Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Crusader
 Share

Recommended Posts

Jag spelade det precis hos en polare, Jävligt coolt spel faktiskt.

Det första jag gjorde var att döda någon snubbe som hade hand om hästarna.

Jag tyckte att det var lite diskret det var ju trots allt bakom en buske, men vaktjäveln såg mig endå.

Det måste alltså inte finnas en NPC i närheten om man inte ska bli upptäckt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mhm. Om man följer efter någon snubbe i skogen och skadar han måste han ju först springa hela vägen tillbaka till staden för att skvallra till vakterna.

Jag går runt i en ny stad som har aldrig har varit i förut. Då ser jag en kvinna med 2 hundar, som är påväg hem. Precis innan, när dom går in i sitt hus så "råkar" jag dra in en pil en den ena hundens ben, ingen märker något som tur är. Sedan efter det går jag till ett annat hus, då kommer det några snubbar och börja prata, typ såhär;

"Har du sett den där gamla gumman och hennes fina hundar?"

"Ja, alltid kul med hundar, alltid hjälpsamma..

Och sedan följer ett långt om massa posetiva samtal om hundar, blah blah osv.. *

Snacka skuldkänslor man fick då. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HAHA.

Riktigt coolt att NPCerna håller sådana samtal.

Längtar grymt mycket till jag kan spela spelet :ermm:

En sak som jag vill veta, min polare har kommit ut ur den grottan och kommit till en liten stad i närheten men var ska man igentligen efter man har kommit ut ur grottan?

Edit: sen undrar jag också vem som tagit: Drottningen av Chorrol målning (stavning)

Tacksam för snabba svar :P

Redigerad av lulle
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mhm. Om man följer efter någon snubbe i skogen och skadar han måste han ju först springa hela vägen tillbaka till staden för att skvallra till vakterna.

Jag går runt i en ny stad som har aldrig har varit i förut. Då ser jag en kvinna med 2 hundar, som är påväg hem. Precis innan, när dom går in i sitt hus så "råkar" jag dra in en pil en den ena hundens ben, ingen märker något som tur är. Sedan efter det går jag till ett annat hus, då kommer det några snubbar och börja prata, typ såhär;

"Har du sett den där gamla gumman och hennes fina hundar?"

"Ja, alltid kul med hundar, alltid hjälpsamma..

Och sedan följer ett långt om massa posetiva samtal om hundar, blah blah osv.. *

Snacka skuldkänslor man fick då. :'(

Okej...Få skuldkänslor av ett spel....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har gjort någon slags halvmagiker-halvtjyv .

Jag smög in i palatset med den, sen döda jag en vakt i källaren tog hans nyckel, sen använde jag den för att komma in i elder councils chambers och pickpocketa tanten som satt där inne och fick en stav som skada 70.

Sen harr jag kommit in i arcane univeristy.

Trodde det skulle finnas alla möjliga sorters magiska grejor där inne men det bästa jag hitta var typ 200guld...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, jag gick in på det där båt-innet i Imperial City, där borta vid hamnen. När jag vaknade hade båten åkt ut till sjöss och blivit kapad, det blev en ny quest, jag dödade kaparna och frigjorde dem som hade båten. Åh vilket rewligt spel. :D

Angående handlingen.

När man väl har de där fyra böckerna, vad gör man då? Det står att man ska studera dem, det orkar jag inte. :P Vart ska jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heh, jag gick in på det där båt-innet i Imperial City, där borta vid hamnen. När jag vaknade hade båten åkt ut till sjöss och blivit kapad, det blev en ny quest, jag dödade kaparna och frigjorde dem som hade båten. Åh vilket rewligt spel. :D

Angående handlingen.

När man väl har de där fyra böckerna, vad gör man då? Det står att man ska studera dem, det orkar jag inte. :P Vart ska jag?

Du ska til ett magi torn tror jag , eller något sånt. Ligger i Imperial City tror jag.

:wub: ehh.. du kollar väl din "Quest - karta" ? för där ser du på pricken vart du ska ,

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...