEST på något för att försöka vara i någon slags människogrupp.

Det som spelas MEST just nu för tiden är väl Bitpop, Rock, Skate, Punk och Trance

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var runt 8-10 började det väl med massor utav Backstreet Boys och sånt tjafs. Övergick nåt år senare till Eminem och allt annat som spelades på MTV. När jag var runt 12-13 började jag lite smått gilla Metallica, Offspring, Linkin Park. Vid runt 14 års ålder var det väl Hammerfall, Slipknot och Metallica som gällde, Metallica är även det band som fortfarande hänger med. Nu när jag är 17 (fyllde igår, yayay :)) lyssnar jag fortfarande mest på metal, fast har utvecklats till mera döds (In Flames, COB).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag var runt 8-10 började det väl med massor utav Backstreet Boys och sånt tjafs. Övergick nåt år senare till Eminem och allt annat som spelades på MTV. När jag var runt 12-13 började jag lite smått gilla Metallica, Offspring, Linkin Park. Vid runt 14 års ålder var det väl Hammerfall, Slipknot och Metallica som gällde, Metallica är även det band som fortfarande hänger med. Nu när jag är 17 (fyllde igår, yayay :)) lyssnar jag fortfarande mest på metal, fast har utvecklats till mera döds (In Flames, COB).

Ska du har riktig Deathmetal ska kolla upp Morbid Angel och Death. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min musiksmak har inte direkt ändrats, utan snarare utvecklas..

Har börjat lyssna på fler och fler musikstilar och grupper.

Kan inte påstå att jag slutat lysstna helt på någon grupp som jag en gång har tyckt om.

Lyssnar mycket på hiphop och reggae för tillfället, men även skatepunk, rock m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

In Flames är trash-metal  <_<

Är dem väl inte?

In Flames, svenskt metal-band från Göteborg som spelar melodisk death metal eller ”Gothenburg metal” (Göteborgsmetal). De räknas som en av grundarna av genre, de var en av de första banden som spelade den här sortens musik.

Och ja, jag vet att man inte ska lite blint på vad som står på Wikipedia, men även susning säger samma sak. Har även hört folk som tycker att deras nya skivor är mera åt nu-metal hållet, men thrash...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Började lyssna på musik nät jag var typ 10-11 och då var det Markolio och sånt halvseriöst trams sen vid typ 12-13 så var det Eminem Nelly och sånt skit *slår på mig själv* Sen fick jag upp ögonen för det enda rätta... hård rocken tog sig in i mitt liv via Hammerfall, efter det att jag började lyssna på hård rock har jag hittat mina favoriter, har själv svårt att skilja dem åt men jag tror att det är power/heavy metal mest.

sen en del death metal eller vad det heter (Children of bodom typ, vad e det?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska försöka redogöra min musiksmaks historia. :)

I börjanm, typ lågstadiet var det väl häjkon bäjkon och The Offsprings.. Typ Bomfunk Mc´s också :( Sen i mellanstadiet fortsatte det väl på samma spår, d.v.s det som gick på NRj och allt som var populärt liksom :(

Sen i sjuan var det mycket kommersiel hiphop, och även i början av åttan.

Och nu, sen i vintras är det indierock och britpop för hela slanten.

Oasis, Hard Fi, Stone Roses, Kasabian, The Killers och Arctic Monkeys, typ <_<

Sen lyssnar jag en del på The Smiths, Morrissey och Bob Dylan också, men bara väldigt "ytligt". Fördjupar mig inte i det liksom, iofs gör jag inte det i nåt av banden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska försöka redogöra min musiksmaks historia. :)

I börjanm, typ lågstadiet var det väl häjkon bäjkon och The Offsprings.. Typ Bomfunk Mc´s också :( Sen i mellanstadiet fortsatte det väl på samma spår, d.v.s det som gick på NRj och allt som var populärt liksom :(

Sen i sjuan var det mycket kommersiel hiphop, och även i början av åttan.

Och nu, sen i vintras är det indierock och britpop för hela slanten.

Oasis, Hard Fi, Stone Roses, Kasabian, The Killers och Arctic Monkeys, typ <_<

Sen lyssnar jag en del på The Smiths, Morrissey och Bob Dylan också, men bara väldigt "ytligt". Fördjupar mig inte i det liksom, iofs gör jag inte det i nåt av banden ;)

Det är väl Dylan och The Smiths etc. man ska fördjupa sig i om något; dvs. band/artister med historik, perioder osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...